Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали - РЕШЕН - шлайф на глава
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 05 Апр 2016 15:10
- Местоположение: Мюнхен
Avensis T25 2.2 2AD-FHV D-CAT 177HP 2006 - изхвърля антифриз - вече и не пали ?
Привет на всички и честит Велик ден на патерица. От седмица днес ми е първия ден който варемето позволява да се занимавам с Авенсиса и Примерата.
Накратко благодарение на многоуважавания ни съфорумник мехаННика и доста помощна информация предоставена от Акiма плюс копаене в нета и от моя страна стихнах до заключението , че ми се губят три кабела от шест на блока с дроселиращата клапа и то точно тези които захранват мотора на клапата. Колкото и да се зверих и да светих такава тройка няма и няма , а на документацията има и е единственото нещо по инсталацията което не съм проверил по простата причина , че не го намирам. НО както споменах по-горе благодарение на съфоруците знам , че трябва да търся защото или е там или има нещо променено от оригиналния дизайн. Ровя пак в мойте кутии с инструмент .... вадя едно телескопично огледалце подобно на зъболекарските и една инспекционна светодиодна лампа с гъвкава соnда 50 см. (ползвам ги за проверка на заварки защото често ми се налага да заварям с подкривен електрод от обратната страна без да виждам какво заварям ) ...... и почвам да оглеждам модула на дроселиращата клапа но вече гледам от страната не на радиаторите а от страната на блока. Иииии намирам куплунга и трите липсващи кабела.
Видимост нулева , достъп до куплунга също. Продължавам с разкачане на инсталасията и крепежните елементи по нея. Следва сваляне на разширителния съд когато никой не минава по улицата защото ще изтече антифриз и ако ме види някой жална ми е майка. Сваляне на ЕГР клапан и щеката за масло. Следва курс по гинекологоя за напреднали за да се разкачи куплунга. И след това проба с нов бушон. За измерване с уреди и дума не може да става. ЕВРИКА бушона не гори, ама дали е това кой, кой ще ми каже. Следва втори семестър гинекология за да вкарам буксата в куплунга. Проба за потвърждение...... и бях много доволен , че бушона изпуши. Последва допълнително разколачване за да измъкна статора на мотора. Оказа се че конструкцията му е подобна като моторчетата на пералните дето изпомпват водата. Ротора е постоянен магнит , хода на оста е 90 градуса. Корпуса е пластмасова отливка която залива ламелите и бобината , които от своя страна трябва да се електрически изолилани спрямо бобината. Но +В който идва от ЕКУ и си е по принцип +12в на черния кабел с бяла лента и подава на бобината си окъсява към ламелите. А ламелите поради някаква японскоконструктивна мисъл са електрически свързани със алуминиевия смукателен колектор. Както и да е трябва ми нов статор за мотора на дроселиращата клапа. Ако някой има представа от артикули как се поръчва или търси втора ръка да помага. КОлко струва нов ? Та за внезапната смърт това излезе. На статора пише Alsam a под него >PA612-GF33< . Моля за съдействие да си набавя здрав! Нямам представа като терминология как би трябвало да се казва на немски за да го търся в моргите.
Сега ново двадесет с тоя ЕГР клапан. Клапана е яко затлачен със сажди. Него ще го изчистя някак ама и колектора е много зле като гледам. Бих искал да сваля колектора за почистване но ме притеснява , че рейла е хванат на него и трябва да го сваля. То свалянето не е проблем ама после какво да правя с обезвъздушаването на рейла и системата???
Второ ако забия една пластина за да скопя ЕГР ..... компа ще се усети ли , че съм му скожил тапа? Ако няма проблем с обезвъздушаването предпочитам на 50-60 000км. да чистя ЕГР и смукателен колектор.
Относно изхвърлянето на антифриз. Искам да уточня , че не изхвърля някакви количества. Просто Мокри и то не винаги . На по дълги дистанции повече , нивото на атифриза се колебае от под L до почти В мярката макар да не доливам.
Днеска си мислех че ще трябва да демонтирам тръбите на климатика , че ми пречеха и потърсих лепенката която оказва количеството фреон.(За срамотиите нямам и един грам а като тръгвах за Германия подарих над 170 Килограма R134 , за другия фреон няма да казвам , че ме хваща гастрита.) Та до лепенката за фреона има и друга лепенка указваща процедура по доливане на антифриз. Та възможно ли е моя проблем с антифриза да е поради неспазване на тази процедура където се задържа на 3000 оборота и така нататъка.? Питам защото съм имал 25 години VW Transporter T3 1,6TD дето двигателя е отзад а радиатора е отпред и на всичкото отгоре радиатора е на по-високо и си имаше процедура която ако не се спази стават драми а за обезвъсдушаването трябват двама и задните колелета да са стъпали на нещо високо. Та тайничко се надявам да не свалям глава ,че ми се вижда голяма хамалогия.
Поздрави!
ПС. ЕКУ съм го изледвал под нещо като микрископ елемен по елемет и спойка по спойка и визуално е отлично без следи от каквито и да била тетмични натоварвания или аномалии по спойките. Поред мене Дефекта в статора кото е моноблок от метал и термореакривна пластмаса се е проявявал в годините от време на време и е изчезвал от самосебе си. Точно и за това инсталацията е преровена поне два пъти за да търсят къде е окъсяването. Защото то явно няма перманентен характер. Аз изкарах късмет , че докато търся късото не изчезна и отделно ми се помогна с информация. Освен това имам богат опит да боря подобни проблеми макар да са не са свързани с автомобилите. Мога да се закълна , че този статор никога не е ваден за проверка както и , че ЕГР е девствен и никога не е чистен.
Накратко благодарение на многоуважавания ни съфорумник мехаННика и доста помощна информация предоставена от Акiма плюс копаене в нета и от моя страна стихнах до заключението , че ми се губят три кабела от шест на блока с дроселиращата клапа и то точно тези които захранват мотора на клапата. Колкото и да се зверих и да светих такава тройка няма и няма , а на документацията има и е единственото нещо по инсталацията което не съм проверил по простата причина , че не го намирам. НО както споменах по-горе благодарение на съфоруците знам , че трябва да търся защото или е там или има нещо променено от оригиналния дизайн. Ровя пак в мойте кутии с инструмент .... вадя едно телескопично огледалце подобно на зъболекарските и една инспекционна светодиодна лампа с гъвкава соnда 50 см. (ползвам ги за проверка на заварки защото често ми се налага да заварям с подкривен електрод от обратната страна без да виждам какво заварям ) ...... и почвам да оглеждам модула на дроселиращата клапа но вече гледам от страната не на радиаторите а от страната на блока. Иииии намирам куплунга и трите липсващи кабела.
Видимост нулева , достъп до куплунга също. Продължавам с разкачане на инсталасията и крепежните елементи по нея. Следва сваляне на разширителния съд когато никой не минава по улицата защото ще изтече антифриз и ако ме види някой жална ми е майка. Сваляне на ЕГР клапан и щеката за масло. Следва курс по гинекологоя за напреднали за да се разкачи куплунга. И след това проба с нов бушон. За измерване с уреди и дума не може да става. ЕВРИКА бушона не гори, ама дали е това кой, кой ще ми каже. Следва втори семестър гинекология за да вкарам буксата в куплунга. Проба за потвърждение...... и бях много доволен , че бушона изпуши. Последва допълнително разколачване за да измъкна статора на мотора. Оказа се че конструкцията му е подобна като моторчетата на пералните дето изпомпват водата. Ротора е постоянен магнит , хода на оста е 90 градуса. Корпуса е пластмасова отливка която залива ламелите и бобината , които от своя страна трябва да се електрически изолилани спрямо бобината. Но +В който идва от ЕКУ и си е по принцип +12в на черния кабел с бяла лента и подава на бобината си окъсява към ламелите. А ламелите поради някаква японскоконструктивна мисъл са електрически свързани със алуминиевия смукателен колектор. Както и да е трябва ми нов статор за мотора на дроселиращата клапа. Ако някой има представа от артикули как се поръчва или търси втора ръка да помага. КОлко струва нов ? Та за внезапната смърт това излезе. На статора пише Alsam a под него >PA612-GF33< . Моля за съдействие да си набавя здрав! Нямам представа като терминология как би трябвало да се казва на немски за да го търся в моргите.
Сега ново двадесет с тоя ЕГР клапан. Клапана е яко затлачен със сажди. Него ще го изчистя някак ама и колектора е много зле като гледам. Бих искал да сваля колектора за почистване но ме притеснява , че рейла е хванат на него и трябва да го сваля. То свалянето не е проблем ама после какво да правя с обезвъздушаването на рейла и системата???
Второ ако забия една пластина за да скопя ЕГР ..... компа ще се усети ли , че съм му скожил тапа? Ако няма проблем с обезвъздушаването предпочитам на 50-60 000км. да чистя ЕГР и смукателен колектор.
Относно изхвърлянето на антифриз. Искам да уточня , че не изхвърля някакви количества. Просто Мокри и то не винаги . На по дълги дистанции повече , нивото на атифриза се колебае от под L до почти В мярката макар да не доливам.
Днеска си мислех че ще трябва да демонтирам тръбите на климатика , че ми пречеха и потърсих лепенката която оказва количеството фреон.(За срамотиите нямам и един грам а като тръгвах за Германия подарих над 170 Килограма R134 , за другия фреон няма да казвам , че ме хваща гастрита.) Та до лепенката за фреона има и друга лепенка указваща процедура по доливане на антифриз. Та възможно ли е моя проблем с антифриза да е поради неспазване на тази процедура където се задържа на 3000 оборота и така нататъка.? Питам защото съм имал 25 години VW Transporter T3 1,6TD дето двигателя е отзад а радиатора е отпред и на всичкото отгоре радиатора е на по-високо и си имаше процедура която ако не се спази стават драми а за обезвъсдушаването трябват двама и задните колелета да са стъпали на нещо високо. Та тайничко се надявам да не свалям глава ,че ми се вижда голяма хамалогия.
Поздрави!
ПС. ЕКУ съм го изледвал под нещо като микрископ елемен по елемет и спойка по спойка и визуално е отлично без следи от каквито и да била тетмични натоварвания или аномалии по спойките. Поред мене Дефекта в статора кото е моноблок от метал и термореакривна пластмаса се е проявявал в годините от време на време и е изчезвал от самосебе си. Точно и за това инсталацията е преровена поне два пъти за да търсят къде е окъсяването. Защото то явно няма перманентен характер. Аз изкарах късмет , че докато търся късото не изчезна и отделно ми се помогна с информация. Освен това имам богат опит да боря подобни проблеми макар да са не са свързани с автомобилите. Мога да се закълна , че този статор никога не е ваден за проверка както и , че ЕГР е девствен и никога не е чистен.
Последно промяна от Iliyа Damyanov на 02 Май 2016 20:27, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта