Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Ако цилиндрите не са замервани с индикатор за овалност и конусност, всичко е само догадки. Иначе окото понякога лъже. Правилото е: имаш ли достъп до цилиндрите - мериш. Май че ще се отваря наново двигателят, ако случайно не помогне друго масло...
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Колега сутрин имаш ли изпушване на масло като запалиш колата? Ако има вероятно е от гумичките, като останат някои клапани отворени, когато изгасиш колата и маслото от горе се излива в цилиндрите и сутрин като е запалиш го изгаря. Относно маслото, хората които карат тези коли често по гонки ги карат с Castrol 10W60, тъй като издържа на по-големи температури.
Lexus IS 220d
Mazda MX5
Mazda MX5
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
А какви сегменти сложи при ремонта, да не е някой Хастинг от щатите случайно, че те си предлагат хромираните сегменти за тази кола, а никасила и хрома изобщо не се разбират .
Ако си сложил хромирани сегменти, ще се изненадаш много при следващото отваряне на мотора, стените на цилиндрите няма изобщо да приличат на това, което са били преди ремонта .
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
NPR EUROPE - (79 9921 0000 им беше номера) и изглеждаха еднакви на вид с оригиналните.Ето сайта им http://www.npr-europe.com/index.php?art ... 24&clang=1. Направи ми впечатление ,че стария маслен сегмент спрямо новия наложени 1 върху друг изглеждаше много износен,стената му беше на половина на тази на новия.При комперсионните имаше износване на старите но не беше много голямо а и все пак мотора е на 220к км.martod написа: А какви сегменти сложи при ремонта, да не е някой Хастинг от щатите случайно, че те си предлагат хромираните сегменти за тази кола, а никасила и хрома изобщо не се разбират .
Ако си сложил хромирани сегменти, ще се изненадаш много при следващото отваряне на мотора, стените на цилиндрите няма изобщо да приличат на това, което са били преди ремонта .
Замислям се върху теорията да не би да е по дебела стената на масления и като направи ключ да не оставя достатъчно място да се оттича маслото през буталото,но пък нали пружинката играе тази роля на спейсър,а и сегментите влезнаха без никакви проблеми в блока.
Има изпушване да и сутрин и вечер след като си тръгна от работа,и то множко.В началото миризмата е смесена (бензин,масло знам ли),като позагрее малко да паднат оборотите ,колата си мирише само на масло,и след да речем 15-мин изчезва пушенето и пуши само след 5к оборота като я сръчкам.Гумичките които сложих са на Payen,бяха по скъпи от reinz и elring и реших да са такива.Колкото до маслото бях замислил или 5w50 или 10w60 на следващ етап след разработката но уви още не съм стигнал до там.speedking написа: Колега сутрин имаш ли изпушване на масло като запалиш колата? Ако има вероятно е от гумичките, като останат някои клапани отворени, когато изгасиш колата и маслото от горе се излива в цилиндрите и сутрин като е запалиш го изгаря. Относно маслото, хората които карат тези коли често по гонки ги карат с Castrol 10W60, тъй като издържа на по-големи температури.
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Щом пуши като е запалиш студена според мен са гумичките. Сложи оригинални от Тойота и мисля че проблема ще ти се реши.
Щом пуши и след 5000 оборота може да има и проблем със сегментите.

Lexus IS 220d
Mazda MX5
Mazda MX5
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Понеже сервизът е пълен за момента - вероятно ще сваля и отворя мотора другата събота,а и трябва да си поръчам гарнитура на първо време, защото в момента я няма налична и е тегава за намиране. 
За тази събота, ако има време ще си поиграя да сваля всмукателя от любопитство - дали са омаслени стеблата на клапаните.

За тази събота, ако има време ще си поиграя да сваля всмукателя от любопитство - дали са омаслени стеблата на клапаните.

Последно промяна от Akima на 31 Мар 2016 21:09, променено общо 1 път.
Причина: Правопис.
Причина: Правопис.
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Здравейте,нямах време да сваля всмукателя тези дни,но намерих 10-тина минути да си премеря компресията.И на 4-те цилиндъра изкара 18бара.За тези 2500-3000км не е мръднала грам, толкова си изкара и непосредствено след ремонта.Гледам ,че нормално и дават от 10-14бара което ме кара да си мисля ,че сегментите още не са улегнали или,че маслените сегменти са некачествени и са сдухали. 

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Абе човек смени си вложките (гумичките) не е кой знае колко по-трудно без да сваляш главата но пък шанса да останеш приятно изненадан не е никак малък.
Човек и добре да живее умира .......
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Не се занимавай с гумички и други дреболии. Проблема ти е в маслените сегменти според мен. И освен това японски двигател не се отваря, ако не е крайно наложително. Не вярвай на тия дето не им "барала" маслото! Напилен мотор няма как да не гори масло. При теб разбира се разхода е прекалено голям и очевидно има проблем, който сам си си докарал де.
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Момчета, дотук почти само празни приказки и догадки. Колко е oil clearance, 0,007-0,038 max 0,1 в милиметри е нормата. Ако някой е драснал с нокът да провери за ръб и го е събрал с неоригинални части за какво си говорим въобще. Трябва да се измери и тогава с изводите. Не вложки, не гумички(семеринг за клапани), ако oil clearance е 0,15 и нагоре, и водачите на клапаните са хлабави и готово. Само че ние не знаем колко са тези размери в момента.
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Днес ми попадна поредната кола със същия проблем тоя път хонда црв човека си я купил, сменил сегменти гарнитура глава водачи 4 клапана обработли леглата паснали клапаните нови вложки и здравей 1000км. 3 литра масло пуши мъжката. Свалих изпускателния колектор всичките клапани мазни смених вложките (кой както иска да ги нарича из онлайн магазините ги пишат всякак в превод от английски действително са семеринги за клапани
) и воала не пуши вече човека щастлив остава да засече с колко му е паднал разхода на масло. Та така чудеса стават 


Човек и добре да живее умира .......
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Значи благодаря ти много,гумичките са едната причина ,надявам се друга да не се появява,и сега ще ви кажа защо.След като 2-ри път колегата Vokil ме подкани да сменя гумички,реших да проверя съвпадат ли ОЕМ номерата на гумичките за 1зз и 2зз и видях ,че не съвпадат.След това проверих какво се предлага като гумички и номера в еуро07 от където бяха и моите и стигнах до извода,че изобщо не са внасяли гумички за 2зз, и за да е 100% сигурно си проверих номерата в фактурата когато съм си купувал моите и се оказа ,че са ми дали за 1зз. И така мисля ,че съм стигнал до някакво решение ,което в последствие ще установяVokil написа: Днес ми попадна поредната кола със същия проблем тоя път хонда црв човека си я купил, сменил сегменти гарнитура глава водачи 4 клапана обработли леглата паснали клапаните нови вложки и здравей 1000км. 3 литра масло пуши мъжката. Свалих изпускателния колектор всичките клапани мазни смених вложките (кой както иска да ги нарича из онлайн магазините ги пишат всякак в превод от английски действително са семеринги за клапани) и воала не пуши вече човека щастлив остава да засече с колко му е паднал разхода на масло. Та така чудеса стават

Едит: ето и малко инфо
Engine Location Coloring Part Number...Stem Diameter
1ZZ-FE Exhaust Gray ..... 9008031046 . 2152-.2157
1ZZ-FE Intake Lt Brown . 9091302101 . 2154-.2159
2ZZ-GE Exhaust Green ...9091302115 . 2144-.2154
2ZZ-GE Intake Black ......9091302114 . 2150-.2156
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Така,малко раздвижване по темата.Вчера разглобих двигателя,свалих главата с цел да сменя гумичките.Всмукателните клапани бяха омаслени,водачите са здрави.Харча на масло до сега не се промени.Свалих и буталата,всичко е работило перфектно,блока си е както и преди да сменя сегментите.До тук добре,но свалих маслените сегменти за да им обърна повечко внимание в сравнение с старите и открих следното.Новите сегменти са по широки (стената на сегмента) от старите с 5 десети и пружината е друга спрямо оригиналната.Външния им диаметър е 1:1 и на 2-та модела.Обмислям варианта дали да не си върна само старите маслени сегменти,да си сменя гумичките както бях намислил и да затворя мотора,и да видя какъв ще бъде ефекта ,като се надявам да приключа с драмите. 

Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Диаметърът може и да е същият, но ако задържат в канала...Отварях една Астра Еколанотек, на която маслените сегменти се бяха заварили за пружинките си. И аз си мислих, че като омазнява смукателните клапани е от гумичките но не би. Три пъти свалях глава докато накрая свалих буталата и стигнах до истината. Затова ти казах, че е от маслените сегменти. Мисля, че добре ще направиш, ако си върнеш старите сегменти, но все пак ти си решаваш. Успех!
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Celica T23 1.8 2ZZ-GE VVTLi 192HP - гори масло - причини и решения ?
Що не ги снимаш тези сегменти да ги видим. От колко компонента са - 2, 3, 4...? Иначе, аз бих потърсил нови оригинални маслени сегменти, няма начин старите да не са износени. Широчина с 0,5 мм повече е много, сегментите вероятно са доста стегнати и ще трябва да ги чакаш докато се износят до нормалния размер. Лошото е, че и цилиндрите ще се износят. Важен е и луфтът във височина на сегмента. Ако водачите са само здрави - не е достатъчно, и там има допустима хлабина - трябва да се замерят. Така или иначе всичко е разглобено. В съвременната техника всичко се мери вече в стотни, е дори и хилядни... Десетите от мм са история и важат за олдтаймерите и то не винаги... Май трябва да ги види добър майстор, в противен случай ще се прецака нещо от много сглобки-разглобки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта