Мръсотия в резервоара
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Мръсотия в резервоара
Винаги съм се чудил защо някои твърдят, че риска е по-голям ако резервоара остава често на резерва. Може ли да обясниш?
Засмукването не е ли в най-ниската точка, така че резерва или не няма значение.
Засмукването не е ли в най-ниската точка, така че резерва или не няма значение.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Обяснявам.Няма значение ако въпросната мръсотия е на дъното а не е навсякъде или на повърхността. 

-
- Мнения: 37
- Регистриран на: 02 Сеп 2016 18:28
- Местоположение: Приморско
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Така е, ама ако имаш половин резервоар с хубава нафта и заредиш другата половина с лоша, резултата е не чак толкова лоша. Ако го напълниш както мен с 43 л. кофти нафта, риска е по- голям.
Филтъра е сменен преди няма месец и от тогава карам с Кастрол ТДА. Проблема беше от водата, която е влязла в резервоара на бензиностанцията и после в моя резервоар.
Никой не е застрахован от такава случка.
Карък,карък добре че се отпуши, че ваканцията щеше ептен скъпа да излезе
Филтъра е сменен преди няма месец и от тогава карам с Кастрол ТДА. Проблема беше от водата, която е влязла в резервоара на бензиностанцията и после в моя резервоар.
Никой не е застрахован от такава случка.
Карък,карък добре че се отпуши, че ваканцията щеше ептен скъпа да излезе

Avensis 2,2 Dcat 177hp. 2007
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Препоръчва се автомобила да не се оставя с празен резервоар, защото навлезлия въздух може (ще) кондензира при определени условия, като капките вода ще се стекат в горивото и ще се 'запечатат' под горивото...
Дизелака си е капризен към водата... Неслучайно филтъра има пробка за източването и... И доста дизелаци имат отделна сигнализация 'вода в горивото'...
Дизелака си е капризен към водата... Неслучайно филтъра има пробка за източването и... И доста дизелаци имат отделна сигнализация 'вода в горивото'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Хм, кондензът е проблем само при металните резервоари, откак ги правят пластмасови до голяма степен се избягва този негативен ефект.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Аз винаги зареждам до горе като ми светне резервата. Дори карам на резерва преди да заредя, веднъж минах 60-70км на резерва и заредих 57л в 60литров резервоар.
На авенсиса от 2013 до сега съм заредил малко над 3000литра дизел и проблеми с вода не съм имал.
Веднъж заредих кофти нафта и изкарваше черен дим, не се оправи след зареждане на екто от лука и се наложи почистване на системата.
На авенсиса от 2013 до сега съм заредил малко над 3000литра дизел и проблеми с вода не съм имал.
Веднъж заредих кофти нафта и изкарваше черен дим, не се оправи след зареждане на екто от лука и се наложи почистване на системата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Не си прав... Конденза зависи от влажността на въздуха и температурата му... Това, че най-лесно се вижда по повърхности с по-ниска температура не означава, че ако целият обем например е охладен до +0С няма да се отдели/кондензира равно количество вода от въздуха и при метален, и при пластмасов резервоар...
Просто местата на отделяне на водата ще са различни...
biro, и аз така карам. Просто когато зареждаш по-често, намаляваш ефекта от конденз и лошо гориво, защото постоянно издухваш част от мръсотията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Разбира се че няма. Просто при 0С няма кондензацияslowtraveler написа:...ако целият обем например е охладен до +0С няма да се отдели/кондензира равно количество вода от въздуха и при метален, и при пластмасов резервоар...

- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Отново не си прав в твърдението си...
Конденза на водата във въздуха не зависи от материала, а зависи от температурата, при която вече не може да бъде разтворено количеството вода във въздуха (температурата, при която въздухът достига относителна влажност 100%)... Резултатът дори и да няма инициатор (с по-ниска температура, като метален ръб, или стена на резервоар) е мъгла, като капчиците падат надолу, защото вече водата не е разтворена във въздуха, а е отделена от него...
Неслучайно рано сутрин, когато е най-ниска температурата, се забелязват характерни явления, пряко свързани с конденза - роса, мъгла и т.н.
Точката на роса се нарича dew-point и отразява при каква температура би започнал конденза (има го във всяка сводка на летище
)...

Конденза на водата във въздуха не зависи от материала, а зависи от температурата, при която вече не може да бъде разтворено количеството вода във въздуха (температурата, при която въздухът достига относителна влажност 100%)... Резултатът дори и да няма инициатор (с по-ниска температура, като метален ръб, или стена на резервоар) е мъгла, като капчиците падат надолу, защото вече водата не е разтворена във въздуха, а е отделена от него...
Неслучайно рано сутрин, когато е най-ниска температурата, се забелязват характерни явления, пряко свързани с конденза - роса, мъгла и т.н.
Точката на роса се нарича dew-point и отразява при каква температура би започнал конденза (има го във всяка сводка на летище

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Може би искаш да кажеш 'съдържанието на вода (влага) във въздуха'. Щото 'конденз' е нещото вече отделено върху студената повърхност.slowtraveler написа:...Конденза на водата във въздуха не зависи от материала, а зависи от температурата..
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Искам да кажа конденз, пример за който са облаци, мъгла, дъжд и т.н...
Съдържанието на разтворената вода във въздуха може да не се променя до момента в който не се достигне точката на росата....
При понижаване на температурата под тази точка, част от водата, разтворена във въздуха вече не може да бъде разтворена в него, отделя се от въздуха и преминава в течно състояние... Дори и да нямаш студена повърхност, водата вече не може да бъде разтворена във въздуха и ще кондензира....
П.С. Май ще трябва да отделя темата за конденза в резервоара
Съдържанието на разтворената вода във въздуха може да не се променя до момента в който не се достигне точката на росата....
При понижаване на температурата под тази точка, част от водата, разтворена във въздуха вече не може да бъде разтворена в него, отделя се от въздуха и преминава в течно състояние... Дори и да нямаш студена повърхност, водата вече не може да бъде разтворена във въздуха и ще кондензира....
П.С. Май ще трябва да отделя темата за конденза в резервоара

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
В грешка си с тези +0С това е точка на замръзване на чиста вода. За конденза е необходима температурна разлика от няколко градуса. Колкото е по-голяма температурната разлика толкова е по интензивна кондензазията но има и фактор налягане който в този спор няма касателство. Домашните климатици отдавна имат функция изсушаване на въздуха. За целта е необходимо температурата на изпарителя да е с 4-5 градуса по ниска от стайната за да се получи конденз. Тоест ако в стаята е +40С то кондензация получаваме при +35С. Ще ти копирам нещоScott написа:Разбира се че няма. Просто при 0С няма кондензацияslowtraveler написа:...ако целият обем например е охладен до +0С няма да се отдели/кондензира равно количество вода от въздуха и при метален, и при пластмасов резервоар.... Кондензация е отлагане на капчици влага от въздуха върху студена повърхност. Ако повърхността има същата температура като въздуха, то влагата си стои във въздуха. Предимството на пластмасовите стени е че температурата на външната и вътрешната повърхност може да бъде различна, докато в металния, не.
Изсушаване на въздуха (обезвлажняване)
В този режим скоростта на вентилатора се контролира автоматично, а за стойност на температурата се определя тази, която е в момента на стартиране на функцията. Високата влажност през лятото придава усеща не за горещина. То може да се намали с отнемане на влагата във въздуха, дори при малка промяна на температурата. Постига се здравословен комфорт и в случаи на много висока влажност.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Илия, и ти ни си съвсем прав...
Учили сте за наситен разтвор... Точно това е и въздуха при температурата на росата...
Ако ОТНОСИТЕЛНАТА влажност е ниска, то ще са нужни доста градуси понижаване на температурата, за да достигнеш до точката на конденз/роса...
Ако влажността в момента е близка до 100%, то минимално отклонение на температурата би достигнало точката на росата...
При около 100% относителна влажност просто при дадената температура въздухът не може да разтвори повече вода. Смъкването с 1С на температурата автоматично ще изхвърли от въздуха известно количество вода...
Няма как да стане иначе...
Изсушаването на въздуха става точно с охлаждането му - той изхвърля водата от себе си така, че да достигне 100% относителна влажност при дадената температура (абсолютната влажност също спада)...
И когато след това този въздух се затопли отново до първоначалната температура, то относителната му влажност спада доста повече отколкото е била преди процедурата, защото абсолютната влажност вече е по-ниска (във въздуха има разтворена по-малко влага)...
Неслучайно споменах летищата: http://en.allmetsat.com/metar-taf/roman ... ?icao=LBWN
Тук може да видите последния реален отчет за Варна... Долу в 'неразбираемият списък след METAR' има две цифри, разделени с '/' ... В момента са 18/16...
Което ще рече, че моментната температура е +18С, а точката на оросяване е +16С. Смъкнеш ли температурата на въздуха до +16С ще започне конденз/мъгла/роса/облак. Вкаращ ли във въздуха обект с температура под 16С, граничният въздух, който контактува с обекта ще се охлади, и ще изхвърли водата от себе си (ето ти го пак конденза)...
Учили сте за наситен разтвор... Точно това е и въздуха при температурата на росата...
Ако ОТНОСИТЕЛНАТА влажност е ниска, то ще са нужни доста градуси понижаване на температурата, за да достигнеш до точката на конденз/роса...
Ако влажността в момента е близка до 100%, то минимално отклонение на температурата би достигнало точката на росата...
При около 100% относителна влажност просто при дадената температура въздухът не може да разтвори повече вода. Смъкването с 1С на температурата автоматично ще изхвърли от въздуха известно количество вода...
Няма как да стане иначе...
Изсушаването на въздуха става точно с охлаждането му - той изхвърля водата от себе си така, че да достигне 100% относителна влажност при дадената температура (абсолютната влажност също спада)...
И когато след това този въздух се затопли отново до първоначалната температура, то относителната му влажност спада доста повече отколкото е била преди процедурата, защото абсолютната влажност вече е по-ниска (във въздуха има разтворена по-малко влага)...
Неслучайно споменах летищата: http://en.allmetsat.com/metar-taf/roman ... ?icao=LBWN
Тук може да видите последния реален отчет за Варна... Долу в 'неразбираемият списък след METAR' има две цифри, разделени с '/' ... В момента са 18/16...
Което ще рече, че моментната температура е +18С, а точката на оросяване е +16С. Смъкнеш ли температурата на въздуха до +16С ще започне конденз/мъгла/роса/облак. Вкаращ ли във въздуха обект с температура под 16С, граничният въздух, който контактува с обекта ще се охлади, и ще изхвърли водата от себе си (ето ти го пак конденза)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Много задълбахте в посока влага от въздуха. Само едно просто изчисление показва че празен 50 литров резервоар ще получи по-малко от 5 грама вода ако всичкия въздух в него е с относителна влажност 80% (колкото е в момента във Варна) и успее някак си да се 'освободи' от водното си съдържание.
В същото време, тези 5 грама са < 0.01% обемно от същия този резервоар ако беше пълен с гориво, дето най-вероятно има поне 0.1% нежелани прибавки. Сега се замислете за темата 'От коя бензиностанция заредих проблемното гориво' и пак обвинявайте въздуха.
В същото време, тези 5 грама са < 0.01% обемно от същия този резервоар ако беше пълен с гориво, дето най-вероятно има поне 0.1% нежелани прибавки. Сега се замислете за темата 'От коя бензиностанция заредих проблемното гориво' и пак обвинявайте въздуха.
- slowtraveler
- Мнения: 6165
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Светнаха Check Engine+TRC+VSC
Тук съм абсолютно съгласен
Просто обясних каква е идеята да се държи резервоара пълен 


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 3 госта