Вярно е. Шпилката е 6мм навита в алуминиев корпус, със сигурност ще се отвие с осово почукване и добри клещи "чираци". Лепило няма. Обикновена шпилка М6х25 или 30 ще свърши работа, в краен случай- болт. Имам един приятел- много добър китарист. Не разбрах какво е правил, но резултата е срязано сухожилие на безименния пръст на лява ръка вследствие на което пропусна много важно участие на групата си. Напомням всеки да си пази ръцете за това в което е най-добър, не че тази шпилка е кой знае какво, а по принцип.
Помощ! Скъсан болт на термостата
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от мехаННика » 25 Сеп 2016 10:17
мехаННика
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от celeron_7000 » 25 Сеп 2016 14:38
1. Понеже е по-къса с 1 мм, гледам, че резбата на шпилката не се показва през гайката, а е на нивото на външния ръб на гайката. Сигурно може и още да се натегне, но вече не съм така смел. Това проблем ли е? Абсолютно стегнато и неподвижно е при допир и не пропуска антифриз.
2. Тъй като по данни от форуми пробката за източване на антифриза на 4E-FE е на неудобно място, източих този от радиатора и този, който изтича след сваляне на термостата и долния маркуч на радиатора. Системата побира 4,8 л, но преди обезвъздушаването побра малко повече от 2 литра, като допълних и разширителния съд до LOW (преди това го свалих и измих). Бихте ли ми обяснили, защо при този модел разширителният съд е долу ниско (на новите е високо) и какъв е смисълът в него да се налива антифриз при смяната му?
Благодаря на всички колеги за съдействието. Бяхте много полезни и изчерпателни!
П.С. Сега чакам колата да изстине и да долея в радиатора до капачката. Мисля, че след това вече трябва да сложа капачката на радиатора и да карам (трябва да се е обезвъдушила първия път, когато изчаках да отвори термостата, без да съм слагал капачката на радиатора. Старият антифриз беше светлокафеникав (като ново моторно масло). Сигурно в Италия е доливано само. Но имаше син отенък и съзнавам, че беше добре да източа и този от двигателя. Сега сложих оригинален на Тойота (pre-mixed, red). Преди това смесих от стария с новия в едно шишенце и преципитация нямаше (макар и на стайна температура 1 денонощие).
celeron_7000
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от slowtraveler » 25 Сеп 2016 19:40

2. Разширителният съд не е под налягане. Когато обема в системата спадне, радиатора 'засмуква' антифриз от разширителния съд... А е по-долу, щото така са му намерили място

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от Veni1 » 26 Сеп 2016 09:18
Абе не е точно така, защото имаше една експоненциална крива за разпределението на натоварването във височината на контакта, та според нея беше и практическия съвет да има над две витки от болта свободни над гайката..
Като се има предвид, че шпилката е правена на струг, а не по стандартните способи, това допълнително влошава качествените показатели.
Това е теоретично, де, сега за един термостат не бива да задълбаваме толкова.
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Veni1
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от slowtraveler » 26 Сеп 2016 09:42

Но наистина доста време мина - трябва да се чете отново - позабравил съм нещата...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от Оги » 26 Сеп 2016 10:42
п.с. при нагряване на алуминиеви и чугунени отливки може да се изкривят ! След което смяна или сложна обработка.
Оги
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от celeron_7000 » 26 Сеп 2016 16:37
- IMG_1358.JPG (24.27 KiB) Преглеждано 2097 пъти
celeron_7000
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от Veni1 » 26 Сеп 2016 16:48
Сега, ако искаш подробности, е било важно да видиш какво е пресовано върху челото на шестостена - респ, каква е била якостта на болта.
Това, че е черен, означава, че е бил допълнително термообработен, и най-вече, че не е лъскав, респ. не е от неръждавейка. Колегата по-горе имаше това предвид, че след сто години евентуална корозия може да повреди шпилката, и за това ти препоръча неръждавейка, или бронз.
Не задълбавай в основите на машиностроенето, ами си карай колата, и си свиркай.
Всъщност, защо не си купи готова шпилка, ами я стругова?
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Veni1
-
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 29 пъти
- Получена благодарност: 17 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от Оги » 26 Сеп 2016 17:35
200 имах предвид, как наполовина...Veni1 написа:... Колегата по-горе имаше това предвид, че след сто години евентуална корозия може да повреди шпилката, и за това ти препоръча неръждавейка, или бронз.

Оги
-
- Мнения: 1027
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от tora » 26 Сеп 2016 20:06
Сигурно, защото е бил почивен ден, а и същата шпилка, като размери сигурно я няма. Болта на снимката е черен, явно оксидация, което не е термообработка. За мястото на което е сложена, якостта не е проблем.
tora
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от memorex » 26 Сеп 2016 21:16
memorex
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от Veni1 » 26 Сеп 2016 21:27
Колегата си е решил проблема, с което темата е изчерпана.
Останалите коментари превръщат конкретния въпрос в грешен пищов за матура в СПТУ по металообработване - задочно обучение.
PS Болта от снимката не е оксидиран ;)
PPS Шестограм няма - шестогран се казва и пише.
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Veni1
-
- Мнения: 194
- Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Помощ! Скъсан болт на термостата
Мнение от celeron_7000 » 26 Сеп 2016 22:22
celeron_7000
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта