Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Преди 2 седмици и аз го тествах в ТМ Ауто Запад. Градско не го карах, а го подкарах в посока Сливница и обратно. Съгласен съм, че върви приятно, но по отношение на шума не съм съгласен с ivied. В момента на по-интензивно ускоряване се чува много сериозен рев от ДВГ, който не конкурира, а направо превъзхожда шума на дизеловата ми Корола в подобни ситуации. Като цяло съм с добри впечатления!ivied написа:...За мен бе напълно ново усещането при тръгване - абсолютно безшумно. Нищо, абсолютно нищо не се чува. Нарочно бях спрял навигация, радио, климатик... Цветовете на светлините на таблото са приятни, фаровете се включиха автоматично, очаквах включването на старт-стоп системата... На първи светофар нищо, втори, трети... нищо... Нарочно минах през центъра на града... нищо. Гледам 15-16 км. Дисплея показва някакви опции и режими, които не ми бяха много ясни в началото...<br abp="2384">Спрях на един паркинг и взех да базикам... Дисплея е тъч скрйин - 7-8 инча Оказа се, че могат да се избират 3 режима, ауто, бензин и електро... А можело и директно от скоростния лост. Оставих го на ауто и продължих към магистралата...
Цената му обаче е в тотален разрез с моите лични представи за финансиране на автомобил! Не бих го купил!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- ivied
- Мнения: 313
- Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
- Местоположение: Germany
- Автомобил: Yaris Cross
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Няма противоречие, или само на пръв поглед, при нормално тръгване в града, примерно от светофар, ако не го настъпиш/скочиш на педала, тръгва в електрически режим... набира плавно и безшумно, не само в "EV Mode" т.е. чисто електрически, но и в "ECO mode"...
При рязка газ, на магистрала или в режим "Sport" e...друго...
И при RAV4 hybrid-a е подобно, но тук, 2.5-та на Lexus вече (може) и да те залепи на седалката...
Отделно имаш и ръчен избор на режима, освен автоматичната опция...
При рязка газ, на магистрала или в режим "Sport" e...друго...
И при RAV4 hybrid-a е подобно, но тук, 2.5-та на Lexus вече (може) и да те залепи на седалката...

Отделно имаш и ръчен избор на режима, освен автоматичната опция...
- Прикачени файлове
-
- mode1.JPG (57.82 KiB) Преглеждано 2773 пъти
Последно промяна от Akima на 09 Юли 2016 21:01, променено общо 1 път.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
Какво е жизнен опит? Отново настъпваш мотиката, но вече си с каска.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
След 3 изгорели крушки на фаровете, дойде ред и на габаритите.
Бях сложил диодчета вместо стандартната крушка, ама времето не прощава.
Хибрида оцелява, а диодите изгниват и започват да се рушат:

В края на краищата до сега сметката за поддръжка на тази кола се свежда до 3 изгорели крушки Н4 и две диодни Т10. Само така да продължава поддръжката на тази кола.
Бях сложил диодчета вместо стандартната крушка, ама времето не прощава.
Хибрида оцелява, а диодите изгниват и започват да се рушат:

В края на краищата до сега сметката за поддръжка на тази кола се свежда до 3 изгорели крушки Н4 и две диодни Т10. Само така да продължава поддръжката на тази кола.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Бях на презентация, организирана от Тойота, на тема засягаща хибридите им.
Интересното, което искам тук да споделя е точната цена на батерията от класа на Приус/Аурис. Цената на чисто нова батерия с ДДС е 6200лв, като за старата батерия се приспадат 2100лв. Та крайната цена на батерията от Тойота е точно 4100лв без никакви отстъпки. За Ярис е малко по-евтина, но за сметка на това за Приус+, която е литиево-йонна, цената е точно двойно повече.
Интересното, което искам тук да споделя е точната цена на батерията от класа на Приус/Аурис. Цената на чисто нова батерия с ДДС е 6200лв, като за старата батерия се приспадат 2100лв. Та крайната цена на батерията от Тойота е точно 4100лв без никакви отстъпки. За Ярис е малко по-евтина, но за сметка на това за Приус+, която е литиево-йонна, цената е точно двойно повече.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Не очаквах, че приспадат за старата батерия толкова
.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Още е много важно да се събират батериите - трябват им "живи данни" за експлоатацията и режимите на износване на призматичните клетки.


- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Да не говорим, че една батерия се рециклира на над 80% от себестойността си...



- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Аааа, от вчера съм в потрес
Вчера ми се обади приятел от друг форум който бе дошъл до Варна и ми обърка представите за икономичност
Колата - практически нов Сеат Mii, на около 15х.км, 68к.с. (трицилиндров ДВГ), климатик, ел-стъкла, огледала, оборотомер и т.н...)... Учудващо голям и празен багажник..
Заводски метан.
При нормално каране извън града, при последната му обиколка из Кръстова гора и т.н. при навъртени около 350км засечения на колонка разход - 3.6лв/100км ..
300км на цената на едно кафе
Така, че и Приуса е икономичен, ама в сравнение с какво?


Вчера ми се обади приятел от друг форум който бе дошъл до Варна и ми обърка представите за икономичност



Колата - практически нов Сеат Mii, на около 15х.км, 68к.с. (трицилиндров ДВГ), климатик, ел-стъкла, огледала, оборотомер и т.н...)... Учудващо голям и празен багажник..
Заводски метан.
При нормално каране извън града, при последната му обиколка из Кръстова гора и т.н. при навъртени около 350км засечения на колонка разход - 3.6лв/100км ..
300км на цената на едно кафе



Така, че и Приуса е икономичен, ама в сравнение с какво?


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Докладвам, че ми изгоря лампичка на регистрационната табела отзад. Мисля да си купя ЛЕД, за да не ми горят на всеки 100 000 км.
Предложения за добри ЛЕД лампи на номера?

Предложения за добри ЛЕД лампи на номера?
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
За доста по-голямо купе и мощност си е добра разхода на приуса или...



- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Икономичен автомобил ли е Prius?
@slowtraveler,
да не си продал Жипката и да си се метнал на ФВ Ъп? Питам, защото оставам с подобно впечатление от казаното, че багажника на Сеат-чето бил учудващо голям. И кое по-точно е учудващото голямо? 251 л. багажниче да е учудващо голямо ми идва малко в повече. За 2 по-ниски класа от Приус автомобил може и да е учудващо голям, но не и за нормална кола. И как така взе да сравняваш ябълки и домати не разбрах? Няква пича въшка с Приус! То има и Приуси на метан. Разхода им е 2,5-3 кг./100. аре смятай колко пари са, че не ви знам в БГ цените на метана! Като сметнеш дай да видим 2 пъти по-големият и мощен Приус колко пари харчи на 100 км.! Наистина ще е интересно. ;)
да не си продал Жипката и да си се метнал на ФВ Ъп? Питам, защото оставам с подобно впечатление от казаното, че багажника на Сеат-чето бил учудващо голям. И кое по-точно е учудващото голямо? 251 л. багажниче да е учудващо голямо ми идва малко в повече. За 2 по-ниски класа от Приус автомобил може и да е учудващо голям, но не и за нормална кола. И как така взе да сравняваш ябълки и домати не разбрах? Няква пича въшка с Приус! То има и Приуси на метан. Разхода им е 2,5-3 кг./100. аре смятай колко пари са, че не ви знам в БГ цените на метана! Като сметнеш дай да видим 2 пъти по-големият и мощен Приус колко пари харчи на 100 км.! Наистина ще е интересно. ;)
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономичен автомобил ли е Prius?
Заводски Приус на метан, който можеш да си го купиш от магазина? Не съм срещал до момента...
Пичата въшка приятеля я е взел за 15х.лв - толкова е излязла на първия собственик...
Багажника - учудващо голям, защото все пак има метан... Обаче метановите бутилки не компрометират по никакъв начин багажника - това ме учуди..
А сравнявам ябълки и домати, защото всичко е относително
Джипа ми според мен е много икономичен... И широк, с достатъчно голям багажник (днес се наложи да поизправя малко облегалките, и да смъкна щората, за да успея да събера багажа) - не като някоя въшка от рода на Приус
Ама това хората с Приуси не могат да го разберат
Също както не могат да разберат, че всеки автомобил си има таргет група. И това, че даден автомобил изглежда икономичен на някого, може да се струва изключително неикономичен за друг...
Независимо от тези отклонения - като абсолютна стойност бръмбъра ми хареса...
Което не означава, че не се оглеждах за Приус преди 2-3 седмици.... Обаче в края на краищата реших да си оставя Кашкая... По-удобен за града (по-къс), с по-добра динамика от Приуса. А и 4х4 дава допълнителна стабилност дори при градско шофиране...
Дали е икономичен - много ми е икономичен - тази година май не съм го зареждал
Но го бях дал на приятел да го поразтъпче, та той ходи до София и му напълни резервоара... С тези темпове на шофиране - бензина ще стигне за две години 
Пичата въшка приятеля я е взел за 15х.лв - толкова е излязла на първия собственик...
Багажника - учудващо голям, защото все пак има метан... Обаче метановите бутилки не компрометират по никакъв начин багажника - това ме учуди..
А сравнявам ябълки и домати, защото всичко е относително

Джипа ми според мен е много икономичен... И широк, с достатъчно голям багажник (днес се наложи да поизправя малко облегалките, и да смъкна щората, за да успея да събера багажа) - не като някоя въшка от рода на Приус

Ама това хората с Приуси не могат да го разберат

Също както не могат да разберат, че всеки автомобил си има таргет група. И това, че даден автомобил изглежда икономичен на някого, може да се струва изключително неикономичен за друг...
Независимо от тези отклонения - като абсолютна стойност бръмбъра ми хареса...
Което не означава, че не се оглеждах за Приус преди 2-3 седмици.... Обаче в края на краищата реших да си оставя Кашкая... По-удобен за града (по-къс), с по-добра динамика от Приуса. А и 4х4 дава допълнителна стабилност дори при градско шофиране...
Дали е икономичен - много ми е икономичен - тази година май не съм го зареждал


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Not_active_user_1
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
- Местоположение: Германия
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
И каква е разликата заводски ли е или не е, че нещо не мога да се сетя? Ами още по-добре тогава щом е заводски на Сеата, значи системата е максимално заводски оптимизирана и трябва да дава още по-малък разход на гориво, отколкото НЕзаводския. От това следва, че би трябвало пичата въшка да бъде още по-икономична, ама май не е!
Омеси обаче плодовете и зарзаватите. Ами, че то по твоята логика още по-евтино ще ти е да си вземеш Дачия на метан. А най-евтино една стара Астра НЗ двигател, за да не слага инжекцион и да оскъпява газификацията. Нека твоя човек си кара заводския метан с „големия“ багажник, пък тариката с Астрата ще е с едни 12 000 лв. минимум напред (спрямо пичата въшка) и горивото ще му излезе без пари до края на жизнения цикъл на колата.

Омеси обаче плодовете и зарзаватите. Ами, че то по твоята логика още по-евтино ще ти е да си вземеш Дачия на метан. А най-евтино една стара Астра НЗ двигател, за да не слага инжекцион и да оскъпява газификацията. Нека твоя човек си кара заводския метан с „големия“ багажник, пък тариката с Астрата ще е с едни 12 000 лв. минимум напред (спрямо пичата въшка) и горивото ще му излезе без пари до края на жизнения цикъл на колата.

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)
Разбира се, че системата е заводски оптимизирана. Като оптимизацията е и в местата, където са монтирани компонентите, а не както първосигнално си мислиш, че става въпрос за разход...
Основното преимущество на заводски проектираните системи са, че нещата са премислени още при конструирането на автомобила. Т.е. е обмислено по-добре мястото на всеки детайл и т.н...
Пък и не виждам къде по-икономично може да се отиде от 3.60лв/100км... На този етап разбира се...
Да, има вече Тесла из България, ама си ги карат внимателно (т.е. бавно и икономично), и на кратки дистанции... За дългите дистанции избират друг автомобил

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта