Парно Корола, Принцип на действие, Шум
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 12 Дек 2016 12:19
Обаче в новата ми кола нещо не е така: Toyota Corolla Hatch (E12) 1.4 D-4D 90 Hp 5 doors MMT 2005. Има климатроник. Няма отопление на седалките.
Когато пусна парното при студен двигател, веднага му се променя звука - може би вдига обороти даже малко. Духа студено докато не е загрял разбира се. Но защо си променя режима? Това се усеща веднага на празен ход на място. Не е толкова силно, че да го усещам и в движение, но го има. Защо е така? Повреда ли имам някаква?
krasengn
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 18 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Corolla_E12_hs » 12 Дек 2016 22:12
Corolla_E12_hs
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 12 Дек 2016 23:09
krasengn
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 01:07
При включване на климатика - компресора му е допълнителен консуматор на мощност - тогава компютъра също подава допълнително количество гориво за да даде двигателя тази допълнителна мощност. Особенно това се усеща на празни обороти, защото тогава мощността давана от двигателя е минимална и включването на компресора се нуждае от сравнително голям процент допълнителна мощност, тогава дори оборотите на празен ход обикновенно се повишават чувствително, мисля.
Сори за многото текст - но съм дежурен и убивам време

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 12:35
В повечето нови автомобили (да не кажа всички, но наистина не съм срещал скоро автомобил с кранче на радиаторчето) нямаш кранче за управление на потока на охладителната течност към радиаторчето на парното...
Т.е. радиаторчето винаги е нагрято, а се командва потока въздух дали да премине през радиатора, или да го заобиколи... Много по-лесно (и евтино) е да управляваш със стъпково двигателче въздушна клапичка, отколкото да въртиш кран...
За промяната на режима Hursa го е обяснил...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 15:42
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 15:46
krasengn
- Митхат
- Мнения: 3829
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 47 пъти
- Получена благодарност: 133 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Митхат » 13 Дек 2016 15:58
Аз не знам как стоят нещата при Corolla ,просто знам какво има на другата ми кола.Тук може да е различно,не знам.
Митхат
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 16:00
Ъхъ


Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 18:26
Само докато двигателя не се прогрее (до работна температура)

Hursa
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 18:46
Просто като го чуя двигателя и ми се отщява да си пускам парното.
krasengn
- krasengn
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 19 Мар 2016 00:11
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla e12
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
- Обратна връзка:
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от krasengn » 13 Дек 2016 18:51
Както бях написал по-горе еднаква промяна в звука от двигателя имам при студен и при топъл двигател. Тогава?
Във форума има много с подобни автомобили, не са ли го забелязали това? Всички ли са от типа "паля, карам, сменям консумативи и докато се счупи нещо"? И не знаем кое как работи и защо.
krasengn
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от Hursa » 13 Дек 2016 19:07
Ако се усеща разликата само на празен ход и виждате повишаване на оборотите по оборотомера тогава обяснението е друго, вероятно

Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Парно Корола, Принцип на действие, Шум
Мнение от slowtraveler » 13 Дек 2016 19:46
По-точно е обратното... Термостата започва да отваря когато вътрешния кръг (помпа+двигател+радиаторче парно) загрее достатъчно... И тогава при отварянето си започва да отвежда излишна топлина към външният радиатор (радиатора на двигателя), като вътрешния кръг остава 'най-нагрят' - това е работната температура на двигателя...
Да, повечето климатроници в автоматичен режим ограничават силата на вентилатора на парното, за да не ти духа студен въздух докато не ти загрее малкия (вътрешния) кръг...
Включиш ли парното почти винаги (с малки изключения при много ниска температура) се включва и компресора на климатика, за да изсуши купето и да не ти запотява стъклото...
Предполагам това е причината... Другата е - повишаване режима на двигателя за да загрее двигателя по-бързо.. Или въобще да загрее, защото 90к.с. дизелче е достатъчно икономично за да не може изгорената нафта да подгрее хубаво купето

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Обратно към “Интериор/екстериор”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта