Здравейте на форума,
Купих си скоро Тойота Корола 1999 г. комби 1,4. Интересувам се къде се намира филтъра на климатика.
Ако може някой да ми обясни подробна ще съм благодарен.
Искам съвет
Re: Искам съвет
На Авенсис 2003 този филтър е точно зад жабката, тия може да се извади и така се стига до филтъра. Така че предполагам че и на Королата трябва да е там. Ако филтъра не е много замърсен - може да се изсмучи с прахосмукачка, но ако е много мръсен - в кофата и купуваш нов. По принцип се сменя веднъж годишно.Margarita69 написа:Здравейте на форума,
Купих си скоро Тойота Корола 1999 г. комби 1,4. Интересувам се къде се намира филтъра на климатика.
Ако може някой да ми обясни подробна ще съм благодарен.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!
аз карам Авенсис и моя филтър се намира точно до педала на газта, там има едно капаче и филтрите са 2, ако се разтърсиш във форума има много хубаво написана тази тема, има и снимки, само че трябва да разглеждаш тема по тема и мисля че беше за карина, че тая търсачка нищо не става от нея, търсих я за да ти пусна линка, ама познай кво намерих-нищо.
ето едно обяснение от друг колега:
Колеги,
до колкото разбирам от прочитането на въпроса, човека се интересува за ВЪЗДУШНИЯ филтър на климатика - този, който филтира въздуха влизащ в купето. На английски е "cabin filter". За съжаление, повечето карини, имат място за такъв, но той не е поставен (фабрично) и не излиза като парт номер по EPC. По-старите нямат и място. Проверява се много лесно:
От страната на шофьора, отстрани на централната конзола (до педала за газта, даже педала трябва леко да се натисне, за да излезе), та там, има едно капаче, което се маха лесно. Ако вътре има стар филтър - стърчи една пластмасова дръжчица, със дунапренче. Посредством нея се вади. Филтъра е на ДВЕ части, и след като се извади тази със дръжчицата, трябва да се бръкне малко НАГОРЕ, и се напипва и втората част. Ако след отваряне на капачето до педала на газта, излезе дупка (както е в общия случай) просто няма поставен филтър. Но преди да се постави нов, трябва хубавичко да се изчисти там, със прахосмукачка например.
При купуването на филтър, тъй като за карина обичайният отговор е "тя няма такова нещо", се купува фитър за Авенсис (стария). Цената на оригиналния е около 75лв. Алтернатиени производители (ментета) - 40-60лв. Пак наблягам - ФИЛТЪРА Е ОТ ДВЕ ЧАСТИ.
ще потърся още малко, ама ако не пратя линк значи ме е домързяло biggrin.gif
ето едно обяснение от друг колега:
Колеги,
до колкото разбирам от прочитането на въпроса, човека се интересува за ВЪЗДУШНИЯ филтър на климатика - този, който филтира въздуха влизащ в купето. На английски е "cabin filter". За съжаление, повечето карини, имат място за такъв, но той не е поставен (фабрично) и не излиза като парт номер по EPC. По-старите нямат и място. Проверява се много лесно:
От страната на шофьора, отстрани на централната конзола (до педала за газта, даже педала трябва леко да се натисне, за да излезе), та там, има едно капаче, което се маха лесно. Ако вътре има стар филтър - стърчи една пластмасова дръжчица, със дунапренче. Посредством нея се вади. Филтъра е на ДВЕ части, и след като се извади тази със дръжчицата, трябва да се бръкне малко НАГОРЕ, и се напипва и втората част. Ако след отваряне на капачето до педала на газта, излезе дупка (както е в общия случай) просто няма поставен филтър. Но преди да се постави нов, трябва хубавичко да се изчисти там, със прахосмукачка например.
При купуването на филтър, тъй като за карина обичайният отговор е "тя няма такова нещо", се купува фитър за Авенсис (стария). Цената на оригиналния е около 75лв. Алтернатиени производители (ментета) - 40-60лв. Пак наблягам - ФИЛТЪРА Е ОТ ДВЕ ЧАСТИ.
ще потърся още малко, ама ако не пратя линк значи ме е домързяло biggrin.gif
Последно промяна от djofi_m на 18 Мар 2007 23:21, променено общо 1 път.
АVENSIS 2.0TD-комби
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Навеждаш се под жабката, за да видиш 4 бр. черни пластмасови винта,наподобяващи дюбели. Издърпваш ги в посока към задната броня. Капачето, което тези винтове държат, трябва да се изтегли надолу към земята. Филтъра е вертикално изправен нагоре и се вижда съвсем малка част от него. Издърпваш филтъра към земята.
Този филтър много трудно се намира по магазините и затова цената му е двойно по-голяма.
Всичко това е скицирано и описано в българската инструкция за експлоатация на стр. 1999.
Този филтър много трудно се намира по магазините и затова цената му е двойно по-голяма.
Всичко това е скицирано и описано в българската инструкция за експлоатация на стр. 1999.
- racing_fan
- Мнения: 182
- Регистриран на: 04 Мар 2006 10:45
- Местоположение: София
Щом е 99 значи е като мойта Е11, с кръглите фарове. Вчера го сменихме на мойта поленовия филтър, беше станал на гъз, добре че го намери майстора за 33 лв. че в Тойота кой знай ква цена ще избацат, защото е специален, на три части и се прегъва за да се сложи. Не се сваля жабката. Намира се зад нея, има едно капаче с щипки. Малко е трудно да се извади и сложи защото е супер тясно, затова е и нагънат на три части, иначе не може да се постави. Сега парното работи тихо и духа както трябва, иначе бучеше много и беше слабо.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 10 госта