[Дискусия] Почистване на EGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен?
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Прегрелите мотори имат други причини-загубата на антифриз,което при 2AD се дължи на дефектирали водни помпи,съединения,както и на производствени дефекти на гарнитурите на първите серии.Няма нищо общо с ЕГР!Неговата функция е да намали вредните газове азотни окиси,което става с понижаването на темп.на изгарянето,това е.
пс>аз бих разчистил темата,като най-оптимално би било да останат само мненията с указанията и снимките.другото си е за дискусия на друго място,че човек няма да знае къде какво да търси.ама нейсе...
пс>аз бих разчистил темата,като най-оптимално би било да останат само мненията с указанията и снимките.другото си е за дискусия на друго място,че човек няма да знае къде какво да търси.ама нейсе...
Последно промяна от jim_beam на 18 Яну 2017 20:51, променено общо 2 пъти.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Темата за водни помпи, течове, дефекти и подобни ли е или за ЕГР ? То по тази логика има прегрели всякакви...
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Аз пък много се радвам , че си пуснал снимките информативно защото от развилата се дискусия след това научих някои нещица които съм пропуснал и ми светна за проблеми които съм имал.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Да си поправя писаното по горе - VSV клапана не контролира постъпващия антифриз в охладителя, а постъпващите изгорели газове.
Auris 2.0 d-4d SOL 1AD-FTV 2009 - бивша
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
Skoda Superb Combi 2.0 TSI DSG 2016 - настояща
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 2016 - настояща
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
За мен специално има много общо ЕГР=а с огъването на главите при 2AD-FHV. Минах по тоя път и проблема не е в помпа или съединения нито в дефектна гарнитура. Отклонението ми беше 0,12 . ЕГР-а ми със сигурност не е чистен никога и в следствие на това беше яко запушен и имаше само един малък отвор в средата а левия и десния отвор бяха тотално запушени. В следствие на това дистрибуцията на изгорели газове е нарушена и те се насочват предимно към 2 и 3 цилиндър което води до различно термично натоварване и с времето главата „потъва“ не от прегряване а от разликата в температурите. С други машини (не автомобили) също има проблеми от лоша или липсваща хигиена.jim_beam написа: Прегрелите мотори имат други причини-загубата на антифриз,което при 2AD се дължи на дефектирали водни помпи,съединения,както и на производствени дефекти на гарнитурите на първите серии.Няма нищо общо с ЕГР!Неговата функция е да намали вредните газове азотни окиси,което става с понижаването на темп.на изгарянето,това е.
пс>аз бих разчистил темата,като най-оптимално би било да останат само мненията с указанията и снимките.другото си е за дискусия на друго място,че човек няма да знае къде какво да търси.ама нейсе...
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
ЕГР или всмукателния колектор?Iliyа Damyanov написа:ЕГР-а ми със сигурност не е чистен никога и в следствие на това беше яко запушен и имаше само един малък отвор в средата а левия и десния отвор бяха тотално запушени.
Спорно твърдение.

Много спорно мнение, в първата му половина

Но не е тук мястото за спорене.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Мерси за забележката. ЕГР-а си беше зацапан но нямаше супер дебели наслоявания и си беше работещ. Запушванията са в колектора. В самия колектор има камера върху която се монтира ЕГР-а. Въпросната камера е с три отвора , един центален който разпределя за 2 и 3 цилиндър , и два странични един за 1 и един за 4 цилиндър. Та страничните отвори бяха напълно запушени със сажди. По количеството напластяване съдя , че с години е карана така.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
За другото и според мен вероятно сте прав.
Наслояванията по клапана и леглото (и не само) - пречат да затвори добре. Поради това и при студен двигател, когато клапана трябва да е затворил - той пропуска отработени газове във всмукателния колектор. А тогава твърдите неизгорели частици са относително много, част от тях се наслоява по вече образуваните наслоявания и нагар. При „пълен” товар, когато също трябва да е затворил - той пак пропуска, а и тогава, частиците са също относително повече (допълнително има и не пълно изгаряне (според мен), защото системата разчита на "чист" въздух в цилиндъра и се подава съответното по-голямо количество гориво, а е пълен със "смес" с изгорели газове - това допълнително увеличава количеството частици). Всичко това способства, според мен, за по-бързо „задръстване” на всмукателния колектор. За 1 и 4 цилиндър разклоненията са с по-малък диаметър от „разклонението” за 2 и 3 (то после се разклонява) – поради това се задръстват по-бързо (предполагам). (Отлаганията са преимуществено около (преди или след) т. н. "местни пневматични съпротивления" (не е съвсем по терминологията
), каквито се явяват тези "разклонения" - и веднъж започнало отлагане то все повече повишава местното съпротивление по отношение на потока, което увеличава отложенията.)
Наслояванията по клапана и леглото (и не само) - пречат да затвори добре. Поради това и при студен двигател, когато клапана трябва да е затворил - той пропуска отработени газове във всмукателния колектор. А тогава твърдите неизгорели частици са относително много, част от тях се наслоява по вече образуваните наслоявания и нагар. При „пълен” товар, когато също трябва да е затворил - той пак пропуска, а и тогава, частиците са също относително повече (допълнително има и не пълно изгаряне (според мен), защото системата разчита на "чист" въздух в цилиндъра и се подава съответното по-голямо количество гориво, а е пълен със "смес" с изгорели газове - това допълнително увеличава количеството частици). Всичко това способства, според мен, за по-бързо „задръстване” на всмукателния колектор. За 1 и 4 цилиндър разклоненията са с по-малък диаметър от „разклонението” за 2 и 3 (то после се разклонява) – поради това се задръстват по-бързо (предполагам). (Отлаганията са преимуществено около (преди или след) т. н. "местни пневматични съпротивления" (не е съвсем по терминологията

Последно промяна от Hursa на 19 Яну 2017 23:58, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
Доказано от моя скромен опит, подплатено със серия постове от Лондон до Владивосток и от емпиричния опит на колегата Iliyа Damyanov - с който не сме роднини и се познаваме задочно покрай неговата първа тема тук.
Вече е - моля да продължите с разумни аргументи.

Лично на мен вече ми стана скучно, а и се е насъбрала много модераторска работа - все пак следя темата и ще се включа при нужда.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
По добре беше да се пренесе в офтоп, тук е малко притеснително
.
EGR се използва за ограничаване на количеството азотни окиси. Подаването на изгорели газове в цилиндрите, снижава температурата в края на изгарянето при други равни условия. Но не това е основната цел според мен. Макар, че това също способства за намаляване количеството на образуваните азотни окиси. Основното, което води до намаляване количеството на азотните окиси е намаляването на кислорода в "сместа" (за дизела това не е съвсем коректно) и доближаването и - до стехиометричното съотношение. При високата температура и налягане в цилиндрите, азота реагира с кислорода и това конкурира изгарянето. Но все пак азота значително отстъпва в активността си по отношение на кислорода на горивото (ендотермична към екзотермична реакция). Освен това реакцията кислород/азот е равновесна реакция - образуването и на малки количества азотен окис потиска (инхибира) - намалява скоростта на реакцията. Поради това при стехиометрична смес (и "богата") - гориво/кислород количеството азотни окиси е незначително - кислорода се свързва преимуществено с горивото.
(Има ли химици? Надявам се да не се задавят от смях
)

EGR се използва за ограничаване на количеството азотни окиси. Подаването на изгорели газове в цилиндрите, снижава температурата в края на изгарянето при други равни условия. Но не това е основната цел според мен. Макар, че това също способства за намаляване количеството на образуваните азотни окиси. Основното, което води до намаляване количеството на азотните окиси е намаляването на кислорода в "сместа" (за дизела това не е съвсем коректно) и доближаването и - до стехиометричното съотношение. При високата температура и налягане в цилиндрите, азота реагира с кислорода и това конкурира изгарянето. Но все пак азота значително отстъпва в активността си по отношение на кислорода на горивото (ендотермична към екзотермична реакция). Освен това реакцията кислород/азот е равновесна реакция - образуването и на малки количества азотен окис потиска (инхибира) - намалява скоростта на реакцията. Поради това при стехиометрична смес (и "богата") - гориво/кислород количеството азотни окиси е незначително - кислорода се свързва преимуществено с горивото.
(Има ли химици? Надявам се да не се задавят от смях

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
Аз съм от физиците, но все още мога да чета.

Effect of Exhaust Gas Recirculation (EGR) on Performance and Emission characteristics of a Three Cylinder Direct Injection Compression Ignition Engine
Emission Control Device Operation, Diagnosis, and Service
EGR-Systems for Diesel Engines
Prediction of NOx reduction with Exhaust Gas Recirculation using the Flame Temperature Correlation Technique
Приятно четене.

П.С. Имате материал за цяла нощна смяна.
-
- Мнения: 5666
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
За съжаление съм зле с английския.
Но имаме един обем - горивната камера, в него се впръсква порция гориво. Това гориво изгаря - желателно напълно. Отделя се определено количество топлина. Приблизително еднаква е независимо дали в обема е само въздух или смес въздух с изгорели газове. Основната цел според вас е да се снижи температурата ли, за да се намалят количествата азотен окис? Или да се снижи концентрацията на кислорода, за който се конкурират двете реакции. В случая не е нужно да сме химици
(Не съм на работа и трябва да спя и аз
)
Но имаме един обем - горивната камера, в него се впръсква порция гориво. Това гориво изгаря - желателно напълно. Отделя се определено количество топлина. Приблизително еднаква е независимо дали в обема е само въздух или смес въздух с изгорели газове. Основната цел според вас е да се снижи температурата ли, за да се намалят количествата азотен окис? Или да се снижи концентрацията на кислорода, за който се конкурират двете реакции. В случая не е нужно да сме химици

(Не съм на работа и трябва да спя и аз

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
Джими, то негативният ефект от премахването на EGR-ра не се получава веднага. Това повишавоне на температурата в цилиндрите и съответно на целия двигател, неминуемо довежда до съкращаване ресурса на двигателя.jim_beam написа: Колега кой някъде е написал,че клапана служи да не прегрява двигателя?!
Много правилно е казано,че едната от функциите му е да намалява температурата в цилиндрите!
В крайна сметка пуснах снимките само информативно,нямам за цел да агитирам някого да прави нещо по колата си!
Позитивния ефект при шунтирането е ясно-никога повече не би се запушил или повредил агр-а,но явно има и негативни аспекти.Единия немец е минал 15к така и няма оплаквания,това е всичко.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- slowtraveler
- Мнения: 6181
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 336 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
[Дискусия] Почистване наEGR клапан на двигатели серия 1AD/2AD D4D/D-CAT или пълно премахване - кой вариант е по-удачен ?
И двете... Понижава се температурата на изгорелите газове в горивната камера (тук не говорим дори за прегряване на самия двигател, а за понижаване температурата в горивната камера и контактуващите с нея детайли)...
Което допринася за намаляване 'лошите' изгорели газове, за чиито образуване е нужна по-висока температура...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] и 8 госта