oboroti prazen hod
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
oboroti prazen hod
нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: oboroti prazen hod
Zavisi kolko e razlikata.
Principno na pove4eto koli kato si na mqsto i natisne6 spira4kata oborotite padat malko.
Tova zaradi vakuumite na spira4kite, koito sa vurzani kum intake-a.
Principno na pove4eto koli kato si na mqsto i natisne6 spira4kata oborotite padat malko.
Tova zaradi vakuumite na spira4kite, koito sa vurzani kum intake-a.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Това е съвсем нормално - в движение по инерция (изключена от скорост) оборотите да са малко по-високи отколкото на празен ход на място. Предполагам че това е заради доброто поддържане на сервото на волана и спирачките.
Обратното - по високи обороти на място, отколкото в движение по инерция пък има в случаите, когато се включи отоплението на купето, а двигателят е още студен. Тук целта е по-бързо загряване на двигателя, за да се осигури исканото отопление в купето. Ако по инерция приближавате светофар - в момента в който колата напълно спре - оборотите се вдигат. Ако се изключи отоплението - няма го повече това вдигане на оборотите.
Обратното - по високи обороти на място, отколкото в движение по инерция пък има в случаите, когато се включи отоплението на купето, а двигателят е още студен. Тук целта е по-бързо загряване на двигателя, за да се осигури исканото отопление в купето. Ако по инерция приближавате светофар - в момента в който колата напълно спре - оборотите се вдигат. Ако се изключи отоплението - няма го повече това вдигане на оборотите.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Нормално е, но поне в книжката на Опела пишеше, че е за по-добра екология.
При по-ниски обороти СО2 скача, но на място ти скача и разхода ако вдигнеш оборотите.
При каране по инерция вдигането на оборотите почти не се отразява на средния разход, ако оборотите са с около 150-200 нагоре(поне при мен ги вдига до около 1000).
Забелязал съм и друго - на магистралата след малко по-продължително каране на 4500-5000об/мин и изключване от скорост, двигателя смъква обороти изключително бавно (например 6-8 секунди) до около 1100об/мин...
При по-ниски обороти СО2 скача, но на място ти скача и разхода ако вдигнеш оборотите.
При каране по инерция вдигането на оборотите почти не се отразява на средния разход, ако оборотите са с около 150-200 нагоре(поне при мен ги вдига до около 1000).
Забелязал съм и друго - на магистралата след малко по-продължително каране на 4500-5000об/мин и изключване от скорост, двигателя смъква обороти изключително бавно (например 6-8 секунди) до около 1100об/мин...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: oboroti prazen hod
Ni6to ti nqma na kolata.
Oborotite na mqsto trqbva da sa okolo 800-900rpm,
no dori i da padnat malko pove4e kogato vkl. klimatika ili natisne6 spira4kite ne e problem.
Proveri si vakuumite, ako znae6 kude sa i kak se smenqt.
Poigrai si mqlko na mqsto na prazni oboroti sus spira4kata, klimatika i vurteneto na volana da vidi6 kak oborotite ti 6te se promenqt bez da pipa6 pedala na gazta.
Oborotite na mqsto trqbva da sa okolo 800-900rpm,
no dori i da padnat malko pove4e kogato vkl. klimatika ili natisne6 spira4kite ne e problem.
Proveri si vakuumite, ako znae6 kude sa i kak se smenqt.
Poigrai si mqlko na mqsto na prazni oboroti sus spira4kata, klimatika i vurteneto na volana da vidi6 kak oborotite ti 6te se promenqt bez da pipa6 pedala na gazta.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Re: oboroti prazen hod
нормално е нема а се пуашиш. Заради сервото и заради насрещната струя въздух при по- голяма скорост. Ако ще те успокои и моите са така вече почти 5 години /от толкова имам карината/niki60 написа:нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: oboroti prazen hod
Всъщност основната причина е в насрещната струя въздух, както и неговата темперетура. Дебитомера е точен уред, но не може да отчете завихрянията, които нарушават въздушният поток. Когато има ниска скорост на потока отчитането на количеството постъпил въздух е по-трудно. Моята на празен ход държи 850-900, по инерция 100 оборота отгоре. Никакви колебания на стрелаката.the_rider написа:нормално е нема а се пуашиш. Заради сервото и заради насрещната струя въздух при по- голяма скорост. Ако ще те успокои и моите са така вече почти 5 години /от толкова имам карината/niki60 написа:нормално ли е оборотите на празен ход при движение на колата с изключена предавка да са по високи от оборотите на празен ход при спряло положение на автомобила (двигател 4а-фе) ,предполагам че е свързано със спирачната система нещо
ПОЗДРАВИ
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
всъщност нормалните ми обототи на празен ход са около 650-700 а при движение над 100 км /ч отиват около 950,което си е доста голяма разлика ,а при спиране падат на нормалните..ето това ме притеснява,освен това с какъв бензин бихте ми препоръ4али да карам,наливах досега наливах супер реисинг от шел и 100 октановия от ОМВ,но гледам ауспухната ми тръба след катализатора по4нала да придобива лек керемиден цвят което ме навежда на мисълтта че температурата на изгорелите газове е по висока от нормалното ,в потвърждение на това говори и факта 4е oт гърнето запо4на да се 4ува резониращ звук ..може катализатора да е заминал и да е попаднало пар4е ..благодаря
Ако има наистина пробов в катализатора то температурата не се задържа там и по-топли газове загряват аспуха до края, но щом цвета е керемиден значи двигателя е наред.А за оборотите щом толкова те дразни сложи си преграда пред отвора от където влиза въздуха в въз. филтър да се избегне насрещната струя и пробвай.
Никой не се сети , но помислете защо като се вдигне от земята някоя от задвижващите гуми и двигателя работи на нулева скорост, гумата се върти .Това също помага да се вдигнат оборотите в движение.
Никой не се сети , но помислете защо като се вдигне от земята някоя от задвижващите гуми и двигателя работи на нулева скорост, гумата се върти .Това също помага да се вдигнат оборотите в движение.
Авенсис 3S-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта