Моя опит и статистика показват, че при градско каране факторите не са толкова големи, за разлика от извънградското, както се опитваш да го изкараш. Имам и графики от над 5 автомобила, с тотално различен профил и маниер на каране и те показват абсолютна зависимост от средната скорост в крайна сметка.
Както и моите статистики показват, че разхода по книжка за града се постига при средна скорост между 21 и 24 км/ч. При над 30км/ч обикновено се постига такъв, който е средния, а под 20км/ч винаги отиваш над този в книжката, указан за градски.
Ако може да ми дадеш твоя статистика, когато си се движил бавно ама постоянно с трафика и си изкарал накрая едно 15км/ч средна скорост за резервоар и не си стоял в задръствания. Сигурно е възможно, но по-скоро ще бъде изключение, а не тенденция.
Ето моята статистика на автомобилите за градско каране, спрямо средната скорост:
1. Скорост под 20км/ч = разход над този по книжка - определям го като тежко градско каране, особено при доближаване около 15км/ч.
2. Скорост между 20км/ч и 25км/ч. Нормално градско каране = разход около този по книжка.
3. Скорост между 25 и 30 = леко облекчен градски режим = разход задължително под този в книжка, ако не се състезаваш постоянно с колите, камионите, велосипедистите, гълъбите...
4. Скорост от 30+ км/ч = много облекчен градски режим, по-скоро клонящ към смесен режим на каране = разход около средния по книжка.
нб. Средната скорост се споменава за цял резервоар, а не за отделни пътувания.