Колегата маслен клин не знае какво е ти за стабилност го питаш.
[Анкета] Какво моторно масло предпочитате ?
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Офтопик
stefo91, езиците ли ще си мерим? Да, на част от тях не съм писал (то и част от изброените съвсем не са езици за програмиране, ама нейсе), но мога да добавя още толкова програмни езици и библиотеки за управление на БД на които съм писал (проектите в училище бяха на асемблер и бейсик, а дипломната ми работа пак там бе с перфокарти и на Фортран, Кобол, Паскал), някои от които може и да не си ги чувал.. А в университета езиците и библиотеките бяха други (да, асемблер за много различни процесори, едночипови компютри, пак Паскал, С++, CodeBase, Prolog и т.н.) .... Но това вече за мен е минало - смених сферата точно защото при чистото програмиране човек става прекалено ограничен в мирогледа...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
какво масло предпочитате
Стеф, 50 си е много и определено ще се озори двигателя...
Офтопик
Няма какво да се карате, както едно време през терасите ами на лични се разберете като мъже! И аз съм програмист, но такива тъпи програмисти съм виждал, така че по Вас съдя от писаното, а не от знанията Ви точно пък в тези области 




- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Офтопик
WoLF, то и колеги имах такива
Ярък пример - 5 курс в университета...
- 'дай ми флопито да си запиша дискетата', (по него време нямаше hot-plug, и да дадеш флопи означаваше да разпилееш компютъра на болтчета и платки).. Гледам, колегата сочи самия компютър, а не флопито..
- е аз как ще работя?
- ами ти си работи спокойно - нали ти остават клавиатурата и дисплея

Напълно сериозно - колегата просто в 5-ти курс не можеше да различи частите на компютъра, а специалността ни бе точно ИТ (софтуер и хардуер)

- 'дай ми флопито да си запиша дискетата', (по него време нямаше hot-plug, и да дадеш флопи означаваше да разпилееш компютъра на болтчета и платки).. Гледам, колегата сочи самия компютър, а не флопито..
- е аз как ще работя?
- ами ти си работи спокойно - нали ти остават клавиатурата и дисплея


Напълно сериозно - колегата просто в 5-ти курс не можеше да различи частите на компютъра, а специалността ни бе точно ИТ (софтуер и хардуер)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
какво масло предпочитате
Тези твои "голЯми" знания какво общо имат с автомобилостроенето? Или просто си философ по природа?stefo91 написа:Омръзна ми! Ще спра да влизам в този форум заради хора като теб, дето не разбират, но спорят! Такива сте няколко тук, дето си знаете вашето без дори да се замисляте дали другия е прав, а просто обичате да спорите и твърдите неверни неща. Аз работя като Web програмист и се занимавам със изграждане и поддръжка на много големи сайтове, онлайн базирани системи и приложения. Владея на добро ниво следните езици за програмиране - PHP, JS, JQuery, Ajax, CSS, MySQL, HTML, CODEIGNITER (фреймуърк). Имам и висше, зная и английски на добро ниво. Във работата ми освен голямите знания (много четене и писане на код) е много важно и логическото и креативно мислене. Ако мислиш, че не съм достатъчно интелигентем много грешиш!
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
какво масло предпочитате
Разводнихме темата в излишен спор. Да се върнем на маслата и донякъде
Ето малко разсъждения на тези неща които знам без да претендирам за достоверност (може и лъжлива информация да съм събрал)
Та на 2ZZ мотора си му дават 10W30. Обаче за лесно палене при под -18гр препоръчват 5W30. т.е. кой каквото желае. Интересното е, че на Лотус Елис с 2ZZ мотор му дават 5w40. Лотуса е Английски значи може и при нас с такова. Според мен ако моторетката е започнала да похарчва масълце на дълго е добре за разхода на масло да вдигнем малко цифрата след W-to. Или вместо W30 да караме с W40, че и даже W50. Даже в спецификации за Celica-та съм срещал и вместо 5W30 да е 10W60. Лошото е, че не помня къде го гледах. Та ако приемем нещо средно може и W50 дето се вика.
Тук трябва да набъркаме обаче и друг фактор, защото е важно как се държи маслото при висока температура . Имам в предвид HTHS.
Значи мисля, че маслата на Toyota или по специално 5W30 има HTHS 2.9-3.1 при който братушките казват
За масла с HTHS над 3.5 казват
От тук излиза, че колкото е по висок HTHS по добре.
Обаче и едно друго инфо е вярно и то е
е с HTHS 4.0. Мисля, че се отдалечава от спецификациите на Toyota. Маслото принципно загряло е по гъсто, но и осигурява по дебел маслен филм при високи температури (150гр).
Мисля за Евридей е ОК. Но Ако е жега навън и съм излязал да "покарам" Селиката, като стоя предимно в "Лифта" следва, че ще имам намален дебит на маслото, което пък може да се отрази на лифта и променливото газоразпределение(VVTL и VVTi). Другото което е, може да влоши охлаждането.
Та не знам от горните неща на кое да заложа, на предимствата или недостатъците?
Едно е сигурно обаче. Понеже маслото е по гъсто горещо, то ще са намалени загубите на масло при високи обороти
. За икономия в горивото е спорно. Все пак точно W30 на Тойота го дават "fuel economy".
Извинявам се за горедопуснатите правописни грешки от бързото писане, но съм хвърлил нещо на скарата
.
vs Toyota 5W30.Ето малко разсъждения на тези неща които знам без да претендирам за достоверност (може и лъжлива информация да съм събрал)
Та на 2ZZ мотора си му дават 10W30. Обаче за лесно палене при под -18гр препоръчват 5W30. т.е. кой каквото желае. Интересното е, че на Лотус Елис с 2ZZ мотор му дават 5w40. Лотуса е Английски значи може и при нас с такова. Според мен ако моторетката е започнала да похарчва масълце на дълго е добре за разхода на масло да вдигнем малко цифрата след W-to. Или вместо W30 да караме с W40, че и даже W50. Даже в спецификации за Celica-та съм срещал и вместо 5W30 да е 10W60. Лошото е, че не помня къде го гледах. Та ако приемем нещо средно може и W50 дето се вика.
Тук трябва да набъркаме обаче и друг фактор, защото е важно как се държи маслото при висока температура . Имам в предвид HTHS.
Значи мисля, че маслата на Toyota или по специално 5W30 има HTHS 2.9-3.1 при който братушките казват
.5W-30 A5 - хорошая динамика, хороший отклик на педаль газа(HTHS ~ 2.9-3.1)
За масла с HTHS над 3.5 казват
За масло HTHS 3.5 -0W-40 A3/C3-07 - хорошая динамика, хороший отклик (HTHS больше 3.5)
и т.н.5W-40 A3 - хорошая динамика, отклик хуже (HTHS ~ 3.5)
От тук излиза, че колкото е по висок HTHS по добре.
Обаче и едно друго инфо е вярно и то е
.lower hths = more flow = more cooling?
higher hths = less flow = hotter running but thicker film strength?
е с HTHS 4.0. Мисля, че се отдалечава от спецификациите на Toyota. Маслото принципно загряло е по гъсто, но и осигурява по дебел маслен филм при високи температури (150гр).
Мисля за Евридей е ОК. Но Ако е жега навън и съм излязал да "покарам" Селиката, като стоя предимно в "Лифта" следва, че ще имам намален дебит на маслото, което пък може да се отрази на лифта и променливото газоразпределение(VVTL и VVTi). Другото което е, може да влоши охлаждането.
Та не знам от горните неща на кое да заложа, на предимствата или недостатъците?
Едно е сигурно обаче. Понеже маслото е по гъсто горещо, то ще са намалени загубите на масло при високи обороти

Извинявам се за горедопуснатите правописни грешки от бързото писане, но съм хвърлил нещо на скарата

Последно промяна от spiridoncho на 21 Ное 2016 21:26, променено общо 1 път.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
какво масло предпочитате
Дават го защото по-лесно го върти двигателя и до някъде поддържа оптималната температура на двигателя, а гъстота я искат натоварените мотори, защото ако падне малко слоя и отиде 




- slowtraveler
- Мнения: 6164
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
какво масло предпочитате
Аз мисля така
Маслото при повишаване на температурата става 'по-течно' - с по-нисък вискозитет...
Често спортните автомобили са с по-високотемпературни термостати / по-високи режими и т.н. защото не са предназначени за ежедневна експлоатация, а за конкретно състезание, и затова приоритета се променя от дълговечност, към по-голяма ефективност...
И може масла с различен вискозитетен клас да са с близък вискозитет при работна температура на различни двигатели просто защото работната температура ще е различна...
Относно различния вискозитетен клас на стар двигател - твърдо съм против... Да очакваш 'по-гъсто' масло да ти намали разхода на масло заради износени детайли на двигателя ми се струва неправилно...
Маслото при повишаване на температурата става 'по-течно' - с по-нисък вискозитет...
Често спортните автомобили са с по-високотемпературни термостати / по-високи режими и т.н. защото не са предназначени за ежедневна експлоатация, а за конкретно състезание, и затова приоритета се променя от дълговечност, към по-голяма ефективност...
И може масла с различен вискозитетен клас да са с близък вискозитет при работна температура на различни двигатели просто защото работната температура ще е различна...
Относно различния вискозитетен клас на стар двигател - твърдо съм против... Да очакваш 'по-гъсто' масло да ти намали разхода на масло заради износени детайли на двигателя ми се струва неправилно...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
какво масло предпочитате
По "дебелият" маслен филм в резултат на по-големия вискозитет на маслото също води до по голямо "изгаряне" на масло.
По големия вискозитет дава и по-високи температури в двигателя, съответно по-голямо износване. А може да се стигне и до прегряване на двигателя, ако често интензивно ускоряваш.
Несъответствието между масления филм и хлабините между цилиндър/бутало (сегменти) винаги е нежелателно. Ако е по малък вискозитета - по големи протечки на газове - по голям разход. Ако е по голям - вълна пред сегментите, повече загуби от триенето в маслото, нагряване на маслото, повече загуби към охладителната система - загуба на КПД, загуба на мощност. Всъщност от по-големия вискозитет се увеличават загубите и в другите триещи се механизми и в маслена помпа. Но пък по малкия вискозитет от препоръчания е по-опасен. Ниските HTHS при висока температура и обороти могат да доведат до "прекъсване" масления филм (или масления клин в лагерите), сухо триене и заклинване. (Не че не се знае, но да се направя, че и аз го знам

При това много силно се изменя вискозитета с температурата - и то на всички масла. (не че и това не се знае

Затова се дават границите на изменение на вискозитета за различните масла при "работни" температури. При тези температури триенето в маслото и взаимодействието с охлаждащата система "саморегулира" вискозитета (на маслото в двигателя) в определен диапазон.
(Затова трябва да се ползва препоръчаното масло

Всъщност това, за охлаждащата способност на маслото и връзката с повишения вискозитет - също е интересна тема.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
какво масло предпочитате
Последно на Мотул почнаха ли да им правят яко ментета, или и тях ги правят в Румънско
? Че следващото масълце мисля да е 8100 X-clean 5w30. Едно време Elf беше добър. После уж ментета се навъдили но и до днес пежака не се оплаква от него
. Даже мърка мазно мазно. Но пък и той няма лифт
.
И за завършек ето какво става при употреба на неправилно масло

Е, и други причини има разбира се
.



И за завършек ето какво става при употреба на неправилно масло


Е, и други причини има разбира се

Последно промяна от spiridoncho на 22 Ное 2016 17:29, променено общо 1 път.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
какво масло предпочитате
W (вискозитет при ниска температура) важи за първата цифра, а 20...30... 50 след W се отнасят за вискозитета на маслото при висока.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта