https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%94% ... 0%B2%D0%BE
Октаново число
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%9E% ... 0%BB%D0%BE
Peace

Аз бих казал че маже и съм повече от сигурен.Сега че новите нискосерни не магат добре също е факт както и това че тойота дизел е много чувствителен към вискозитета на горивото и този бензин би съсипал горивната система за отрицателно мреме ако поработи на такава смес.tora написа:Дизела по принцип не маже нищо, той е много силен обезмаслител, почти колкото и газта за осветление.
Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е многоAirfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.
Бих допълнил колега че не само никакъв бензин но и напротив ,добавяне на масло ,например двутактово би било по–правилно във случая.Ниско серния дизел е далеч по–скъп от този с по–голямо съдържание на сяра ,което предизвиква продавачите да го месят ,този по–евтиния с подходящите за целта "добавки" които мен лично ми вадят душата заставайки зад работещ дизелов автомобил.Hursa написа:Сигурно за коректност трябва да се уточни, че под „дизел” – имам предвид това, което зареждаме, като дизел от бензиностанциите, вместо който можем по погрешка да заменим (заредим) с бензина който предлагат (пак там). Предполагам, че той („дизела”) отговаря (поне би трябвало:)) на някакви стандарти – да има някакви характеристики съгласно, които са проектирани дизеловите двигатели за автомобилния транспорт (за друг вид дизели, може характеристиките и стандартите да се различават - например "мажещите" качества може да не са необходими).
Какво исках да кажа, (с толкова тромави изречения) – преди в дизела (за автомобилите) се допускаше сравнително голямо количество сяра. Дизелът при тогавашните методи за производство е съдържал относително високо съдържание силно диполни молекули, които дават добър „мажещ” ефект - „прикрепят се” значително по добре към всяка от триещите се повърхности (именно тях бензина „отмива” от повърхностите – според мен, може би е по-точно да се каже - би им попречил да се "прикрепят"). При съвременните методи за производство, освен че се получава дизел много беден на сяра, той е беден и на такива вещества със силно полярни молекули. Поради това, за да отговаря на необходимите стандарти - да има съответните „смазващи” качества - допълнително се добавят присадки с такива качества. А иначе дизела е (доста богата) смес от сравнително „тежки” въглеводороди – наситени (10-40%), ненаситени (малко), с неразклонени и различни вариации на разклонени вериги, циклични (- циклоалкани (20-60%) и ароматни (15-30%)), кислород-съдържащи и не само(например сяра, азот, метали - малки и много малки количества) – като състава варира в зависимост от месторождението на нефта от който е получен (както и от метода на получаването му) – но осреднените му характеристики трябва (предполагам) да отговарят на някакъв стандарт в зависимост от предназначението му.
Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е многоAirfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.(ако колата е моя).
Е, как да ти кажа с точност? Твърде много вживяване стана в таз тема, че човека ще се шашне излишно. Предната ми кола беше с комънрейлски дизел и разни колеги слагаха бензин в дизела, че им вървяла уж повече. Сега, 9 години по-късно още си ги карат без ядове.Hursa написа:Любопитно е какъв процент бензин може "да заредим" без трайни проблеми в дизела. Но може би 20% е многоAirfan написа:Абе в един резервоар и 20% бензин да сложиш, нищо няма да им стане на помпата и дюзите. За да стане от толкова, то колата си е била заминала много много отдавна.(ако колата е моя).
BOz написа: Някои производители дори са си написали препоръка в книжката за експлоатация, че е допустимо слагането на бензин. И това за комън рейл система.
Пример:
Малко пояснение, защото не се вижда ясно. Говорим за Мерцедес W211, препоръката е както следва:
1. При летен дизел:
- от -15 до -23 градуса - 80:20 (дизел:бензин)
- от -23 до -30 градуса - 50:50
2. При зимен дизел:
- от -25 до -30 градуса - 80:20
- от -30 до -35 - 50:50
И стига сте филмирали човека. Сипал е бензин, голяма работа. Вади колкото може, налива нафта и обратно на пътя.
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта