Колега, питането е хубаво, но за съжаление диагностиката в повечето случаи е по косвени признаци...
Представи си затворен кашон, в който имаш пластмасова тръба, към която е включен гумен маркуч... Когато от кашона почне да тече вода как ще разбереш дали тръбата или маркуча са се пукнали?
Да... Вадиш и проверяваш...
Вадиш това, което е по-лесно за вадене - т.е. гарнитурата (би имала следи ако пропуска), след това - проверка на главата, и след това - остава предположението за блока (освен ако ти тече например от радиатора на парното или нещо подобно)...
Антифриза се пълни до горе, затваря се системата. Колата се кара, следейки температурата. Изчаква се да изстине и отново се проверява и допълва антифриза... Докато спре да има промяна в нивото след като спреш...
Когато се нагрее антифриза се разширява и покачва нивото си... Затова някои автомобили имат две градуировки - за топъл и студен антифриз...
Но отново - кола по телефона не се оправя... Или се учиш, събираш инструмент, знания (с години) и тогава решаваш да ремонтираш сам, или все пак се доверяваш на сервиз/майстор...
Ако в твоя град няма подходящ майстор - София е наблизо...
Прегряване на двигател!
- slowtraveler
- Мнения: 6180
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Прегряване на двигател!
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Прегряване на двигател!
Колега ExTaZz,щом си от Перник,свържи се с мехаННика.Сигурен съм,че ще ти реши проблема професионално.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- LongLiveJapan
- Мнения: 23
- Регистриран на: 05 Фев 2016 20:44
- Местоположение: София
Прегряване на двигател!
Здравей. Нямам преки наблюдения върху кола като твоята, но на предишната ми кола имах подобен проблем. При извънградско каране с по-висока скорост вдигаше температура. Понякога ми се случваше в рамките на 5-6 секунди стрелката за температурата да скочи или да се върне назад с 15-20 градуса, което беше меко казано странно. Накрая намерихме проблема и се оказа, че съм я прегрял ... имал съм малка дупка в казанчето 2-3 месеца преди това, но не съм знаел и от там докато е карана колата по-продължително като е загрявала е хвърляла вода и е останала без вода, но пък ти казваш, че течност не губиш. При мен проблема се оправи с смяна на гарнитура и ново казанче и си спомням, че когато загряваше редовно следех нивото на водата в казанчето, но то си беше в нормите. Оказа се, че в системата е имало въздух и съответно водата ту се вдига, ту слиза и неможеш да я хванеш има ли я, няма ли я.
Щом си близо до София отскочи до мехаННика
Щом си близо до София отскочи до мехаННика

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта