Странно е да кажеш, че официално написаното от японците е неуместен пример само и само защото оборва твоята теза??




Ето точно тук грешиш, за другото не споря така е, но тази таблица е със препоръчителни вискозитети а не допустими както си казал ти. Това означава, че те ти препоръчват да използващ този вискозитет, защото е достатъчен да защити двигателя, но това не означава че е най-добрия! И така да се изясним, ще те помоля да ми отговориш на няколко въпроса, като изключвам фактора цена, защото е скъпо - спор няма:
0 е при -17 а 50 е при 100 градуса. При тези температури се дават вискозитетите на маслата.
Сега,Стефчо,да те информирам-Жорката е главен/старши/ модератор на този Форум и може да си пише където и каквото си поиска.Това първо.Второто е че след като почти всички се мъчим да ти обясним защо Енеос не превъзхожда по нищо останалите водещи марки явно хората тук са решили кой е прав.И трето-няма как да се разбереш нито с Жорката,нито с другите - тука сме доста по умни от членуващите в някои други форуми.Като искаш и с рапично олио си карай 20 годишната Целина/пардон Целика/ , пък ние ще си караме кой с каквото е свикнал.Тва е
Мисля, че от тук идва грешката. Вискозитет, както за маслото така и за коя да е друга течност, означава вътрешното триене във флуида, съпротивлението на преместване на едни негови пластове, спрямо други. Това което сте дали е следствие на това съпротивление.
Това се отчита от конструктора на двигателя. Той се е „погрижил” препоръчителното масло да е с вискозитет над необходимия минимум за безпроблемна работа при всички "мислими" режими на работа на двигателя и при някаква "гранична" продължителност на работа в "екстремни" режими – до колкото мога да знам.stefo91 написа: Когато маслото загрява, способността му да осигури ефективно смазване намалява. Тъй като качеството на смазване намалява, като резултат може да се появят механични повреди от триенето и топлината. Ето защо, колкото по-дълго маслото може да запази своя вискозитет, толкова по- ефективно ще е смазването в двигателя и предотвратяването на щети.
Спора е (до колкото разбирам), че вискозитета на маслото на което сте се спрял е по-висок от препоръчания. Т. е. вискозитета в работния диапазон на това масло е относително по висок. Вискозитетния индекс на това масло показва, че то запазва относително високия си вискозитет в работния диапазон. (Всъщност изменя се и то значително, но по малко отколкото на масло с по нисък „вискозитетен индекс”). И в случая, това е по скоро недостатък. Двигателя може да компенсира по високия вискозитет с повишаване температурата на маслото (поради повишеното триене) и в резултат на това – вискозитета му се понижава. Но това масло, с по високия „вискозитетен индекс”, ще трябва да се нагрее повече за да се снижи вискозитета му (и съответно триенето в двигателя да намалее).
Всъщност "диапазона работни температури" на маслата обхваща значително по високи температури. (Има и високотемпературни масла с много по-широк диапазон.) Също така - работните температури по отношение на маслото могат да бъдат значително по-големи, дори при съвсем посредствени двигатели. А за по спортните - тази температура е още по висока.
Не е така, бъркаш. API Service Category SN е едно. API Service Category SN with Resource Conserving е друго и е брат билзнак на ILSAC GF-5.
Няма. не е API Service Category SN with Resource Conserving, не издържа теста ASTM D7589 (Sequence VID).stefo91 написа:7. Ще намали ли разхода на гориво (с до 2%) или не? - ДА, ЗАЩОТО ОТГОВАРЯ НА НАЙ-ВИСОКИЯ СТАНДАРТ API А ИМЕННО SN. С ЕДНА ДУМА СМАЗВА МНОГО ДОБРЕ.
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], didoopro, Google [Bot] и 7 госта