Следгаранционно обслужване

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Следгаранционно обслужване

Мнение от viking_s » 30 Окт 2016 08:24

Здравейте,

Предстои ми следгаранционно обслужване на Тойота Аурис 1,6 бензин 2011г.
Автомобилът е на 90 000 км,не желая павече да посещавам офицалния сервиз на тойота в пловдив,за съжаление при предсрочното погасяване на "невероятния им тойота дрийм лизинг" си взеха сервизната книжка и сега незнам на 90к,кои консумативи се сменят освен масло.
За масло съм се насочил къ; 5W30 Eneos и филтри Mann,незнам също необходимо ли е да се нулра пробега за масло в компютъра....
Дайте съвети,за които благодаря предварително!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Следгаранционно обслужване

Мнение от slowtraveler » 30 Окт 2016 08:31

Изискай си сервизната книжка - това ще ти помогне нататък в продажбата...
Длъжни са да ти я дадат...
Относно сервизните интервали - в инструкцията на потребителя сигурно ги пише сервизните интервали и какво се сменя...
Вероятно всички филтри и масла. Възможно е на този пробег да се сменят и свещи..
Спирачна течност също е добре да я смениш ако не си я сменял досега...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
iovkito
Мнения: 2987
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 95 пъти

Следгаранционно обслужване

Мнение от iovkito » 30 Окт 2016 08:38

Не си спомням кога , но от една определена година сервизните книжки станаха електронни. На рав4-ката ми е такава и дори не знам къде съм я запилял. Който има интерес , отива в сервиза и веднага му дават цялата история на колата само по номер на рамата. Те и на авенсиса ще я дадат , само дето имам и една хартиена книжка с малко печати , която не знам какво точно доказва. Относно обслужването на въпросната кола , най-добре е да се купи оригинален маслен филтър , а маслото според това , което е предписал производителят . Пробегът се нулира , за да не светва предупреждението на дисплея .
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

vetrenec
Мнения: 35
Регистриран на: 05 Юни 2015 17:00
Местоположение: Варна

Следгаранционно обслужване

Мнение от vetrenec » 30 Окт 2016 09:06

От два месеца си търся кола и мога да ви кажа,че сервиза не дава никаква информация по телефона , даже и собственика да ти е предоставил Вина.Информация само намясто в сервиза в присъствието на собственика.
Toyota Corolla E151 LUNA 1600куб.см ;132к.с ; 6 ск. 2012 година

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Следгаранционно обслужване

Мнение от viking_s » 31 Окт 2016 07:31

vetrenec написа: От два месеца си търся кола и мога да ви кажа,че сервиза не дава никаква информация по телефона , даже и собственика да ти е предоставил Вина.Информация само намясто в сервиза в присъствието на собственика.
Това е защото услугата се заплаща,а по телефона няма как да ти вземат пари!

Колата беше с безплатно обслужване за периода на лизинга,на третата година изплатихме предсрочно лизинга афектирани от някои техни такси и дествия и те прекратиха безплатното обслужване,изискаха си и сервизната книжка,аз не им я върнах и се започнаха едни обаждания и заплахи от офиса на Сошиете Женерал /те стоят всъщност зад уникалния "Тойота оптимал лизинг"/ и бях принуден да я изпратя в София.
Истината е,че нямах нищо против да поддържам колата и следгаранционно при тях,но след тези изстъпления нямам никакво намерение повече да посещавам магазин или офис,сервиз на Тойота България.
Следващата Тойота със сигурност няма да бъде закупена от тук.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6165
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Следгаранционно обслужване

Мнение от slowtraveler » 31 Окт 2016 08:14

viking_s написа: Колата беше с безплатно обслужване за периода на лизинга
Значи те са спазвали формално договора си..
ОБАЧЕ - на твое място бих си изискал (и съм убеден, че ще успея да го постигна на твое място) сервизната книжка...
Това, че няма да ти обслужват безплатно автомобила не означава, че не трябва да ти предадат сервизната книжка, в която трябва да са отбелязани всички обслужвания досега...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Следгаранционно обслужване

Мнение от spiridoncho » 31 Окт 2016 16:30

slowtraveler е много прав, и е редно да го послушаш. Според мен са изискали и настоявали да получат сервизната книжка за да укрият нещо нередно или да се възползват по някакъв начин защото си можел да ги хванеш в издънка. Не знам какви са условията за това безплатно обслужване но мисля, че то е било включено в цената и лизингодателя няма общо с него т.е. изплащайки предсрочно кредита Вие прекратявате договора за лизинг, но безплатното обслужване би трябвало да си остане за съответният период т.е. Вие си спестявате само едни лихви, но не и главницата. Лизингодателите или ТМ не дават нощо безплатно колкото и да го твърдят. Разбира се не знам всички точки, клаузи и неустойки по договора, но има нещо гнило в цялата работа и са те качили по някакъв начин на върбата малко или много.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Следгаранционно обслужване

Мнение от Рошко » 31 Окт 2016 22:46

spiridoncho написа: Според мен са изискали и настоявали да получат сервизната книжка за да укрият нещо нередно
Айде стига с тия глупости и теории на конспирацията! Имали нещо за укриване... Както написа iovkito по-рано, сервизните книижки вече са електронни! Няма тефтер, в който да събираш печати - цялото досие се води от дилъра в електронен формат и могат да ти издадат сервизна история при поискване. Това, което дават за "безплатното" обслужване, е една книжка с талони, които се откъсват при съответното обслужване и с тях си плащаш (предполагам, че после Сожелиз им ги осребряват). И мен диларът ме предупреди, че "безплатното" обслужване трае само докато трае лизинга и прекратиш ли го предсрочно, губиш и "безплатното" обслужване, така, че трябва да върнеш останалите ти талони, за да не можеш да ги използваш при друг дилър например, който не е наясно, че ти нямаш право на такова и ще си предяви претенциите към Сожелиз за парите.

Аватар
spiridoncho
Мнения: 335
Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
Местоположение: София

Следгаранционно обслужване

Мнение от spiridoncho » 31 Окт 2016 22:57

Рошко написа: .....което дават за "безплатното" обслужване, е една книжка с талони....
Колега виж това не го знаех за талоните. И ми се стори много подозрително да изискват настоятелно сервизната книжка и да тормозят @viking_s. Изглежда безплатното обслужване е бонус от лизингодателя а не към ТМ и от там идва всичко. Но каквато и да е случката сервизната история би трябвало да я предоставят на собственика безплатно поне докато колата е в гаранция. Иначе, от къде да знае човека кога трябва да си смени маслото примерно. Да не би да му се обажда някой по телефона да го подсети? Не знам странно ми е. Не съм имал до сега кола на лизинг с безплатно обслужване.
Celica TS 2001@ Morel sound system!

Изображение Изображение

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Следгаранционно обслужване

Мнение от Рошко » 31 Окт 2016 23:13

"Безплатното" ТО няма общо с Тиксим или друг дилър. Хората в сервиза си вършат работата така, както ако си плащахте за ТО с левчета. От там нататък ако имаш книжка с талони, късат съответния талон и си вземат парите от СоЖеЛиз, Колега, viking_s, не обвинявай дилъра, те нямат вина за вашите отношения със СоЖеЛиз (а че последните са голямо и рядко, спор няма - аз успях да се изпокарам с тях още в деня на получаване на автомобила), Колега, продължавай да си обслужваш колата в официалните сервизи на марката и си поддържай гаранцията. :thumbsup: Пак казвам, вината, не е тяхна и те не са ти взели сервизната книжка, просто защото тя си е при тях - в електронен формат. Взели са ти книжката с талони за "безплатно" ТО

viking_s
Мнения: 12
Регистриран на: 30 Окт 2016 08:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Следгаранционно обслужване

Мнение от viking_s » 02 Ное 2016 08:16

"Безплатното" беше "уж" безплатно за периода на лизинга,който съвпадаше с периода на гаранцията. При покупката искахме да вземем колата в брой и в тойота ни убедиха да я вземем на лизинг,а "безплатното" беше опция и в двата варианта. Лизинга беше грешка,покупката от Тойота БГ също е осъзната грешка,но гаранцията изтече и нямам намерение да ходя повече при тия. Това е затвоена страница и преглътнато разочарование.
Следващата Тойота ще е от Европа :thumbsup:
От един приятел видях сервизните изисквания така че и за книжката няма да ходя при тях.
Дайте съвет за газова уредба? BRC ми препоръчват за 1300лв

kiks
Мнения: 121
Регистриран на: 14 Май 2011 09:44
Получена  благодарност: 1 път

Следгаранционно обслужване

Мнение от kiks » 02 Ное 2016 10:55

За филтри слагам Mahle, последно като съм слагал Mann беше Made in Tunis което ми се стори странно.
Toyota Corolla Verso 2.2 D4D 2005; Toyota Verso 2.0 2012

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта