Според мен ако качествата на маслото отговарят на препоръките на производителя- с него няма проблем. Какво се случва примерно, ако конкретен мотор с катализатор, фап-филтър, турбо или е подложен на високи топлинни натоварвания бъде зареден с най-скъпото масло, което обаче не покрива изискванията за конкретния мотор.
Затова са класовете и сертификатите им.
За едното мазане на частите на класически мотор повечето масла, съобразени с климата вършат работа. Но човек, който не е в час и пита търговците какво да налива - ще му продадат едно скъпо, че скъпо масло, от което може и да няма нужда. Защото тогава най-хубавото е това, което е на склад и пълен боклук- онова, което го нямат.
По-важно е да се смени преди или като му е дошло времето. Така или иначе новото също ще остарее и ще изгуби част от свойствата си на един етап от предвидения пробег.
Защо колеги имат впечатление, че като сменили маслото с незнам си какво- мотора утихнал. Естествено, старото масло е било скапано, не е било с вискозитета и качествата на новото. Във всеки такъв случай новото е "супер", често без значение от марка и клас. Казват, че са доволни. Мда.

Колкото до заглавието - всички производители от анкетата произвеждат различни класове масла, и с това могат да покрият търсенето за почти всички масово произвеждани двигатели.