Това не е така. Няма значение от км, има значение какво масло е зададено от производителя. И на 400 000 км да е бензиновата ми Хонда, трябва да е с 0-20! Както и дизеловия Акорд с 0-30. Авенсиса със 7A-FE трябва да е с 5-30/40. Както и 0-50 не е за твоя мотор. Ама всеки си знае де! Живота на масло висок клас е 200-300 моточаса. Стига с тия км пробег. Всички в Бг сменят на 10 000 с 10 или 15-40! Яко...stefo91 написа: коли над 200 000-250 000, които се карат нормално (максимун до 4000-4500 оборота) - масло 10W40 или 15W40
[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
какво масло предпочитате
какво масло предпочитате
mirott написа:Това не е така. Няма значение от км, има значение какво масло е зададено от производителя. И на 400 000 км да е бензиновата ми Хонда, трябва да е с 0-20! Както и дизеловия Акорд с 0-30. Авенсиса със 7A-FE трябва да е с 5-30/40. Както и 0-50 не е за твоя мотор. Ама всеки си знае де! Живота на масло висок клас е 200-300 моточаса. Стига с тия км пробег. Всички в Бг сменят на 10 000 с 10 или 15-40! Яко...stefo91 написа: коли над 200 000-250 000, които се карат нормално (максимун до 4000-4500 оборота) - масло 10W40 или 15W40
Миро, явно не си прочел какво съм написал (дъъългия ми пост) - прочети го целия. Производителя може да ти препоръчва 0W20, но след 400 000 км. двигателя е амортизиран и ако му сипваш 0W20 ще ти го гори на поразия. То няма лошо ако не ти пречи да доливаш карай си я с 0W20. Не си и разбрал, защо сипвам 0W50 на моята кола обосновал съм се добре - чети. Да добавя само, че Eneos Sustina 0W50 не е за състезателни коли а за такива като мен (които обичат от време на време да настъпват педала малко повече) и в за високопроизводителни, високооборотни двигатели (предпазва ги много добре). Препоръчителната смена на Eneos Sustina 0W50 е до 15 000 или 2 години. Маслото е качествено, и не губи свойствата си. Не е на часове както казваш ти.
Тук можеш да видиш как работи маслото -
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Да, някои хора смятат, че слагането на 'по-дебело' масло ще им намали разхода на масло... Обикновено не е така...
Просто колата си иска правилната поддръжка, замяна на износени и амортизирани части, и правилното/препоръчаното от производителя на двигателя масло, независимо на колко километра е...
И в такъв случай няма да го гори...
Да, някои други хора смятат, че когато слагат присадки, 'дебело' масло и т.н. това ще отложи ремонта.. И го отлагат с месец-два - колкото да продадат автомобила...
Хора разни - не винаги 'маскирането' на проблема е разумно технически...
Последно слагах на дизелово ситроенче 2.0HDI 5W30 (такова му препоръчваше производителя и според предишния собственик - само с такова е карано).. Да, ситроенчето е на 13г и около 300х.км...
Новия собственик наскоро се похвали, че за 15х.км нивото практически не е спаднало, което ме учуди - все пак е турбодвигател...
Така, че поддържайте си правилно автомобилите, и слагайте препоръчаното масло...
В края на краищата какво толкова има да се мисли маслото - производителя е мислил с какво масло трябва да се експлоатира изделието...
П.С. не производителя на маслото определя на колко километра трябва да се сменя, а производителя на двигателя...
Просто колата си иска правилната поддръжка, замяна на износени и амортизирани части, и правилното/препоръчаното от производителя на двигателя масло, независимо на колко километра е...
И в такъв случай няма да го гори...
Да, някои други хора смятат, че когато слагат присадки, 'дебело' масло и т.н. това ще отложи ремонта.. И го отлагат с месец-два - колкото да продадат автомобила...
Хора разни - не винаги 'маскирането' на проблема е разумно технически...
Последно слагах на дизелово ситроенче 2.0HDI 5W30 (такова му препоръчваше производителя и според предишния собственик - само с такова е карано).. Да, ситроенчето е на 13г и около 300х.км...
Новия собственик наскоро се похвали, че за 15х.км нивото практически не е спаднало, което ме учуди - все пак е турбодвигател...
Така, че поддържайте си правилно автомобилите, и слагайте препоръчаното масло...
В края на краищата какво толкова има да се мисли маслото - производителя е мислил с какво масло трябва да се експлоатира изделието...
П.С. не производителя на маслото определя на колко километра трябва да се сменя, а производителя на двигателя...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
какво масло предпочитате
Да добавки като мобибден наистина могат на замаскират положението, но по същата причина и защитават по-добре двигателя - прочети дългия ми пост. Извода е че молибдена защитава двигателя, но е добре да се използва масло с мобибден ако двигателя е в добро състояние. Или ако някои иска да "замаскира положението" тогава даже може да си купи добавка за масло - те всички съсържат молибден. Но това са "шмекерий" ако има проблем трябва да се отстрни не да се сипват добавки. И да по-гъстото масло (особено ако е с молибден) намалява загубите на масло (освен ако не са от течове от гарнитури и т.н.), поради простата причина, че прави по-дебел филм върху частите на двигателя и по-този начин увеличава компресията и намалява разхода на масло. И да ако двигателя е във отлично състояние (без значение от пробега) по-добре сипвайте маслото препоръчано от производителя, проблема е че малко хора обръщат внимание и предприемат ремонт ако колата им гори (1-2 литра масло на 10 000км.) те смятат че не е оправдано за кола която струва 2000 лв. да дадат 800 лв. за ремонт на двигателя и за това по-добре да сипват по-гъсто масло. Да добавя, че всички производители препоръчват 2 вискозитета - за по-топъл и по студен климат, така че нещата с това какво масло точно ти препоръчват от производителя много се размиват. Ако си карам Тойотата в Сибир при -30 през деня ще сипвам 0W30 нищо че Тойота не го дава за моята кола, но ако съм на екватора при +40 градуса ще сипвам 15W50 нищо че Тойота не го препоръчва.slowtraveler написа: Да, някои хора смятат, че слагането на 'по-дебело' масло ще им намали разхода на масло... Обикновено не е така...
Просто колата си иска правилната поддръжка, замяна на износени и амортизирани части, и правилното/препоръчаното от производителя на двигателя масло, независимо на колко километра е...
И в такъв случай няма да го гори...
Да, някои други хора смятат, че когато слагат присадки, 'дебело' масло и т.н. това ще отложи ремонта.. И го отлагат с месец-два - колкото да продадат автомобила...
Хора разни - не винаги 'маскирането' на проблема е разумно технически...
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Още 90-те години съм наливал Liqui Moly с молибден... Това имаше такава 'лъскава' утайка, та се чудих дали да не го разбъркам с бъркачката преди да го налея в двигателя
Експериментирахме с колегата на двата ни Опела по него време... Еднократно - след това ни дойде акъла и се върнахме на стандартните заводски спецификации и правилната поддръжка
Да защити - колко да го защити... Двигател, каран разумно и с правилното масло спокойно си докарва 300-400х.км, че и нагоре с известен компромис... Та за какво ми е този цирк?
Това е все едно да си купиш балтон, и ежедневно да му лъскаш копчетата... След 10-20г балтона ще е прояден от молците, и ти ще се радваш, че си запазил копчетата???
Не - мерси...
Други производители просто дават инструкции за дадения пазар какво масло да се слага...


Да защити - колко да го защити... Двигател, каран разумно и с правилното масло спокойно си докарва 300-400х.км, че и нагоре с известен компромис... Та за какво ми е този цирк?
Това е все едно да си купиш балтон, и ежедневно да му лъскаш копчетата... След 10-20г балтона ще е прояден от молците, и ти ще се радваш, че си запазил копчетата???
Не - мерси...
В таблиците на производителя на автомобила обикновено си има точно такава диаграма - кое масло, при какъв климат се препоръчва да се използва...
Други производители просто дават инструкции за дадения пазар какво масло да се слага...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
какво масло предпочитате
Само да питам : Защо ако двигателя ми е добре трябва да ползвам масло с молибденов сулфид.И защо специално Енеос-той за Европа се произвежда в рафинериите на UNIL в Белгия.Аз лично не смятам че 0/50 би създало какъвто и да било проблем за бензинов двигател в добро/чудесно състояние,но защо Енеос? Същия индекс се предлага от Мобил,Якоо, а и много други марки на много по-добри цени.А това че Сустината се произвежда в Япония леко не го вярвам,най-малкото се бутилира в Белгия,което доста променя японските му параметри.
Моето мнение е че ако мога да мина с 17 лв/л. при Мотул 5/30 например що да давам 34 лв/л. ?????

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
какво масло предпочитате
На поразия казваш...доливам 1 л на смяна. Смяната я правя на изчислени моточасове, горе-долу. Км почти не гледам, само за ориентир. Колата ми е на 330 000. А друга кола, която е със същия мотор, на 160 000 не пипа грам. На 2-те им се слага 0-20, Шампион е маслото...чувал ли си за него?! Хонди...stefo91 написа:Производителя може да ти препоръчва 0W20, но след 400 000 км. двигателя е амортизиран и ако му сипваш 0W20 ще ти го гори на поразия.
На Авенсиса като го взех беше с мобил 10-40. Щото "майстора" казал така на предишния собственик-на над 200 000 се слагало такова! За 7000 км долях 3 л. На 220 000 беше. Правих му промивки и го подкарах с 5-30. Сега новия собственик за 8 месеца и 12 000 км е долял 700 мл. Колата е на 310 000, кара се с тойотско 5-30.
Ако си мислиш, че като сипя 10-40 ще доливам по-малко си в грешка! Напротив, даже по-бързо ще се съсипе мотора. Спазване на препоръките на производителя му е майката. Не на маслото, на колата. Ще изровя тестове на енеоса, да видиш. 15 000 или 2 години...дрън-дрън! Ако я караш 90/10% градско/навън, след 6-7000 км са му заминали показателите...
Оил клуб.ру-има какво да прочетеш там.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
какво масло предпочитате
За кое точно масло,което е истинско и подходящо/препоръчано и за какъв точно двигател се отнася това че маслото се скапва след 6-7000 км. при 100% градско ???
Яриса всеки знае колко го караме,сменям на 9-10000 км.,между 18 и 24 месеца и винаги ме е яд че най-вероятно много рано го изхвърлям.И това вече 52 000
.
Яриса всеки знае колко го караме,сменям на 9-10000 км.,между 18 и 24 месеца и винаги ме е яд че най-вероятно много рано го изхвърлям.И това вече 52 000

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
какво масло предпочитате
Зависи от моточасовете за 6-7000 км. В Русе ще са ти по-малко, в София ще са тройно...за маслата можеш да поговориш с един твой градски-Бранко
!
Ето един цитат от него:
"Един анализ на масло е 100-150 лв.Едно читаво масло е 70-80 лв за 4 литра.По-ефективно е да си смениш маслото на 5000 отколкото да анализираш и да караш още 1500-2000км.От друга страна следя Амсойл,Редлайн,Мобил 1...топ маслата им.Изкарват на градски цикъл 8000,но 9000 трудно.Останалото е проста аритметика и всеки си я смята. Мога да постна много примери,но и с това няма да убедя Иван,Първан и Драган,че тези 10000км са мит..."

Ето един цитат от него:
"Един анализ на масло е 100-150 лв.Едно читаво масло е 70-80 лв за 4 литра.По-ефективно е да си смениш маслото на 5000 отколкото да анализираш и да караш още 1500-2000км.От друга страна следя Амсойл,Редлайн,Мобил 1...топ маслата им.Изкарват на градски цикъл 8000,но 9000 трудно.Останалото е проста аритметика и всеки си я смята. Мога да постна много примери,но и с това няма да убедя Иван,Първан и Драган,че тези 10000км са мит..."
Последно промяна от mirott на 22 Ное 2016 11:55, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
какво масло предпочитате
Специално за молибденовия дисулфид чух, доста преди тук да се предлагат и масла и добавки. Бях на едно обучение в русенска масларна и там специалиста каза, че идеята е на военни машини да се третират двигателите, та при пробив в картера да има някакъв шанс за придвижване и без масло в двигателя.
Последно промяна от tora на 22 Ное 2016 13:34, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
какво масло предпочитате
На времето селскостопанската и пътно-строителната техника имаха показатели за моточасове.Моя Ярис не са му сложили.Няма как да ги пресметна.Най-вероятно производителите са преценили че за нормална експлоатация 15 000 или 24 месеца са безопасни.Пък и Жорката е прав-това е само една кола.В живота има и по-важни лубриканти



Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
какво масло предпочитате
nowyaris написа: Само да питам : Защо ако двигателя ми е добре трябва да ползвам масло с молибденов сулфид.И защо специално Енеос-той за Европа се произвежда в рафинериите на UNIL в Белгия.Аз лично не смятам че 0/50 би създало какъвто и да било проблем за бензинов двигател в добро/чудесно състояние,но защо Енеос? Същия индекс се предлага от Мобил,Якоо, а и много други марки на много по-добри цени.А това че Сустината се произвежда в Япония леко не го вярвам,най-малкото се бутилира в Белгия,което доста променя японските му параметри.Моето мнение е че ако мога да мина с 17 лв/л. при Мотул 5/30 например що да давам 34 лв/л. ?????
Прочети какво е действието на молибдена описал съм го преди около 10-тина поста в тази тема.
Eneos Sustina 0W50 се произвежда и бутилира в Япония на 100% за това го предпочитам пред Мобил, Якоо и т.н довечера ще ти го снимам. Пише си Made in Japan и съм сигурен че това не е конспирация - всички масла на Енеос от серията Сустина се произвеждат и бутилират само и единствено в Япония. За останалите масла, които не са Сустина наистина се бутилират в Холандия - момчето от което вземам маслото (от официалния вносител за България - Омникар) ми каза, че и останалото масло се произвеждало в Япония и само се бутилирало в Холандия - но за това не съм сигурен, не го знам и той колко е наясно и дали не ме будалка за това.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
какво масло предпочитате
slowtraveler написа: Още 90-те години съм наливал Liqui Moly с молибден... Това имаше такава 'лъскава' утайка, та се чудих дали да не го разбъркам с бъркачката преди да го налея в двигателяЕкспериментирахме с колегата на двата ни Опела по него време... Еднократно - след това ни дойде акъла и се върнахме на стандартните заводски спецификации и правилната поддръжка
![]()
Да защити - колко да го защити... Двигател, каран разумно и с правилното масло спокойно си докарва 300-400х.км, че и нагоре с известен компромис... Та за какво ми е този цирк?
Това е все едно да си купиш балтон, и ежедневно да му лъскаш копчетата... След 10-20г балтона ще е прояден от молците, и ти ще се радваш, че си запазил копчетата???
Не - мерси...
В таблиците на производителя на автомобила обикновено си има точно такава диаграма - кое масло, при какъв климат се препоръчва да се използва...
Други производители просто дават инструкции за дадения пазар какво масло да се слага...
Във маслото на с марка Тойота 5W30 (фирменото) също има молибден прочети първо. Просто Eneos Sustina 5W30 е по-добро от това на Тойота 5W30.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Офтопик
Това пък откъде го измисли???
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
какво масло предпочитате
mirott написа:На поразия казваш...доливам 1 л на смяна. Смяната я правя на изчислени моточасове, горе-долу. Км почти не гледам, само за ориентир. Колата ми е на 330 000. А друга кола, която е със същия мотор, на 160 000 не пипа грам. На 2-те им се слага 0-20, Шампион е маслото...чувал ли си за него?! Хонди...stefo91 написа:Производителя може да ти препоръчва 0W20, но след 400 000 км. двигателя е амортизиран и ако му сипваш 0W20 ще ти го гори на поразия.
На Авенсиса като го взех беше с мобил 10-40. Щото "майстора" казал така на предишния собственик-на над 200 000 се слагало такова! За 7000 км долях 3 л. На 220 000 беше. Правих му промивки и го подкарах с 5-30. Сега новия собственик за 8 месеца и 12 000 км е долял 700 мл. Колата е на 310 000, кара се с тойотско 5-30.
Ако си мислиш, че като сипя 10-40 ще доливам по-малко си в грешка! Напротив, даже по-бързо ще се съсипе мотора. Спазване на препоръките на производителя му е майката. Не на маслото, на колата. Ще изровя тестове на енеоса, да видиш. 15 000 или 2 години...дрън-дрън! Ако я караш 90/10% градско/навън, след 6-7000 км са му заминали показателите...
Оил клуб.ру-има какво да прочетеш там.
Значи, ако мотора ти ок няма да го гори - ясно е. Но ако не е ще гори тънкото масло повече от по-гъстото. Аз съм се аргументирал направи го и ти с факти не с примери какво си правил. Обясни си следното твърдение - Ако си мислиш, че като сипя 10-40 ще доливам по-малко си в грешка! Напротив, даже по-бързо ще се съсипе мотора. - аз съм написал в дългия си пост (с факти и научно обяснено) защо съм прав. Докажи го с факти не с субективни твърдения. И намери този тест на Енеос много ще ми е интересно - но не мнение в някой форум а истински тест.
Celica TS 1.8 VVTL-I 192 ps
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта