Corolla E11 1.3 4E-FE 88HP - тракане в двигателя ?
Corolla E11 1.3 4E-FE 88HP - тракане в двигателя ?
Здравейте!
От два-три дни ми се появи някакво тракане в двигателя.
Свалих външните ремъци и го запалих без тях, тракането пак го имаше т.е. не е от генератор, водна помпа, компресор на климатик или помпата на хидравликата а е някъде от вътре.
Иначе двигателят си работи нормално, нищо по таблото не свети.
Имам уговорка да я закарам в сервиз, но чак за понеделник.
1.Любопитен съм какво да очаквам, от къде би могъл да е шума и дали би било опасно да я карам така още два дни?
Предварително ви благодаря!
Видео:
https://youtu.be/4SSZ7z-fH8k
От два-три дни ми се появи някакво тракане в двигателя.
Свалих външните ремъци и го запалих без тях, тракането пак го имаше т.е. не е от генератор, водна помпа, компресор на климатик или помпата на хидравликата а е някъде от вътре.
Иначе двигателят си работи нормално, нищо по таблото не свети.
Имам уговорка да я закарам в сервиз, но чак за понеделник.
1.Любопитен съм какво да очаквам, от къде би могъл да е шума и дали би било опасно да я карам така още два дни?
Предварително ви благодаря!
Видео:
https://youtu.be/4SSZ7z-fH8k
Последно промяна от Akima на 24 Апр 2016 13:53, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис.Форматиране.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.Правопис.Форматиране.
Toyota Corolla
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Звучи ми като на биелни и основни лагери. 
Надявам се видеото да изкривява така звука.

Надявам се видеото да изкривява така звука.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Ако е биелен или основен лагер няма ли да губи налягане маслото и да ми светва лампата на таблото?
П.С. Изключих инжекторите един по един, никаква промяна в звука, нито се усилва, нито намалява. Мога ли в такъв случай да предполагам, че чукането не идва от бутало, биела и колянов вал?
П.С. Изключих инжекторите един по един, никаква промяна в звука, нито се усилва, нито намалява. Мога ли в такъв случай да предполагам, че чукането не идва от бутало, биела и колянов вал?
Toyota Corolla
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Да би трябвало да губи налягане, но лампата кога ще го отрази незнам.
Провери и ангренажа за всеки случай, да не би да ти чукат клапаните?, макар че малко ме съмнява, все пак от видеото мога само да гледам на боб и леща.
Провери и ангренажа за всеки случай, да не би да ти чукат клапаните?, макар че малко ме съмнява, все пак от видеото мога само да гледам на боб и леща.
Последно промяна от G.Panayotov на 16 Апр 2016 20:52, променено общо 2 пъти.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Взех да си правя експерименти, ама... Какво би се получило, ако сваля свещите, откача бобините за да не пострадат, работейки без товар и завъртя мотора на стартер? Има ли вероятност да установя от къде идва тропането?
Toyota Corolla
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Не мисля че можеш да разбереш нещо по този начин.
Най простия начин вземи дълга отверка подпираш я на метал и слушаш като си опираш ухото на дръжката, като слушалки на доктор и вече търсиш местоположението на звука.
Провери дали е зацепен правилно ангренажа или дали е прескочило нещо.
Надявам се си проверил нивото на маслото.
Свали ваната на картера и виж какво е положението, както и цетката на маслената помпа.
Провери какво е налягането на маслото.
За друго за сега не се сещам.
Най простия начин вземи дълга отверка подпираш я на метал и слушаш като си опираш ухото на дръжката, като слушалки на доктор и вече търсиш местоположението на звука.
Провери дали е зацепен правилно ангренажа или дали е прескочило нещо.
Надявам се си проверил нивото на маслото.
Свали ваната на картера и виж какво е положението, както и цетката на маслената помпа.
Провери какво е налягането на маслото.
За друго за сега не се сещам.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Проблема е (почти) решен, оказа се, че шума идва от демпферната шайба. Болта се разхлабил някак и шайбата чукала по пластмасовия капак на ангренажа. Казаха ми, че въпросният болт при всяко развиване се заменя с нов а аз съм свалял този поне три-четири пъти и съм сигурен, че последният път го стегнах с необходимият момент. Как се е разхлабил идея си нямам. Взех си нов оригинален болт от ТА, но шайбата се оказа скъпичка и ме препъна, опитвам се да намеря някаква втора ръка, ама... Всичко изкупено.
Toyota Corolla
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
От 4афе не става ли? Това, че трябва да се сменя болта всеки път не мисля, че е вярно.
Carina E 4AFE LB 1992
- G.Panayotov
- Мнения: 153
- Регистриран на: 28 Сеп 2015 17:05
- Местоположение: Варна
- Получена благодарност: 1 път
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Хубавото е, че си се разминал леко, защото от клипа се чуваха лоши работи :-D, за щастие е било изкривяване на звука.
Относно болта, ако резбата е наред няма нужда да се сменя, слага се лепило (осигурител на резба) стяга се с динамометричен ключ на точни nm и така си спестяваш тези моменти.
Относно болта, ако резбата е наред няма нужда да се сменя, слага се лепило (осигурител на резба) стяга се с динамометричен ключ на точни nm и така си спестяваш тези моменти.
°Toyota Avensis T25 D-CAT Executive 2AD-FHV
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
°Lexus IS200 Executive 1G-FE+++
Корола е11, 4E FE, тракане в двигателя.
Не става от 4A-FE, доколкото знам. А болта е в окаяно състояние, иска си нов. Плюс осигурител за резби, ако нещо с резбата на коляновия вал не е съвсем наред...
Toyota Corolla
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта