RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Щом може да се побере в кутията, нищо не му пречи.
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Тук за стартовият ток(както и за Ah-ите) можем да следваме логиката на мечо ПУХ. Когато един акумулатор има по висок стартиращ ток се товари по малко и съответно се скапва по бавно, или иначе казано във времето ще издържи повече цикли на запалване. Общо взето горната препоръка която си открил я тълкувай така "Стартовият ток трябва да бъде равен или по-голям от 550А". Не, че не може да бъде по малък, но акумулатора ще издържи по малко стартови цикли.
Последно промяна от spiridoncho на 15 Сеп 2016 21:44, променено общо 1 път.
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Както са казали tora и Спиридончо - въпрос на габарити 
Акумулатора деградира с времето. И по-големият пусков ток позволява безпроблемно стартиране дори и при деградация с 20-30%..
Докато с акумулаторчето 45Ач старта би бил невъзможен при първия страничен проблем..

Акумулатора деградира с времето. И по-големият пусков ток позволява безпроблемно стартиране дори и при деградация с 20-30%..
Докато с акумулаторчето 45Ач старта би бил невъзможен при първия страничен проблем..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Не съм сигурен дали прекалено голям стартов ток не би увредил стартера. Но колко голям, нямам представа.
Иначе това с деградацията и аз си го мислех. Мисля да пробвам пък времето ще покаже. Не ми се бракува и дава за части БМВцето с този не лош акумулатор.
Иначе благодаря за мненията и помоща.
Иначе това с деградацията и аз си го мислех. Мисля да пробвам пък времето ще покаже. Не ми се бракува и дава за части БМВцето с този не лош акумулатор.
Иначе благодаря за мненията и помоща.
T0y0t@ R@V4 VVT-1
BMW 3181 e36m42
BMW 3181 e36m42
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Май бъркате постановката....
Стартовия ток на акумулатора означава, че акумулатора МОЖЕ да понесе такъв стартов ток без да бъде повреден..
Това е същото както тока на алтернатора... Това, че алтернатора е 200А не означава, че той винаги подава такъв ток, а просто може да издържи и отдаде до такъв ток...
Казано по народному - разликата е като си жаден дали ще налееш чашата с вода от бутилчица (и бутилчицата ще свърши за две чаши) или ще имаш бидон 200 литра, от който можеш да бъркаш с чашата и да напоиш сума ти народ...
Стартовия ток на акумулатора означава, че акумулатора МОЖЕ да понесе такъв стартов ток без да бъде повреден..
Това е същото както тока на алтернатора... Това, че алтернатора е 200А не означава, че той винаги подава такъв ток, а просто може да издържи и отдаде до такъв ток...
Казано по народному - разликата е като си жаден дали ще налееш чашата с вода от бутилчица (и бутилчицата ще свърши за две чаши) или ще имаш бидон 200 литра, от който можеш да бъркаш с чашата и да напоиш сума ти народ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- skydiver
- Мнения: 652
- Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4.2
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 1 път
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Стартерът няма нужда от повече стартов ток,
12V 45Ah 330A са достатъчни.
Дори е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил.
Edit:Неправилно твърдение.
Не е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил .
Ще сменя и моя с по-мощен,въпреки че няма и година.
12V 45Ah 330A са достатъчни.
Дори е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил.
Edit:Неправилно твърдение.
Не е възможно да види зор с тези 600А, които си му подготвил .
Ще сменя и моя с по-мощен,въпреки че няма и година.
Последно промяна от skydiver на 19 Сеп 2016 00:02, променено общо 1 път.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Отново неправилна постановка... Това, че акумулатора може да понесе 900А не означава, че когато вържеш по-слаб консуматор, той ще точи пак 900А....
Това, че вкъщи имате 63А предпазител означава ли, че като включите нощната лампа тя ще 'точи' 63А и ще гръмне???
Няма НИКАКЪВ технически проблем да се сложи по-голям акумулатор... Напротив - акумулатора ще издържи повече ако се тормози по-малко...
Като включиш лампата към акумулатора, става ли и нещо заради това, че си я вързал към по-мощен акумулатор?
P.S. който е учил електротехника, знае особеностите на правотоковия електродвигател...
Простите сметки не винаги са вярни... Например стартер 1.2кВт при 12 Волта би трябвало да консумира 100А ток .....
Което е вярно за въртящ се на номинални обороти електродвигател...
ОБАЧЕ, пусковият ток може да надвишава многократно тези стойности (над 3 пъти)... Освен това колкото са по-малки оборотите, толкова повече скача тока.
Като е най-голям при покой - тогава вече може да ползвате директно закона на Ом... Ако съпротивлението на проводниците в намотките на стартера е 0.01 Ома (все пак са силови дебели проводници), то тока в покой (когато е подадено напрежение, но не успява да завърти двигателя въпреки опита), би бил 1200А при подадени 12 волта... Да, по-малкия акумулатор няма да може да отдаде такъв ток поради по-високото си вътрешно съпротивление... Но за малкото акумулаторче това ще е развносилно на окъсяване на клемите, докато за голям акумулатор може да бъде просто номинално натоварване.
Точно ефекта от влиянието на оборотите върху тока можете да видите при палене със слаб акумулатор - лампите започват да примигват, изгасвайки при намаляване на оборотите и светвайки малко по-ярко в момента, в който стартера успее да превърти цилиндъра над ГМТ и коляновия вал се ускори за момент
Това, че вкъщи имате 63А предпазител означава ли, че като включите нощната лампа тя ще 'точи' 63А и ще гръмне???
Няма НИКАКЪВ технически проблем да се сложи по-голям акумулатор... Напротив - акумулатора ще издържи повече ако се тормози по-малко...
Като включиш лампата към акумулатора, става ли и нещо заради това, че си я вързал към по-мощен акумулатор?
P.S. който е учил електротехника, знае особеностите на правотоковия електродвигател...
Простите сметки не винаги са вярни... Например стартер 1.2кВт при 12 Волта би трябвало да консумира 100А ток .....
Което е вярно за въртящ се на номинални обороти електродвигател...
ОБАЧЕ, пусковият ток може да надвишава многократно тези стойности (над 3 пъти)... Освен това колкото са по-малки оборотите, толкова повече скача тока.
Като е най-голям при покой - тогава вече може да ползвате директно закона на Ом... Ако съпротивлението на проводниците в намотките на стартера е 0.01 Ома (все пак са силови дебели проводници), то тока в покой (когато е подадено напрежение, но не успява да завърти двигателя въпреки опита), би бил 1200А при подадени 12 волта... Да, по-малкия акумулатор няма да може да отдаде такъв ток поради по-високото си вътрешно съпротивление... Но за малкото акумулаторче това ще е развносилно на окъсяване на клемите, докато за голям акумулатор може да бъде просто номинално натоварване.
Точно ефекта от влиянието на оборотите върху тока можете да видите при палене със слаб акумулатор - лампите започват да примигват, изгасвайки при намаляване на оборотите и светвайки малко по-ярко в момента, в който стартера успее да превърти цилиндъра над ГМТ и коляновия вал се ускори за момент
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Щом върти - по-добре продължавай да го експлоатираш докато започне да кляка... Да, повече ще се товари, но какво от това - така и така си го взел и си дал пари...
На Кашкая 2.0 бензин от завода навярно заради икономии бях с 50Ач и издържа 4-5 години... Да, клекна от раз и то след пътуване на дълга дистанция...
И да, сега си е със 'стандартния' 65Ач...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Току-що умря Монбата - точно 4 години изкара, с няколко престоя на колата по 2-3 месеца. Отивам пак да взема същия за 96 лв:)Akima написа:Колега,Roko2105 написа:Преди година и половина сложих монбат формула 62 амперчаса за няма и 100 лева - засега всичко е екстра:) Купих колата с Бош от високия клас на около 2 години и се беше издул като балон и се скапа тотално - пълна излагация за марката...
хвалиш ли се,оплакваш ли се?
Радвам се,че си подкрепил българското производство - ще се радвам и да "изкараш гаранцията" на MonBat-а.
/Не за друго,а да не фалира заводът/![]()
Не знам какъв Bosch си имал/са ти подарили с колата,но ако беше проучил щеше да знаеш,че "високия клас" на Bosch идва с 3 години гаранция.
При мен Silver S5 изкарват по около 5-6-7 години - досега не ми се е налагало да връщам акумулатор.
Като се замисля рядко съм чувал за дефектни от тази серия.
Препоръчвам от тук нататък да си купувате AGM акумулатори - като давате пари поне ги давайте за по-новата технология.
Rav4 2.0 2007 Aut
- batececo
- Мнения: 619
- Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 365 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Чувал и съм чел много на брой негативни мнения за Монбат. От немай къде при рязко скапване на стария Бош на Реното, нямах нито време да проучвам, нито възможност да избирам. Купих от една железария Монбат (имаха само такива) около 62 амперчаса, водеше се необслужваем, но редовно му доливах дестилирана вода (имаше нужда). Забравял съм различни лампи (фарове, плафони ма купето) 10тина пъти, след което си го зареждах със самоделка еднофазен еднополупериоден токоизправител - един голям трансформатор с един мощен диод, никакви стабилизатори. Неудобното е, че през час меря напрежението, понеже ако напреженоето е паднало на 10 волта (разсеян съм) напрежението в началото на зареждането е 12 волта (нямам мощен амперметър да премеря тока, но дебелите кабели доста се загряваха в началото, диода беше на радиатор 10 на 5 см, с доста ребра и пусках вентилатор да го охлажда в началото. Накрая на зареждането вдига напрежението до 15 волта и го спирам. Плътността му я меря 2-3 пъти в годината и си държи 1.27-28 като по учебник.
Монбатът изкара 6 години при мен и накрая го продадох с Реното: )
Може и късметлия да съм, но при такива грижи изкара 6 години в отлично здраве при мен.
Така наречените необслужваеми са уж добре запечатани, но на практика не са и се налага доливане на дестилирана вода + моментално зареждане след това.
Едит: Въпреки това повечето ми познати са нвдоволни от монбат. Та най-вероятно съм оцелил читава бройка... Когато се скапе сегашния на Тойотата, ако не съм притиснат от обстоятелствата да купувам на момента "каквото има", ще си направя проучване и ще си взема читава марка. И пак ще го проверявам за доливане и ще меря гъстотата от време на време. Не се заблуждавайте с търговския трик "maintenance-free" (необслужваем). Особено лятото доста спада нивото на електролита.
И Акима е прав, по цена (клас) най-вече може да се ориентира човек. Не може да вземеш нещо в горната част на ниския клас и да очакваш да те надживее
Монбатът изкара 6 години при мен и накрая го продадох с Реното: )
Може и късметлия да съм, но при такива грижи изкара 6 години в отлично здраве при мен.
Така наречените необслужваеми са уж добре запечатани, но на практика не са и се налага доливане на дестилирана вода + моментално зареждане след това.
Едит: Въпреки това повечето ми познати са нвдоволни от монбат. Та най-вероятно съм оцелил читава бройка... Когато се скапе сегашния на Тойотата, ако не съм притиснат от обстоятелствата да купувам на момента "каквото има", ще си направя проучване и ще си взема читава марка. И пак ще го проверявам за доливане и ще меря гъстотата от време на време. Не се заблуждавайте с търговския трик "maintenance-free" (необслужваем). Особено лятото доста спада нивото на електролита.
И Акима е прав, по цена (клас) най-вече може да се ориентира човек. Не може да вземеш нещо в горната част на ниския клас и да очакваш да те надживее

- slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
RAV4 XA20/XA30 VVTi - какъв акумулатор e подходящ?
Както писах в друга тема - и на мен като batececo, преди 4-5 зими в Берковица ми умря оригиналния нисански акумулатор и взех Монбат (е Монтана е на 18км и затова и там имаха само такива
) ...
Вода не съм му доливал, не съм го дозареждал... Колата вече пета година се кара инцидентно, само на кратки градски разстояния с многократни междинни паления, и престой на колата с включена аларма без експлоатация по месец-два... На такъв режим акумулатора държи вече пет години - какво да искам повече...
Между другото преди 7-8 месеца приятел имаше проблеми с яхтата и отидохме до един негов склад, където имаше нови Монбат 180Ач, които стоят там от 3-4 години. В найлоните.. Бях взел волтметъра да изберем от палетите с акумулатори някои по-свестни (2 акумулатора). След като измерих 4-5 акумулатора установих, че ВСИЧКИ бяха идеално заредени. Взехме два, и катера запали от раз...

Вода не съм му доливал, не съм го дозареждал... Колата вече пета година се кара инцидентно, само на кратки градски разстояния с многократни междинни паления, и престой на колата с включена аларма без експлоатация по месец-два... На такъв режим акумулатора държи вече пет години - какво да искам повече...
Между другото преди 7-8 месеца приятел имаше проблеми с яхтата и отидохме до един негов склад, където имаше нови Монбат 180Ач, които стоят там от 3-4 години. В найлоните.. Бях взел волтметъра да изберем от палетите с акумулатори някои по-свестни (2 акумулатора). След като измерих 4-5 акумулатора установих, че ВСИЧКИ бяха идеално заредени. Взехме два, и катера запали от раз...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта