Мнение
от cast » 05 Яну 2017 09:43
За градско каране на къси разстояния отоплението на седалките върши работа по-добре от парното. Преди години имах една кола (Микра 87 г. 1.2 с катализатор), която използваше за парното още първия кръга на охладителната система. Много бързо започваше да грее, но при голям студ пуснеш ли го преди да е загряла добре виждаш, как стрелката на термометъра пада - направо си изстива. След нея имах пак Микра от следващото поколение с двигател 1.0 и отопление на седалките. Парното беше пълна скръб в първите 10-15 км., но изобщо не ми пукаше, като ми топли гърба и дупето. Сега имам РАВ 2.0 бензин и Ярис 1.33. И двете загряват бързичко, но за съжаление не са с отопляеми седалки.
Зачетох се в тази тема, тъй като ми се иска да си сменя Яриса с Аурис Хибрид, а живея на студеничко - на 7-8 км. от София, но на 1000 м. надморска височина. Първоначално се притеснявах за отоплението през зимата, но си спомних за микрите си, а хибридът е с отопление на седалките. Като добавя и това, че нощем ще е в гараж, явно отоплението не трябва да го мисля, като вземам решение.