[Fixed] Help. Колата ми умира.

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

[Fixed] Help. Колата ми умира.

Мнение от hyankov » 18 Мар 2007 03:53

Значи... от известно време насам я усещам, че повечко ръмжи, пък няма вътъка който имаше когато я взех. Определено е загубила мощност. Мислих си че е от свещите, защото са един от малкото консумативи които не съм сменял от както съм я взел и днес тръгнах да вадя едната, за да я видя как е. Нещо обаче не го направих както трябва и почна да се измъква нещо като сива тръба от цилиндъра и си викам да не направя някоя глупост - отказах се и го завих както си беше.

След това като се качих да я карам ми направи следния номер: първа и втора - чат пат добре. На трета и нагоре обаче - като натисна педала само оборотите се вдигат но не и скороста. Днес на 2 пъти ми го направи тоя номер. Отбивам - мерише на феродо здраво, някъде изпод колата. Тръгвам после - горе долу добре върви.

Може ли да е съединителя? Педала ми не е потънал. Никакви светлинни индикатори не се обаждат. Безопасно ли е да я закарам на собствен ход до сервиза?

Между другото от известно време насам когато тръгвам на първа и държа на полусъединител, чува се някакво скърцане. Като потегля и изчезва.

Друго което не знам дали има връзка - много често (над 50% от случаите) задната предавка не влиза както трябва. Уж вкарвам на задна - като дам малко газ и лоста излиза. Както е леко в движение назад колата като пак вкарам на задна и е както трябва вече.

Мерси предварително, дано отговорите по-скоро че да знам какво да правя. Без колата съм за никъде тука sad.gif
Последно промяна от hyankov на 25 Мар 2007 09:01, променено общо 1 път.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 18 Мар 2007 04:11

На твое място бих я закарал в сервиза. С особено внимание обаче и с минимално натоварване на съединителя. Тоест леко потегляне, плавно с газта и колкото може по малко смяна на предавките. Карай с "бели ръкавички" и ако можеш - тръгни в ненатоварено от трафика време.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 18 Мар 2007 04:50

Да, ок мерси. Така и ще направя. Някой обаче има ли идея дали е съединителя все пак?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 18 Мар 2007 07:27

Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 18 Мар 2007 09:14

Xeku написа:Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!
Хубав тест, но няма да му помогне особено, ако така съединителя съвсем сдаде багажа и ще трябва да плаща допълнително да му транспортират колата до сервиза. В сервиза и без това ще му кажат къде е проблема.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 18 Мар 2007 12:02

Доколкото разбирам, проблемът е отскоро, обикновено с приплъзващ съединител и внимателно каране, което и ти му препоръча, може да се кара доста време, особено ако не се изкачват, или спускат наклони на скорост. Така че не пречи това да се опита, но при всички положения тестът няма по никакъв начин да отмени посещението в сервиза.

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 18 Мар 2007 13:17

Преди месец, мой приятел със същите симтоми на автолобила се Сузуки се наложи да го тегля до сервиза защото съединителя беше 100% заминал- форсира се двигателя, а автомобила не тръгва. След смяната с нов всичко е ОК.
Успех в сервиза и кажи каква марка съединител си купил!
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 19 Мар 2007 03:22

Xeku написа:Най-вероятно е съединителя. Всички симптоми говорят за това. Ако искаш направи си следния тест, дръпни ръчната спирачка, натисни съединителя, включи на втора и като поддържаш около 2000 оборота, започни бавно да отпускаш съединителя. Ако колата се затресе, но не загасне дори при напълно освободен съединител, значи той приплъзва и е за смяна. Ако двигателят загасне, това е признак за здрав съединител!
Мда... ами на 2к rpm с ръчна спирачка колата тръгва, а не гасне. Днес не ми е правила тоталния номер въобще да не вдига скорост, а само обороти, но я усещам че приплъзва и няма мощност.

Според вас колко струва смяната му? Тука е межди 400 и 900 $ ohmy.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 19 Мар 2007 05:42

hyankov написа:
Според вас колко струва смяната му? Тука е межди 400 и 900 $ ohmy.gif
Okolo $300-400 e komplekta + rabotata.

Komplekta suedinitel e okolo $100-150, ako ne se luja, no rabotata si e dosta.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 19 Мар 2007 07:32

Аха... мерси. Значи всичко над 450-500$ е пладнешки обир. Ще го имам в предвид.

Аз май ще се опитам да го изкарам докато умре тотално (да не може да влезе на скорост). Изглежда че има още малко живот в него.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 19 Мар 2007 08:07

В БГ смяна съединител на VW Passat при гаражен майстор ми излезе 160 лв с труда, преди 4-5 години.

И нещо важно! След смяната на съединителя непременно отиди на реглаж на предницата за сходимост. Ако забравят в сервиза да ги го кажат - колата ще стане "непослушна" на прав път и ще ти изяде гумите за месец-два! На мен бяха забравили да ми го кажат и нови предни гуми заминаха за месец, а на гладък асфалт на прав път чувах свирене на гумите! wacko.gif
В БГ реглажа струва 20 лв.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 19 Мар 2007 08:31

Аха, мерси. А какво е то всъщност и на английски как се казва? Друго - казаха ми че има някакъв период на разработване на новия съединител, предполагам е вярно?
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 19 Мар 2007 10:00

hyankov написа:Аха, мерси. А какво е то всъщност и на английски как се казва?
wheel alignment rolleyes.gif Не виждам какво общо има това със смяната на съединителя, освен ако безразборно не развиваш кормилните накрайници и другите неща по окачването.

roumen68
Мнения: 212
Регистриран на: 19 Яну 2007 05:58
Местоположение: Добрич
Обратна връзка:

Мнение от roumen68 » 19 Мар 2007 10:20

Xeku, аз не съм си сменял сам съединител, но е факт че при смяната майстора разбутва сходимостта на едното от колелата, така че след това реглажа е задължителен.

С wheel alignment ти регулират наклона и ъгъла на предните колела и по хоризонтала и по вертикала, както и на задният мост. Така че всичко да е успоредно, никое от колелетата да не дърпа встрани, или пък да бута навътре. Измерва се с лазерни уреди, после ти дават разпечатка как е било преди и след реглажа за всяко от колелата. При смяна на съединител тази успоредност се нарушава (както и при смяна на амортисьори), майстора на око фиксира успоредността на разбутаното колело спрямо другото, колкото да можеш да излезеш от сервиза, ако там си няма и стенд за реглаж.
И без такива ремонти е добре да се ходи на реглаж на всеки 20-30 хиляди км. Гумите се запазват по-дълго, разхода на гориво е оптимален.
Toyota Avensis D4-D, 2.0, 116 hps, SOL, комби. Произведена в UK на 14.12.2003. Добрич-Варна с разход 3.6л/100км!

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 19 Мар 2007 10:51

Не съм противник на ходенето на реглаж, само мисля, че при грамотен ремонт, той е не задължителен, но за пълно спокойствие, нека си го направи. Между другото, съм чувал, че реглаж трябва да се прави дори и при слагане на джанти с друг цолаж, защото диаметърът на джантите се задава на програмата преди да се започне реглажа.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта