D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Аз съм съгласен с мерките, обаче доколкото съм чувал, дори с премахнат катализатор или филтър, при изправен двигател обикновено влиза в границите при режима на измерване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Влиза... А и ще спират само видимите нарушители :(



Въпрос за филтрите за твърди частици
Здравейте!
Тойота слагат ли такива филтри? Ако "да" на кои автомобили и от коя година?
Интересува ме за Ленд Круизера Д4Д 2007 година е, мисля, че е ЕВРО 4. Вин-ът е
Тойота слагат ли такива филтри? Ако "да" на кои автомобили и от коя година?
Интересува ме за Ленд Круизера Д4Д 2007 година е, мисля, че е ЕВРО 4. Вин-ът е
Последно промяна от Akima на 13 Фев 2017 22:19, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочетете правилата и важните теми.Търсачката работи перфектно.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Въпрос за филтрите за твърди частици
Мисля, че е задължителен и за евро 4 дизелите. От 2006 е стандарта. Макар, че разликата в нормите (за твърди частици), между евро 4 и евро 5 е 8 пъти. Може би за евро 4 не е толкова проблемен.
пс май не е задължителен за евро 4 дизели
пс май не е задължителен за евро 4 дизели
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Въпрос за филтрите за твърди частици
Може някои Евро4 да го имат, но фиатчето ни края на 2011г/Евро 4 бе един от последните автомобили без DPF (в продажба бяха и същите фиатчета с DPF/Евро5......
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Здравейте. Тъй като имам 2AD-FHV (D-CAT) знаех , че рано или късно ще пиша активно в темата но не предполагах , че ще е толкова скоро.
Проблема е следния. За няколко седмици колата два пъти изпуши здраво , направо прави димна завеса и колите зад мене спират. Първия път се притесних само за момент защото като пристигнах всико беше наред но сега съм притеснен защото нещо явно не е наред. Според изчетеното би трябвало да е запушен ДПФ. Най-приемливата теория коиято изчетох е , че пушека е от нафтата която се подава от петата дюза за регенерация но понеже филтъра е прекалено запушен не се получава горене във филтъра. Може и да е така но въобще не съм убеден. И в двата случая колата беше карана добре загряла и паркирана пред търговски центрове , след около 40 минутен престой при около 10 градуса я подкарвам да се прибирам след покупките. В първия моент няма проблеми но като достигне около 60 градуса на антифриза при ускорение прави димна завеса . Като достигне работна температура драмата свършва. Ако това е регенерация не мога да си обесня защо компюръра я пуска при студен двигател. Доколкото разбрах в ДПФ нормалната температура е 400 градуса , за да се получи регенерация са необходими над 600 градуса и се постигат с подаването на допълнително гориво от петата дюза.
В общи линии не знам как точно работи тая система и какъв ми е проблема. Явно не търся правилно и чета само небивалици. Моля за жокери как да поставя правилна диагноза и да реша проблема. Машината е на близо 240 000 Км. реални вероятно ПДФ е пътник но отдавна съм спрял подхода проба грешка и искам да съм убеден какво и защо го правя. Разполагам с LM327 по спомен май може да изкара данни за датчиците на филтъра , моля ако някой знае нещо за стойностите да напише нещо ясно и разбираемо като за малоумен.
Поздрави
Проблема е следния. За няколко седмици колата два пъти изпуши здраво , направо прави димна завеса и колите зад мене спират. Първия път се притесних само за момент защото като пристигнах всико беше наред но сега съм притеснен защото нещо явно не е наред. Според изчетеното би трябвало да е запушен ДПФ. Най-приемливата теория коиято изчетох е , че пушека е от нафтата която се подава от петата дюза за регенерация но понеже филтъра е прекалено запушен не се получава горене във филтъра. Може и да е така но въобще не съм убеден. И в двата случая колата беше карана добре загряла и паркирана пред търговски центрове , след около 40 минутен престой при около 10 градуса я подкарвам да се прибирам след покупките. В първия моент няма проблеми но като достигне около 60 градуса на антифриза при ускорение прави димна завеса . Като достигне работна температура драмата свършва. Ако това е регенерация не мога да си обесня защо компюръра я пуска при студен двигател. Доколкото разбрах в ДПФ нормалната температура е 400 градуса , за да се получи регенерация са необходими над 600 градуса и се постигат с подаването на допълнително гориво от петата дюза.
В общи линии не знам как точно работи тая система и какъв ми е проблема. Явно не търся правилно и чета само небивалици. Моля за жокери как да поставя правилна диагноза и да реша проблема. Машината е на близо 240 000 Км. реални вероятно ПДФ е пътник но отдавна съм спрял подхода проба грешка и искам да съм убеден какво и защо го правя. Разполагам с LM327 по спомен май може да изкара данни за датчиците на филтъра , моля ако някой знае нещо за стойностите да напише нещо ясно и разбираемо като за малоумен.
Поздрави

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Колега, а сигурен ли си, че имаш ДПФ? Защото той обикновено спира да пуска (пък камо-ли да ти излезе пушилка) и колата влиза в сервизен режим...
За да изпуши, нещата приличат повече на лоша смес (например турбо?) и липса на ДПФ (или терминалната му повреда, позволяваща свободно преминаване на газове - не знам дали въобще е възможно това например при стапяне на ДПФ) ...
За да изпуши, нещата приличат повече на лоша смес (например турбо?) и липса на ДПФ (или терминалната му повреда, позволяваща свободно преминаване на газове - не знам дали въобще е възможно това например при стапяне на ДПФ) ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Д–КАТ е с филтър но при колите трета ръка може да има всякакви изненади. За момента не виждам логично обяснение а на всичкото отгоре и двата пъти се случи по тъмно и не можах да определя какъв точно цвят има пушека поне за някаква ориентация. Вмомента единствено мога да следя какво и кога се случва и да събирам информация как точно работи конкретната изпускателна система.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Имах предвид дали НАИСТИНА имаш ДПФ - да не би да е бил демонтиран..
Защо не пробваш да я продухаш на магистрала ( над 20 минути сериозно натоварване ).
Защо не пробваш да я продухаш на магистрала ( над 20 минути сериозно натоварване ).
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Ако сериозно я надуе ще го запуши повече... Иска половин час каране на около 2000 оборота и после проследяване на разлики
НО ако имаш филтър нищо не трябва да излиза отзад, ако се запушва просто ще малее колата, по-скоро или си намират път газовете или се случва нещо друго 





- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
WoLF, 'надуването' е заради повишаване температурата в DPF и изгарянето на саждите там... Става само при много висока температура, която е постижима само при високи режими.
При мен пишеше НАД 2000об/мин и магистрално натоварване (по температурата на маслото съдя, че натоварването наистина е сериозно)...
Иначе за липсата на пушек ако има ДПФ - точно затова се усъмних дали не е изкормен ДПФ... При мен вече 60х.км. кюнците са доста по-чисти отколкото на бензинката ми (на по-малко километри)...
При мен пишеше НАД 2000об/мин и магистрално натоварване (по температурата на маслото съдя, че натоварването наистина е сериозно)...
Иначе за липсата на пушек ако има ДПФ - точно затова се усъмних дали не е изкормен ДПФ... При мен вече 60х.км. кюнците са доста по-чисти отколкото на бензинката ми (на по-малко километри)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Не го мисли, той си дига температурата много лесно ;) Но иначе пушека си остава мистерия...



- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Не си прав..... Не вдига лесно температурата при нормален режим...
Гледал съм какво излиза през TORQUE - при ниски режими температурите са учудващо ниски...
Гледал съм какво излиза през TORQUE - при ниски режими температурите са учудващо ниски...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване
Вдига температура и вдига "достатъчна" темпера за "цялостна регенерация" (а не частична) е различно. Може би трябва да се направи "теоретична" тема за ДПФ и за особеностите му при Д-Кат.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта