Малко развитие за Ленд круизър - а (Land Cruiser 120 prado - 1GR-FE двигател /
за търсачката/):
Махнати 4бр. катализатора и сложени резонатори. Втулки на задни сонди, взети от линка, който angelina постна по-горе.
Отвора на втулките не е 4мм, както се споменава в тази тема, а 7-8 (нямах време да меря точно). Отделя сондата с 4см.
Отпуши се колата. Рано е да давам повече оценки.
Причината да ги махна е, че на Bank 1 са запушени и на парчета. На Bank 2 са доста по-добре. Обяснявам си го с неизправност в инжекторите на B2 и по-точно на 4ти цилиндър, което е довело до обогатяване в настройките на ГИ и следователно по-богата работа на B1 и доизгаряне на газта в катализатора.
След интервенцията няма вече грешки за неизправен катализатор! Разликата в температурата преди и след катализаторите е в порядък 500гр. преди/200гр. след. Поне аз доколкото знам, би трябвало да е обратно съотношението, но явно на екуто не му прави впечатление
Сега обаче се появи грешка (съжалявам, но забравих точния номер и ще го добавя по натам), Bank 1 system lean. Според мен тя се дължи на настройките на газта (нямах време да направя повече тестове), защото предвид запушения катализатор към момента на настройване на ГИ бензиновите времена са се коригирали съобразно забавеното изпускане на газовете и оттам се е задало времето на газовите инжектори. Сега на бензин си ги коригира, но на газ остават променени (поне аз си мисля така ... може и да греша).
Другата причина, която ми идва на ум е втората сонда на Bank1 да е сдала багажа (B1S2) ... Поне тази графика ме навежда на такава мисъл

- 20161012_203556.jpg (179.68 KiB) Преглеждано 5984 пъти
Мисля да карам някой и друг ден на бензин и да видя дали ще има проблеми. Същевременно нови настройки на ГИ и така да елиминирам газта, като причина. Ако продължи да е бедно на B1 (включ. на бензин) - смяна сонда B1S2.
Някой, ако има предположения или вижда грешка в логиката ми - ще се радвам да сподели, защото познанията са ми доста любителски
п.с. дано е полезен на някой желанието ми да опиша моя опит с този двигател, защото информацията е доста кът за подобни 'български' интервенции
