RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)
Проблема си има решение и то е:
1.Презапояване на няколко съпротивления на ECU(ECM) компютъра зад жабката
2.Задължително reset memory на компютъра препоръчително в тойота, за да се нулира адаптацията на автоматика към разваления комютър
Това ще оправи превключването м/у втора и трета и ще нормализира преминаването от R-N-D без да има удари
Тази продцедура ми оправи моя рав4 след доста четене из нета.Проблема е при всички RAV4 2001-2003 година бензин автомат
Успех !
1.Презапояване на няколко съпротивления на ECU(ECM) компютъра зад жабката
2.Задължително reset memory на компютъра препоръчително в тойота, за да се нулира адаптацията на автоматика към разваления комютър
Това ще оправи превключването м/у втора и трета и ще нормализира преминаването от R-N-D без да има удари
Тази продцедура ми оправи моя рав4 след доста четене из нета.Проблема е при всички RAV4 2001-2003 година бензин автомат
Успех !
- Прикачени файлове
-
- ecm1.jpg (75.76 KiB) Преглеждано 55966 пъти
-
- ecm2.jpg (91.34 KiB) Преглеждано 55966 пъти
-
- tsb1.jpg (129.02 KiB) Преглеждано 55966 пъти
-
- tsb2.jpg (92.84 KiB) Преглеждано 55966 пъти
-
- tsb3.jpg (58.19 KiB) Преглеждано 55966 пъти
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)
Не е много ясно, но ми се струва че и диода D1301 се нуждае от презапояване - спойката на анода изглежда 'студена'intermeto написа:Презапояване на няколко съпротивления
Re: придърпване от 2-ра към 3-та (Рав4 - автоматик)
Може би и друг елемент да се нуждае от презапояване.
В различните форуми съобщават за различни елементи от платката, но най често се повтаряха съпротивления R330 защото те пряко влиаят върху четирите интеграла упавляващи четирите скорости.
При мен нещата се оправиха с презапояването им.
Препоръчвам обсотоен преглед на платката от професионалист за евентуални други лоши спойки.
Ето увеличена снимка на спойката
И все пак започнете със съпротивления R330 и ако няма резултат продължете да търсите и за други спойки.
Резултата при мен: след презапояването им, ударите при превключване на R изчезнаха, изчезна и ирективното превключване м/у предавките, възтанови се мощността на колата. Остана единствено забавеното превклюване м/у 2-ра и 3-та предавка-това се оправи след memory reset на компа в тойота, защото само те имаха тестера който можеше да ресетне компа.
В различните форуми съобщават за различни елементи от платката, но най често се повтаряха съпротивления R330 защото те пряко влиаят върху четирите интеграла упавляващи четирите скорости.
При мен нещата се оправиха с презапояването им.
Препоръчвам обсотоен преглед на платката от професионалист за евентуални други лоши спойки.
Ето увеличена снимка на спойката
И все пак започнете със съпротивления R330 и ако няма резултат продължете да търсите и за други спойки.
Резултата при мен: след презапояването им, ударите при превключване на R изчезнаха, изчезна и ирективното превключване м/у предавките, възтанови се мощността на колата. Остана единствено забавеното превклюване м/у 2-ра и 3-та предавка-това се оправи след memory reset на компа в тойота, защото само те имаха тестера който можеше да ресетне компа.

- Прикачени файлове
-
- IMG_20141201_190705.jpg (356.24 KiB) Преглеждано 55948 пъти
- Veni1
- ЗАВИНАГИ С НАС.....
- Мнения: 155
- Регистриран на: 01 Май 2010 00:19
- Местоположение: Пловдив
- Обратна връзка:
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Понеже вече аз съм собственикът на автомобила, върху който е извършена тази интервенция, мога отговорно да заявя, че към днешна дата кутията работи напълно нормално и адекватно.
Явно това е решението!
Явно това е решението!
Последно промяна от Akima на 08 Май 2016 18:00, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.
Причина: Правопис.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
Nissan Micra K12 - wife car
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Здравейте. За съжаление се регистрирах във форума, поради същия проблем(надявам се).
Първо се появи вдигане на оборотите при включване от втора на трета, и после тотална загуба на мощност и въобще отказ да отлепи нито на задна, нито на предна, която се проявява когато си иска...
Днеска свалих ЕКУ-то и при оглед на резисторите, всичко си изглеждаше ОК. Все пак отидох при КИПаджиите в работата, че все пак повече от мене ги бива с поялника, и минахме всичките резистори, плюс тези червеничките, за всеки случай. Промяна няма, и понеже не искам и механично да скапя колата, я зарязвам в бачкането, до другата седмица. Въпреки, че имам съмнения, дали е от ЕКУ-то, все пак не се отказвам.
Та молбата ми е, да ме насочите към някой читав майстор, който да прегледа обстойно платката и евентуално да успее да я оправи, ако проблема е в нея, че ми е голяма мъка.... В един сервиз ми казаха 4-500лв, което е меко казано несериозно, при положение, че за толкова и ново ЕКУ мога да си намеря...
Първо се появи вдигане на оборотите при включване от втора на трета, и после тотална загуба на мощност и въобще отказ да отлепи нито на задна, нито на предна, която се проявява когато си иска...
Днеска свалих ЕКУ-то и при оглед на резисторите, всичко си изглеждаше ОК. Все пак отидох при КИПаджиите в работата, че все пак повече от мене ги бива с поялника, и минахме всичките резистори, плюс тези червеничките, за всеки случай. Промяна няма, и понеже не искам и механично да скапя колата, я зарязвам в бачкането, до другата седмица. Въпреки, че имам съмнения, дали е от ЕКУ-то, все пак не се отказвам.
Та молбата ми е, да ме насочите към някой читав майстор, който да прегледа обстойно платката и евентуално да успее да я оправи, ако проблема е в нея, че ми е голяма мъка.... В един сервиз ми казаха 4-500лв, което е меко казано несериозно, при положение, че за толкова и ново ЕКУ мога да си намеря...
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Малко да повдигна темата, отново с молба за съвет.
Компютъра го прегледа и уж оправи човек, който разбира и е правил и други такива. С две думи махна старите спойки и направи нови на всички резистори, които имат отношение към автомата, както и няколко други съмнителни.
Ефекта беше нулев. Колата успя да отлепи от място, чак като загря и продължава да няма мощност и да вдига обороти от втора към трета.
Тъй като имам съмнения, че проблема може и да е механичен, въпросите ми този път са два:
- възможно ли е да няма никакъв ефект, ако проблема е бил в компютъра и не съм му правил ресет, и само в Тойота ли могат да го направят?
- да ме насочите към читав сервиз за автоматични скорости на Тойота, където да проверя дали има и механичен проблем, и да го оправят...
Колата сега си потегля и като е студена, но няма мощност, и върви тегаво и не я карам. Предвид симптомите и че всичко се разви за 3 дни, все си мисля, че проблема е в ЕКУто, ама знам ли вече...
Компютъра го прегледа и уж оправи човек, който разбира и е правил и други такива. С две думи махна старите спойки и направи нови на всички резистори, които имат отношение към автомата, както и няколко други съмнителни.
Ефекта беше нулев. Колата успя да отлепи от място, чак като загря и продължава да няма мощност и да вдига обороти от втора към трета.
Тъй като имам съмнения, че проблема може и да е механичен, въпросите ми този път са два:
- възможно ли е да няма никакъв ефект, ако проблема е бил в компютъра и не съм му правил ресет, и само в Тойота ли могат да го направят?
- да ме насочите към читав сервиз за автоматични скорости на Тойота, където да проверя дали има и механичен проблем, и да го оправят...
Колата сега си потегля и като е студена, но няма мощност, и върви тегаво и не я карам. Предвид симптомите и че всичко се разви за 3 дни, все си мисля, че проблема е в ЕКУто, ама знам ли вече...
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Според мен се свържете с колегата, за да погледне колата като цяло - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=29267. 

RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Здравейте, имам същия проблем с моята RAV4. Нов съм в сайта, пиша ЛС за да мога да се свържа с МехаННика. Или да ми препоръчате някой?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 16:04
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
И мен мен ме настигана нещаститето на автомата на рав4, имам проблем като на колегата boreto 123, а имено като трябва да смени от втора към трета колата отказва да върви както и проблема отказ да включи на задната скорост,смених скоростите с други втора ръка, ама проблема остана същия свалих компа преди мен,някой го е правил като е презапоявал съпротивленията аз ги презапоих отново,но няма ефект моля колеги помогнете със съвет!?
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Съветът е един-пишеш ЛС на мехаННика.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Като се чуете с колегата ми пишете ЛС, защото в ел. частта PCM / ECM накрая аз ще Ви трябвам.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 15 Яну 2024 16:04
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4
RAV4 XA20 2.0 VVTi AUT /2001-2004/ - придърпване при превключване - РЕШЕН - Ремонт на ECU/ECM
Благодаря за бързия отговор ще пиша и на двамата колеги!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост