Ел. двигателите са едни и същи - постоянно магнитови, трифазни, променливотокови двигатели. Има много голямо объркване в нет-а, че в Приус се използват постояннотокови двигатели, но това не е така. Използват се правоъгълни импулси за управлението им, който реално формират променлив ток на изхода.Hursa написа: Не мога да преценя, как се отразява това, че ел. двигателя на 4ката е постояннотоков (дали само единия? вероятно и двата, че иначе при висока скорост, когато си разменят ролите "управлението" им трябва да се промени изцяло). Не толкова на "икономичността", а като цяло за хибридната система.
Ей това е разликата в ел. двигателя главно:

Общото намаляване на енергия по системите е разпределено така:

Подобрението във всяка система се води така:

Като главно е подобрена логиката на зареждане на батерията:

Общо взето батерията като абсолютна мощност се използва по-малко, но в динамична мощност се използва повече, спрямо моите наблюдения и техническата спецификация, до която имам достъп.