RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
Здравейте, колеги.
От няколко дни колата губи мощност без когато си поиска. Независимо дали е на студен или топъл двигател, без значение предавката. Понякога се случва щом подам газ, друг път, когато вече ускорява. Ефектът е сякаш спира да получава гориво. Трае от секунда-две до няколко. На равен път поддържа или плавно намаля обороти, на баир се мъчи.
Педалът на газта е натиснат, но не реагира, докато не си реши сама изведнъж да тръгне. Може и да си въобразявам, но сякаш се случва по-често, веднага когато подам газ, а след като отпусна педала и после пак го натисна се оправя. Не светят лампи, последно нямаше записани грешки(вярно, преди да се започне тая история). Стойностите на дебитомера бяха 6.5.
Едновременно с това се чува звук подобен на стържене(с висока честота), след който се отпушва. Звукът прилича сякаш лопатките на турбото опират на нещо - в смисъл много бързо изстъргване, като жужене. Понякога е по-бавно, с различен тон и продължителност, но си го има. Идва някъде от ляво, кажи-речи пред мен. Преди време турбото ми бръмчеше и го рециклирах (в гаранция е) - тогава звукът идваше отдясно и в средата, затова не мисля, че е от турбото. Освен това, когато реши да върви - върви без звуци.
Четох доста и подобен проблем с мощността за тия двигатели се оказва често срещан, без еднозначно решение.
Най-честата причина, като че ли е ЕГР клапана, затова смятам да го сваля и почистя тия дни.
Възможно ли е той да издава подобни звуци? Например соленоида да не му работи стабилно, или клапана да се мъчи да затвори и да вибрира в тялото.
Ще ми се да го затапя с една пластина за проба, но съм чувал, че компютъра ще се обърка. Ще има ли проблем, да пробвам ли изобщо?
Ако това не е проблема, възможно ли е да е нещо по управлението на турбината? Някакви маркучета, непостоянна липса на вакуум?
Ако и това не е, ще почистя и двата клапана на помпата(следващата най-честа причина).
Моля за съвет, защото е разсипия да се кара така колата. Да не говорим за възможните рискове.
Разходът ми също се качи.
Благодаря Ви за помощта.
От няколко дни колата губи мощност без когато си поиска. Независимо дали е на студен или топъл двигател, без значение предавката. Понякога се случва щом подам газ, друг път, когато вече ускорява. Ефектът е сякаш спира да получава гориво. Трае от секунда-две до няколко. На равен път поддържа или плавно намаля обороти, на баир се мъчи.
Педалът на газта е натиснат, но не реагира, докато не си реши сама изведнъж да тръгне. Може и да си въобразявам, но сякаш се случва по-често, веднага когато подам газ, а след като отпусна педала и после пак го натисна се оправя. Не светят лампи, последно нямаше записани грешки(вярно, преди да се започне тая история). Стойностите на дебитомера бяха 6.5.
Едновременно с това се чува звук подобен на стържене(с висока честота), след който се отпушва. Звукът прилича сякаш лопатките на турбото опират на нещо - в смисъл много бързо изстъргване, като жужене. Понякога е по-бавно, с различен тон и продължителност, но си го има. Идва някъде от ляво, кажи-речи пред мен. Преди време турбото ми бръмчеше и го рециклирах (в гаранция е) - тогава звукът идваше отдясно и в средата, затова не мисля, че е от турбото. Освен това, когато реши да върви - върви без звуци.
Четох доста и подобен проблем с мощността за тия двигатели се оказва често срещан, без еднозначно решение.
Най-честата причина, като че ли е ЕГР клапана, затова смятам да го сваля и почистя тия дни.
Възможно ли е той да издава подобни звуци? Например соленоида да не му работи стабилно, или клапана да се мъчи да затвори и да вибрира в тялото.
Ще ми се да го затапя с една пластина за проба, но съм чувал, че компютъра ще се обърка. Ще има ли проблем, да пробвам ли изобщо?
Ако това не е проблема, възможно ли е да е нещо по управлението на турбината? Някакви маркучета, непостоянна липса на вакуум?
Ако и това не е, ще почистя и двата клапана на помпата(следващата най-честа причина).
Моля за съвет, защото е разсипия да се кара така колата. Да не говорим за възможните рискове.
Разходът ми също се качи.
Благодаря Ви за помощта.
Последно промяна от Akima на 31 Мар 2016 22:53, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Очевидно не ти се ходи на сервиз.Тогава започни първо от клапаните(почисти ги),но заедно с това смени и горивния филтър с качествен.Почисти и ЕГР-а,но не си прави експерименти с него.Ако не се оправи-пиши пак.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Току-що се връщам от тест-драйв, след като затапих ЕГР-а.
Реших, че едно почистване няма да е достатъчно, за да разбера дали е от него, ако проблема е електрически, или нещо по механиката, например. Извадих го от играта, за да е сигурно.
Отне ми 40 мин, заедно с изработката на пластината.
Проблемът изчезна.
Колата си върви нормално, без никакви пропадания и придърпвания. Карах 15-на км извън града. Не е по-пъргава, нито има разлика в мощността, но си върви без проблем. Онзи звук пак се чува, макар и много по-слабо, но без да оказва влияние върху мощността. Идея нямам от какво е. Сякаш турбината изсвирва гадно, но май не идва от нея. Ще го следя и ще продължа да се мъча да разбера от какво е. Интересно е, че след затапването е много по-слаб и не влияе на мощността.
Докато бърниках видях, че маркучето, влизащо в актуатора има малка дупчища точно там, където се нанизва. Срязах го и го поставих отново, като преди това проверих дали филтърчето по средата има проходимост. Въздухът си минава без проблеми. Както казах, няма разлика(или не мога да я усетя) в движението преди и след, изключая решения проблем.
По таблото не светнаха никакви лампи. Чудя се да оставям ли тази пластина, или да я махна.
Откъде мога да проверя как влияе това на ЕКУ, горивна смес, двигател и т.н.? Принципът му на работа ми е ясен, но елиминирането му при двигател с хиляда датчици и управления не знам до какво може да доведе.
И още нещо.
Опитвам да разбера как да си почистя SCV клапаните, но нищо не намирам.
Ок, ще ги сваля. Да кажем, че ще ги разглобя, както един руснак показва в ютюб. После?
Как се чистят в ултразвукова вана, например? Разглобени, цели, докъде се слагат в течността? Каква течност?
Спрей някакъв предполагам може също да се ползва.
Моля, знаещите да помагат.
Реших, че едно почистване няма да е достатъчно, за да разбера дали е от него, ако проблема е електрически, или нещо по механиката, например. Извадих го от играта, за да е сигурно.
Отне ми 40 мин, заедно с изработката на пластината.
Проблемът изчезна.
Колата си върви нормално, без никакви пропадания и придърпвания. Карах 15-на км извън града. Не е по-пъргава, нито има разлика в мощността, но си върви без проблем. Онзи звук пак се чува, макар и много по-слабо, но без да оказва влияние върху мощността. Идея нямам от какво е. Сякаш турбината изсвирва гадно, но май не идва от нея. Ще го следя и ще продължа да се мъча да разбера от какво е. Интересно е, че след затапването е много по-слаб и не влияе на мощността.
Докато бърниках видях, че маркучето, влизащо в актуатора има малка дупчища точно там, където се нанизва. Срязах го и го поставих отново, като преди това проверих дали филтърчето по средата има проходимост. Въздухът си минава без проблеми. Както казах, няма разлика(или не мога да я усетя) в движението преди и след, изключая решения проблем.
По таблото не светнаха никакви лампи. Чудя се да оставям ли тази пластина, или да я махна.
Откъде мога да проверя как влияе това на ЕКУ, горивна смес, двигател и т.н.? Принципът му на работа ми е ясен, но елиминирането му при двигател с хиляда датчици и управления не знам до какво може да доведе.
И още нещо.
Опитвам да разбера как да си почистя SCV клапаните, но нищо не намирам.
Ок, ще ги сваля. Да кажем, че ще ги разглобя, както един руснак показва в ютюб. После?
Как се чистят в ултразвукова вана, например? Разглобени, цели, докъде се слагат в течността? Каква течност?
Спрей някакъв предполагам може също да се ползва.
Моля, знаещите да помагат.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Не разбирам защо трябва да си бърникаш колата след като си разрешил проблема?единак написа:......
Проблемът изчезна.
Колата си върви нормално, без никакви пропадания и придърпвания....

Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Защото е възможно да възникне друг, ако ЕКУ-то мисли, че ЕГР е скапан.
Доколкото разбирам, би трябвало да хване увеличения приток на свеж въздух през дебитомера в момент, когато ЕГР-а трябва да е отворен. Тогава ще запише грешка и евентуално ще светнат лампи. Англоезичните колеги казват, че се случва след известни километри. Аз минах само 15-на, така че е възможно да се случи и при мен.
Не знам какво ще се случи после, обаче. Ще си регулира и горивото ли... не знам. Ако е само лампата може и да я изтрая.
За клапаните. Нали ти препоръча с тях да започна? Какъв е проблемът да ги сваля и почистя? Изглежда не по-трудно от свалянето на ЕГР-а.
Доколкото разбирам, би трябвало да хване увеличения приток на свеж въздух през дебитомера в момент, когато ЕГР-а трябва да е отворен. Тогава ще запише грешка и евентуално ще светнат лампи. Англоезичните колеги казват, че се случва след известни километри. Аз минах само 15-на, така че е възможно да се случи и при мен.
Не знам какво ще се случи после, обаче. Ще си регулира и горивото ли... не знам. Ако е само лампата може и да я изтрая.
За клапаните. Нали ти препоръча с тях да започна? Какъв е проблемът да ги сваля и почистя? Изглежда не по-трудно от свалянето на ЕГР-а.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Ето ти тогава информация за тия клапани:
http://www.toyotabg.eu/search.php?keyw ... %5B0%5D=29
http://www.toyotabg.eu/search.php?keyw ... %5B0%5D=29
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
Rav4 XA20 1CD-FTV 116k губи мощност на моменти
Благодаря за помощта, Весо, четох ги тези вече. И други четох.
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
Поиграх си и свалих двата клапана.
Стана много лесно - не повече от 10-15 мин, като задния(зелен цвят) е наврян много назад и трудно се бърка. Нищо особено по манипулацията, описана е доста добре ето тук. Единствено трябва да се внимава да не се изтърват болтчетата, че са малки и лесно се изплъзват.
Така и не разбрах как да разглобя клапаните, колкото и да тъсих, затова реших да не рискувам да ги напъвам. Понапръсках с ВД-40 и ги поставих обратно.
Няма разлика във вървежа на колата.
Ако някой може да каже как да почистя тези точно два клапана - не ЕГР-а, а тези двата - моля да сподели.
Стана много лесно - не повече от 10-15 мин, като задния(зелен цвят) е наврян много назад и трудно се бърка. Нищо особено по манипулацията, описана е доста добре ето тук. Единствено трябва да се внимава да не се изтърват болтчетата, че са малки и лесно се изплъзват.
Така и не разбрах как да разглобя клапаните, колкото и да тъсих, затова реших да не рискувам да ги напъвам. Понапръсках с ВД-40 и ги поставих обратно.
Няма разлика във вървежа на колата.
Ако някой може да каже как да почистя тези точно два клапана - не ЕГР-а, а тези двата - моля да сподели.
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
... може би с ултразвук ...
http://www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF., O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др.
! 5 години гаранция на софтуерните услуги !
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
Колега , успя ли да ги разглобиш клапаните ?
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
Не, не опитах даже. Ако някой намери къде е обяснено как става, да свирка.
RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP - губи мощност на моменти - EGR ?
Не подлежат на разглабяне тези клапани понеже бобината е лепена към тялото.Махнеш ли я веднъж край.От замърсяване заминава и бобината- ел. частта която се прецаква с времето когато актуатора задържа.
Здравейте.
Имам проблем с RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002.
Както карам на 4-та и превключа на 3-та предавка муцуната се забива все едно си махам крака от газта, но не е така, губи всякаква тяга, отбивам и я изгасям за 1 мин. след това отново стартирам и няма проблем.
Например:
Карам зад друг автомобил и се налага да превключа и точно тогава губи мощността или когато изпреварвам и се върна в колоната отнемам малко газта и когато подам газ глъхне и няма тяга.
Този проблем го прави доста често в завой, когато пред мен има друг автомобил и се налага да сменя на по-ниска предавка!
Закачаха я на компютър, но никакви грешки не дава.
Мислех, че е дебитомерът и го откачих за известно време, но пак направи този проблем.
МОЛЯ помогнете, ако знаете какво може да е !
Благодаря Ви за помощта.
Имам проблем с RAV4 XA20 2.0 1CD-FTV D4D 116HP 2002.
Както карам на 4-та и превключа на 3-та предавка муцуната се забива все едно си махам крака от газта, но не е така, губи всякаква тяга, отбивам и я изгасям за 1 мин. след това отново стартирам и няма проблем.
Например:
Карам зад друг автомобил и се налага да превключа и точно тогава губи мощността или когато изпреварвам и се върна в колоната отнемам малко газта и когато подам газ глъхне и няма тяга.
Този проблем го прави доста често в завой, когато пред мен има друг автомобил и се налага да сменя на по-ниска предавка!
Закачаха я на компютър, но никакви грешки не дава.
Мислех, че е дебитомерът и го откачих за известно време, но пак направи този проблем.
МОЛЯ помогнете, ако знаете какво може да е !
Благодаря Ви за помощта.
Последно промяна от Akima на 26 Юли 2016 23:44, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Добре дошъл.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.Правопис.Форматиране.Вежливост.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Добре дошъл.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.Правопис.Форматиране.Вежливост.
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта