Отопление при хибрдите?
Отопление при хибрдите?
Првет!
От известно време се ровя за информация за хибридите, обаче в повечето случаи всички теми опират до разхода, или дизел срещу хибрид, или за и против... Е, намира се и доста полезна информация, ама трудно и с много четене на безполезна такава.. За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.
Та на конкретния въпрос - Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата, и различни системи за парно ли имат ярис, аурис и приус?
Към момента карам ярис 1,3 2007, предимно на къси разстояния- около10км в посока, ако хибрида ще трябва да го чакам да загрява 8км, ми се обезмисля евентуалната смяна.
За приуса съм мяркал че е с ел. парно и не се нуждаел да чака да загрее мотора, за другите не съм срещнал информация различна от тази, че на парно харчили повече....
Благодаря предварително на всички отзовали се!
От известно време се ровя за информация за хибридите, обаче в повечето случаи всички теми опират до разхода, или дизел срещу хибрид, или за и против... Е, намира се и доста полезна информация, ама трудно и с много четене на безполезна такава.. За сега, проучването ми сочи че, който си е взел хибрид, не иска да се връща към нормална кола.
Та на конкретния въпрос - Колко бързо загряват, по-точно колко бързо започват да духат топло през зимата, и различни системи за парно ли имат ярис, аурис и приус?
Към момента карам ярис 1,3 2007, предимно на къси разстояния- около10км в посока, ако хибрида ще трябва да го чакам да загрява 8км, ми се обезмисля евентуалната смяна.
За приуса съм мяркал че е с ел. парно и не се нуждаел да чака да загрее мотора, за другите не съм срещнал информация различна от тази, че на парно харчили повече....
Благодаря предварително на всички отзовали се!
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Отопление при хибрдите?
Съвсем определено не бих се върнал на "нормална" кола!
Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
Офтопик
Ами вземете си свестен дизел - започва да духа топло и да топли още в момента в който се кача 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Отопление при хибрдите?
Печка Вебасто топли охл. система и обдухва салона, може да се пали с дистанционно няколко минути преди да си тръгнал. Сутрин влизаш на топло, палиш топъл мотор. С някакъв дребен разход на гориво. Съоражението се скъпо и се ползува само ако колата стои навън. Но пък с лед и сняг по колата грижите са дребни. Може да се монтира на всякаква кола съответно с каквото гориво е.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Отопление при хибрдите?
За хибрид не върши работа, щото 'стартовото' му акумулаторче е като на моторетка 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Отопление при хибрдите?
Съдейки по подписа ти, става въпрос за аурис, предполагам че са еднакви с приус, но само предполагам....Рошко написа: Много бързо. Колкото бързо почва да духа топло и обикновен бензинов автомобил - след като загрее охладителната течност. Няма отделна система за отоплението - същата е като при нормален бензинов автомобил, именно затова в студените периоди разходът на хибридите се повишава - заради запалването на ДВГ за покачване на температурата му до работна (в студеното, когато е изключен, много по-бързо се отнема топлината му, особено, когато се "дърпа" в две посоки - към парното и към околната среда). През зимата доста често ми се е случвало въпреки, че батерията е заредена, да пали двигателя, за да загрее. В общи линии топло почва да духа няколко минути след запалването (да речем 4-5 минути максимум). На 2-3 км от вкъщи вече си духа съвсем нормално топло. Електрическо парно не знам да има, климатикът е електрически и не е на шайба към коляновия вал, поради което и работи дори и само на батерия, без ДВГ да е запалил.
Интересно ми е как е на ярис, дано се включат още собственици на хибриди да споделят.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
За моделите, за които питаш има няколко варианта:
1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
При хибридите затоплянето харчи реално най-много енергия в града. Повече от климатика или задръстванията. Та ако колата стои навън на -15 градуса, ти си настроил да кажем 21 градуса в купето и караш по 5-7км, то не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.

1. Ярис - най-обикновено подгряване на системата - все едно твоята кола. Нищо по-особено.
2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
При хибридите затоплянето харчи реално най-много енергия в града. Повече от климатика или задръстванията. Та ако колата стои навън на -15 градуса, ти си настроил да кажем 21 градуса в купето и караш по 5-7км, то не очаквай разходите, които ги пишат по каталозите, а доста завишени.
Да ама за сметка на това имаш опцията да си пуснеш климатика лятото, преди да влезеш в колата. Ти с големия акумулатор не го можеш този трик.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Отопление при хибрдите?
Означава ли това, че яриса ще загрява най-бавно от трите? Ако е поне колкото сегашния ми бива...
Абе аз накъдето и да се извъртя да бягам, все към приус ме дърпа, ама пусто като размери не ми пасва, ама нищо не се знае още...BOz написа:2. Аурис. Има три варианта. Единия е като Ярис - няма допълнителни спомагателни системи за отопление. Втори вариант е да има затопляне на водата чрез изгорелите газове. И трети вариант включвайки и допълнителен електрически нагревател на въздуха в купето.
3. Приус - всеки от тях има загряване на водата чрез изходящите газове, но допълнителна опция остава електрическия нагревател в купето.
Има ли начин да се разбере кой с какво е оборудван, или на късмет?
Разходите се надявам да не надминават сегашните ми поне, и да ми остане удоволствието от шофирането.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Отопление при хибрдите?
Теоретично да. Реално това "бавно" загряване се изразява в това колко по-често ще ти се пали колата и най-вече колко дълго ще работи след като запали. Демек от гледна точка на температурата в купето е почти все тая, за сметка на изразходвано гориво.
Лично за Приус само съм гледал и се вижда по някои технически разлики - като предпазител за електрическия нагревател. Иначе с оглед и на канал трябва да се види също дали има маркучи към генерацията от охладителната система или липсват такива.
Разхода със сигурност ще ти е чувствително по-нисък, особено ако избереш отново Ярис. Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Отопление при хибрдите?
Ами, щеше ми се нещо маалко по-комфортно, та затова се загледах към аурисите, после пък към приусите и накрая пак ярис.... И сега голямо мислене ще пада..
При мен е малко повече студеното време, ама има и по-зле от мен...BOz написа:Освен това тук говорим за ниски температура и висок разход на хибридите, но да не забравяме, че ниски температури на нашите ширини не са толкова много във времето. Горе-долу 3 месеца. От които 3 месеца да се събира има-няма месец да е с температури трайно под -10 градуса. През останалите 9 месеца ще постигаш доста ниски разход от към гориво.
А крайното удоволствие от шофирането на хибрид ти го гарантирам.
Мерси за отговорите на всички!
Пп. ако има и други, които има какво да споделят, да не се срамуват

Отопление при хибрдите?
7 градуса външна темпертатура(усеща се 5
), започна да духа топло около 3-ия километър, като половината беше лек наклон нагоре, средна скорост 40км/ч. Инфо от преди 1 час. 


Ограничените размери на човешкия мозък не пречат на безкрайната човешка глупост!
Auris Hybrid Touring Sports 2016
Auris Hybrid Touring Sports 2016
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Отопление при хибрдите?
Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?
Няма какво да го мислиш... Ако Auris или Prius са ти по джоба, вземай каквото ти е на сърце и ти харесва повече. Ако не са, то тогава и да се чудиш, и да не се чудиш, ясно е, че трябва да е Yaris.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Отопление при хибрдите?
Аз съм от топлолюбивите. Загрява бързо и стария аурис
. Подгряване на антифриза от изгорелите газове не се предлага мисля за аурисите продавани у нас. Електрически нагревател за купето, май също не се предлага у нас, дори като допълнителна екстра. Но новите ауриси се предлага с ел отопляеми седалки от ниското или средно ниво на оборудване, дали вършат работа?

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Отопление при хибрдите?
Никъде не съм забил още, засега само проучвам, дори не съм пробвал някоя все още.Рошко написа: Колега, колко ти гори Yaris-a, та така си "забил" натам? Виж ми подписа за разхода - това е среден разход за 21000 км и малко повече от година... Колко ти прави ярето, та да се лишиш от желания от теб комфорт и да си вземеш пак яре, което вътре (отвън хваща око) е в пъти по-"дървено" от Auris...?
Ами мисля го още, от всяка има по нещо което ми и не ми харесва, поне на теория...
Заглеждам аурис(ми е фаворит още от самото начало) и приус от 2013г.до 50х.км, за същите пари ще взема почти нов ярис... Съвсем друг е въпроса дали за още по-малко пари да не взема 3 годишен ярис на към 20- 30х.км.... Та такива мисли ми се въртят още из главата.
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Отопление при хибрдите?
Ако си зиморничав си вземи малка бензинова кола. Затопля много бързо. Ако имаш и други критерии ще е по-трудно. Ярис хибрид за какво ти е само не разбрах? Ако живееш в голям град с много задръствания и малко парко места с много нагъчкани коли, САМО тогава Ярис хибрида си заслужава. Ако не ти е проблем паркирането и трафика си вземи Приус или Аурис хибрид. Разхода на гориво е почти идентичен с Яриса хибрид, но комфорта е несравним и динамиката също. Според мен по-добре Приус/Аурис хибрид на няколко год. и малко км. отколкото нов Ярис хибрид. ;)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта