
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Hursa
- max-2
- Мнения: 2091
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от max-2 » 22 Авг 2016 21:51
Това с маслото или въжето е за по-тежки двигатели. Не знам колко ще издържи биела на олекотен бензинов мотор като 4афе, понякога болта е толкова запекъл, че спокойно може да се получи усложнение при отвиването.
max-2
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от Hursa » 22 Авг 2016 22:35
Но биелата ще издържи (мисля), носи натоварването по оста (на компресиране, смачкване – сечението и е такова да се огъва трудно поне в плоскостта в която работи), може да понесе много голямо натоварване (значително по голямо от което ще понесе ключа с който ще се развива - предполагам), особено такова почти статично.
Hursa
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от memorex » 22 Авг 2016 23:12
Колега и да няма резба все същата работа е , а относно биелата си прав ама това дето държи лагера не е чак толкова здраво а пък и самия лагер.Hursa написа: Мисля, че съм виждал такъв инструмент, с два „щифта”, не за „законтряне” на колянов вал, но с подобно предназначение – едва ли има резба в тези отвори.
Но биелата ще издържи (мисля), носи натоварването по оста (на компресиране, смачкване – сечението и е такова да се огъва трудно поне в плоскостта в която работи), може да понесе много голямо натоварване (значително по голямо от което ще понесе ключа с който ще се развива - предполагам), особено такова почти статично.
Инструмента с двата щифта не става в случая ако не е специално за тази задача
memorex
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от nikdel » 23 Авг 2016 07:06
nikdel
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от Hursa » 23 Авг 2016 19:34
Темата заприлича на офтоп тема, а и гайката вероятно е вече развита.memorex написа:[post]
Колега и да няма резба все същата работа е , а относно биелата си прав ама това дето държи лагера не е чак толкова здраво а пък и самия лагер.
Инструмента с двата щифта не става в случая ако не е специално за тази задача

Съвсем не мисля, че всеки подобен инструмент става за случая, не и този който съм виждал, освен ако не е някой корабен дизел



(не съм развивал много шайби, щом нарекох болта - гайка

Hursa
- TATI
- Мнения: 3033
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 165 пъти
- Обратна връзка:
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от TATI » 23 Авг 2016 19:38
След консултация реших да не дърпам дявола за опашката.
И трябва да си купя компресор и пистолет

Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
TATI
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от memorex » 23 Авг 2016 21:10
Не обичам да навлизам в безконечни теоретични спорове.Мога само да ти кажа че вкъщи тази шайба ще я сваля за 30 мин без да съм сервиз но има малка вероятност да се скъса болта ако е мазан с тредлок преди това.Hursa написа:Темата заприлича на офтоп тема, а и гайката вероятно е вече развита.memorex написа:[post]
Колега и да няма резба все същата работа е , а относно биелата си прав ама това дето държи лагера не е чак толкова здраво а пък и самия лагер.
Инструмента с двата щифта не става в случая ако не е специално за тази задача![]()
Съвсем не мисля, че всеки подобен инструмент става за случая, не и този който съм виждал, освен ако не е някой корабен дизел. За лагерите съм съгласен, че са значително по слабо място от биелата, при буталния болт и там не е много по „силно” място – но все пак мисля, че няма да „усетят” дори ако се развива гайката с чук с гаечен ключ „за бой”.
Тези лагери са разчетени да работят при значителни и знакопроменливи натоварвания – натоварването при високи обороти си променя посоката на противоположната до и над 200 пъти в секунда (е не съвсем), могат да издържат и при кратковременно неголямо детонационно горене. (Това, само за спора, не бих се "обзаложил"
)
(не съм развивал много шайби, щом нарекох болта - гайка)

memorex
Hursa
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от memorex » 23 Авг 2016 22:18
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от slowtraveler » 23 Авг 2016 22:23
Съгласен съм - неразчетно натоварване лесно може да потроши двигателя, въпреки, че видимо тези изделия изглеждат много здрави....
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от Hursa » 24 Авг 2016 18:47
Тъй като аз нямам нищо против „безконечни теоретични спорове”…memorex написа:Но,относно лагерите които основно ги предпазва масления клин трябва да се внимава с резките удари и подпирането на буталата.
Вероятно греша, механичната якост на двигателя и механите му, може би е значително по малка от колкото си я представям. Но това което може да издържи е действително много - според мен.
В бензиновия двигател горивната смес изгаря за около 2 хилядни от секундата (скоростта на изгаряне зависи от много фактори и в широки граници). За това време налягането в цилиндъра нараства от 12-14 атмосфери (зависи от степента на сгъстяване, това са приблизителните стойности за 1:10, до колкото знам) до около и над 60 атмосфери. За двигател с бутала 80 мм (50 кв см напречно сечение на цилиндъра) това означава нарастване на натоварването на буталото – от там на биелата, буталния болт и лагера на биелата – от 650 кг (в края на копресията) до 3000 кг (в края на изгарянето), за около 2 мили секунди, това си е „ударно” натоварване (единиците не са точно килограми, но да не издребняваме).
Но това съвсем не е цялото натоварване което носят тези детайли, включително лагера на биелата. Инерционните сили съвсем не са по-малки. При 6000 об/мин (около тези обороти е пълната мощност на повечето съвременни бензинови, мисля, а и по лесно се смята


За масления клин – прави сте, но само частично (според мен). Тези бързо променящи се натоварвания генерират в течността такива „ударни” вълни, че действието на радиалните сили в лагера малко се различава от заменянето на масления клин със стоманена вложка. Така, че маслото в случая „работи” най-вече за да „смазва” въртенето на коляното спрямо черупката на лагера в края на биелата. (Но това е според мен, най-вероятно греша.) Но дори да греша за масления клин, то при старт и началните обороти след старта масления клин липсва, действащите радиални сили и тогава не са малки, но двигателя издържа стотици пускове.
„Теоретичен” е спора само, ако написаното е долу горе вярно. Ако ли не, теорията ми силно куца

Hursa
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от memorex » 24 Авг 2016 19:23
memorex
-
- Мнения: 5683
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от Hursa » 24 Авг 2016 21:12




Максималния въртящ момент на вала - в какъв смисъл? Максималния въртящ момент който може да даде работещия двигател?
Hursa
- slowtraveler
- Мнения: 6214
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 347 пъти
- Получена благодарност: 376 пъти
Как да развием шайба на колянов вал на МПС с автоматична скоростна кутия?
Мнение от slowtraveler » 24 Авг 2016 21:24
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта