MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 20 Дек 2016 18:38
Това са данните които съм записал, фактически проблема се случва на края...
1. Общ преглед на данните през цялото движение:
- sc1.JPG (210.93 KiB) Преглеждано 2971 пъти
- sc2.JPG (181.4 KiB) Преглеждано 2971 пъти
- sc5.JPG (198.81 KiB) Преглеждано 2971 пъти
- sc3.JPG (181.49 KiB) Преглеждано 2971 пъти

- Прикачени файлове
-
- sc4.JPG (202.91 KiB) Преглеждано 2971 пъти
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 20 Дек 2016 20:49
1.Педала на газта не работи адекватно/може да се дължи и на забавянето на трансфера на данни от колата/.Аз бих го тествал така.
Connect an intelligent tester to the DLC3.
Turn the ignition switch to the ON position and turn the tester on.
Select the following menu items: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Accelerator Pedal Position No. 1 and Accelerator Pedal Position No. 2.
While the accelerator pedal is depressed and released, check that the values of "accelerator pedal position No. 1" and "accelerator pedal position No. 2" are within the specifications.
Accelerator Pedal Position Standard Voltage:
Condition
Specified Condition
Accelerator pedal released
0.5 to 1.1 V
Accelerator pedal depressed
2.6 to 4.5 V
Accelerator Pedal Position No. 2 Standard Voltage:
Condition
Specified Condition
Accelerator pedal released
1.2 to 2.0 V
Accelerator pedal depressed
3.4 to 5.0 V
УКАЗАНИЕ:
If the results are not as specified, check the accelerator pedal, wire harness and ECM.
2.Input Revolution /Датчика на първичният вал на скоростите. обороти на трансмисията/
Намира се на скоростите от пред към радиатора/забит в скоростната кутия около пробката за маслото.
Проследяващ кабела му и го замерваш така че на
клемите му /има два пина вътре в буксата да има при около 20°C (68°F) съпротивление 560-680 Ом
3.Актуатора който включва скроростите/различен е от този който е за съединителя/по горе си го снимал/.Трябва да го провериш,имам съмнение в един от датчиците му./там са два броя/.Теста му се прави така.
Включваш диагностиката отиваш на...
Powertrain / Multi-Mode M/T / Active Test.
След това в Active Test. избираш...
Target Gear Position Control....
Там програмата те води ,правиш много кратни тестове и ако излезне грешка по време на теста.Вече ще знаем къде да продължаваме.
За мен една причина още е възможна но понеже е по малко вероятна,мисля да я тестваме по късно.
Ако имаш проблеми пиши ми ще ти дам тел.
Успех.
,,П.С изглежда сложно но не е.
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 21 Дек 2016 18:38
Стъпка 1: Не можах да тествам педала, тъй като в techstream-а който имам няма такъв параметър "Accelerator Pedal Position"
Стъпка 2: Специално си купих мултицет да замеря клемите. Мисля че го намерих къде е тоя датчих, обаче като се опитах да измъкна буксата нещо заяде и не ме достраша да не я счупя...
Стъпка 3: Направих актив теста..., както си ми написал с много кратни тестове поне 30 мин съм преминавал през скоростите, но нищо нито заби на някой скорост нито изкочи някаква грешка...
Мислих мислих и реших че явно правя грешка някъде и затова се върнах малко по назад..., както си ми написал направих стъпка 1 "clutch adjustment" извадих кабела отворих капака и напипах това което съм снимал малко по нагоре(нали него гледам?) значи това нещо което предполагам е стопер(с белите резки върху него)едвам се мърда нагоре/надолу(ама едвам), а това нещо което въм снимал клина с гайката това доста се клати и извърта на една страана..., ама просто не виждам вариант как това нещо може да се натегне (тези болтови за който разправяш) без да се разглабят някакви неща..., После тръгнах да правя инициализация пак и установих че предния път каквтото съм направил май не е било много точно... понеже като избера стъпка 3 "initialization and learning" и ме изкача съобщение и ме пита коя част е сменена..., тъйкато предния път в бързината ли или в недоглеждане бях избрал "ММТ ECU", oт където това направи някакви инциализации, но си спомням че самия "learning"(40 секундния брояч) беше преди инициализацията на "clutch"..., а сега като ме пита коя част е била сменена видях по добре и избрах "clutch actuator" от къдет съвсем по друг начин стояха нещата първо си мина една инициализация 10 секунди без колата да е на контакт, скоростите са пренаредиха..., после мина "learning-a" 40 секунди и после още нещо мина...,според мен май това е трябвало да направя предния път..., после покарах малко колата.... записах малко данни от движението не показа някакви проблеми, нещо да забие..., не знам... ще я следя тея дни...
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 21 Дек 2016 19:57
Радвам се че имаш напредък,но това по горе/цитата / дето си направил си е грешка.Защото така си нулирал блока на управлението и си заложил грешни данни.Затрил си всички данни по които блока компенсира луфта който се получава при ,,преминаването ,,на зъб на притискателният диск.
НО не се знае дали и някой преди теб не е направил същото.

Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 21 Дек 2016 20:10
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 21 Дек 2016 20:15
Това е вилката на съединителя,тя НЕ се движи.
Този луфт не го ли оправиш с регулаж,нищо не правиш.Развиваш три болта и местиш.ако трябва махни акумулатора,стойката му,и го виж този агрегат добре,тук е..проблема да знаеш

П,С при първият прочит не разбрах какво искаш да кажеш

Митхат
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 22 Дек 2016 14:19

Сега ще видя да купя смазка и ще пробвам да разглобя и регулирам. Ще следя как е положението и след време ще пиша за резултата.

Благодаря още веднъж!
baisandro
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 24 Дек 2016 16:13
Това са стойностите след инициализацията:
- razmestvane.JPG (216 KiB) Преглеждано 2872 пъти
Дали са добре?
Благодаря и весели празници на всички!

baisandro
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 24 Дек 2016 17:40
Този DATA LIST трябва да има поне още една част,долната част на снимката липсва.
Двигателя ти е студен,когато правиш ини.колата трябва да е в работна температура.
Там на този клин луфта трябва да е макс. 0.5мм ,ако там е натегнато също е проблем,В момента параметрите ти малко се разминавал губят се едни 2.мм на едно от местата но мисля че малко и намазаната грес дава значение.Ако нямаш много буксуване на съединителя покарай малко така.На блока му трябва малко време да влезне ,,час,,
След 150-200 км ако всичко е наред направи още снимки на DATA LIST и дай да видя какво става.При отпускането на спирачката колата тръгва ли,/помощ при старта/.
Можеш ли да видиш с кой номер блок си.
Весели празници на всички.
Митхат
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от baisandro » 25 Дек 2016 16:23
Извинявай ама коя стойност се разминава и каква всъщност трябва да бъде? Не знам ако може да ми пратиш на лично или тук какви трябва да бъдат стойностите..., ще ми е по лесно при регулирането и после при проверката.. аз реално вчера карах в София и всичко точно имах критични ситуации ама не изключи така от скорост и така се зарадвах ама снощи като ми върна че пак има луфт и тоя път по голям и се нядявах че ще я бъди работата..., ама днеска пак напарви проблем... :(
Иначе при отпускане на спирачката колата сама тръгва няма проблем..., за блока ще ми е сложни да видя кой номер е ама ще пробвам тея дни..
baisandro
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 25 Дек 2016 20:13
Clutch Clamp Position 37.375
Ето тук има 2.00 мм разлика тук трябва разликата да е 9.5мм а в момента имаш 7.49.При тези стойности /Clutch Touch Position/ е точката на допир когато лагера на съединителя обира луфта. А /Clutch Clamp Position /е когато съединителя вече е отделил/.Тук ти имаш 2мм по къс ход.
Нещо не правиш както трябва ,работиш със същата версия на Теchsteam 10.30.029 която работя и аз но при теб се получават разлики,защо така се получава.Просто според мен ти някъде бъркаш,аз съм правил вече няколко такива ММТ скорости но като при теб никога не съм имал проблеми.
Съжалявам че си далече от Пловдив за да ги видя тези проблеми и да ги решим заедно.
П.С Колега тази вилка трябва да я намажеш с грес и то с молибден дисулфат,при инициализации моторчето на съединителя е главно ,,действащо лице,,
Митхат
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея
Мнение от Митхат » 26 Дек 2016 13:25

- pic1.jpg (302.53 KiB) Преглеждано 2812 пъти
Shift Lever Check Signal1 това е контролен сигнал тук трябва да си на GND а ти си на OPEN/това е проблем OPEN е когато лоста е на задна/
Shift Lever Check Signal2 контролен сигнал тук трябва да си на GND ти пак си на OPEN/пак проблем OPEN тук значи (E), (M), (+) или (-)
Shift Lever Check Signal3 контролен сигнал трябва да си OPEN/ понеже в момента лоста ти е на N/,да но ти си на GND.
От се получава цялата работа,за мен тук има въпросителна защо не пише блока грешки.
Вариантите според мен са три.
1.Блока е с проблеми.
2. Лоста/централният главният превключвател,дава отклонения/не верни данни за позиционирането на лоста/
3. Кабелите,буксите на блока на централният механизъм имат проблем.
Митхат
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта