Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
SFINKS
- Мнения: 1342
- Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
- Местоположение: София
Мнение
от SFINKS » 24 Мар 2016 10:11
SFINKS написа: Japanese_fever написа: SFINKS написа:
Чисти ел автомобили на нормална цена няма да се появят скоро , просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи и цените им никой никога няма да позволи да паднат толкова че да са конкуретни с течните горива , поне следващите 30-40 годни.

Зависи какво за теб значи нормална цена. За някои хора нормална ценa е $35 000, при положение, че сегашната Тесла е около $70 000. Евтината излиза другата година - Model 3, а не след 30-40 години:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... -2017.html
Напълно електрически:

Като излезе Model 3, цената му ще е поне 30-50 % по-висока от аналогичен автомобил но с двг .
И това всичкото само заради скъпата батерия .
Ето това за мен е скъпо , ако ме разбираш

А и да не говорим за все още несъществуващи автомобили , да не им скимне на чаршафите да купят Тесла и да я закрият

ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007
SFINKS
-
BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Мнение
от BOz » 24 Мар 2016 10:26
nowyaris написа: Примерно някой има ли статистика колко дизелови Голфа са се продали миналата година в Германия срещу колко хибридни Приуса и Ауриса общо.
Примерно за Тойота конкретно повече от 50% от всички продадени Ауриса в Европа са хибриди. Ако хората не си правиха сметката, то на дали щеше да са толкова заблудени и ако решат да не купят Голф, а Аурис, то да не вземат отново дизела.
А и примера ти за телевизорите е малко неуместен така да кажем. Случайно да знаеш кой е единствения останал производител на телевизори в Германия? Ако случайно знаеш, то на дали щеше да повдигаш този неуместен въпрос. И точно той не се купува от швабите, защото си правят сметката и никой нормален човек няма да даде толкова пари за техния им телевизор.
SFINKS написа: просто залежите от металите от които се произвеждат батериите отдавна са под контрола на големите петролни играчи
И един мармот завива шоколадчета в станиол.
Разход на хибрид->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
andrian999999
- Мнения: 1515
- Регистриран на: 19 Мар 2009 11:51
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от andrian999999 » 24 Мар 2016 12:02
Japanese_fever написа: andrian999999 написа: О О О изведнъж цената на петрола падна само 3 - пъти. как стана ?
Ами, ако се интересуваш от политика щеше да знаеш защо. Защото икономиката на Русия е вързана диркетно към цената на петрола, койот те продават и ниски цени на петрола (под $70 за барел, а цената в момента е под $30-40 за барел) нанася сериозни загуби по икономиката на Русия. Това го направиха американците след някаква задкулисна договорка със саудитиде, защото те също бележат загуби от ниската цена. Но след като и сем. Ротшилд (в края на 2014-та, някаолко месеца преди първия атентат в Париж) си прехвърли голяма част от авоарите от нефтения бизнес към възобновяеми източници на енергия - картинката стана доста неприятна не само за Русия, но и за арабите.
Джапи що не ми го каза товапо рано да играя на борсата да направя няколко милиона а и договорката със саудити и катарци е била преди да почне войната за пътя на газта в Сирия към 2010г. САЩ над 50 години не могат да се оправят с Фидел камо ли с Русия , но това е друга тема. Въпроса ми бе за понижаване цената на бензина беше риторичен.
професионален мапер
andrian999999
-
slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 24 Мар 2016 16:42
Май и на хибридите им точат секирата :
http://www.moreto.net/novini.php?n=316647
Норвегия се превръща в първата държава в света, която ще забрани автомобилите с бензинови и дизелови двигатели.
От 2025 година в скандинавското кралство ще се продават само електрически коли.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
mirott
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Мнение
от mirott » 24 Мар 2016 16:59
Който е бил скоро в Норвегия е видял колко много таксита Тесла има...
mirott
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение
от nowyaris » 24 Мар 2016 17:10
До колегата BOz - вероятно 50 % от всички продадени Ауриси в Европа са хибриди.Вероятно и 100 % от всички продадени Приуси в Европа също са хибриди biggrin.gif .Въпроса ми беше колко Приуса и Ауриса са продадени като хибридни мотори срещу колко дизелови фаувета,Пежа,Рена,Ситроени и прочие осталная сволач.Мисля че процента на хибридите е нищожен.Те че са тъпанари немците-тъпанари са.Ама чак толкова да не могат да преценят коя кола е по-изгодна.......
ПП.Не знаех че в Германия е останал дори и един производител на телевизори,честно.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
nowyaris
-
BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Мнение
от BOz » 24 Мар 2016 17:27
А ти може ли да ми кажеш колко хибридни Голфове, Рена и Ситроени има, че го повдигаш на въпрос? Попитах те елементарно - защо европейците купуват хибриди на Тойота а не дизелови? Нима няма дизелов Аурис?
Ти сам си отговаряш на въпроса, който задаваш. Ако имаш един автомобил, който е относително на една и съща цена, то ще избереш хибрида, защото икономически ти излиза по-изгодно през експлоатационния му живот.
Ако си решил да купуваш Голф, ами като няма хибрид, то какво да купиш, бензин ли? Естествно, че си правиш сметката кое ще е по-евтино и натам накланя везната. Това е особено силно показателно с Ауриса, който си е типичен хечбек, имаш бензинов, дизелов и хибриден вариант. За 2015-та година е Европа са продадени ~130k Ауриса, от които ~68к са хибридни. Факт. Може да не ти изнася ама е факт.
Хибридите в Европа имат средно 22% YoY растеж! Това ако не ти говори нещо, не знам какво друго може да те убеди.
И защо не са изпокупили дизеловите екземпляри? Не се напъвай да отговаряш. Риторичен въпрос. Предвид растежа, който споделих.
Само ФВ да пуснат масов хибрид на цена като дизеловите им еквиваленти, тогава ще стане грозна картинка. А това ще стане несъмнено в обозримо бъдеще.
Разход на хибрид->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 24 Мар 2016 20:03
SFINKS написа:
А и да не говорим за все още несъществуващи автомобили , да не им скимне на чаршафите да купят Тесла и да я закрият

Ами Модел S се продава вече 3-4 години, а Модел 3 излиза догодина или най-късно 2018, малко имат проблеми с Модел X и специално жадната седалка, защото сигурно батерията е отдолу. А чаршафите в момента са толкова зле след тези ниски цени на петрола, че скоро ще станат пак камилари, както обича да казва Иво Христов.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от Japanese_fever » 24 Мар 2016 20:06
SFINKS написа:
Като излезе Model 3, цената му ще е поне 30-50 % по-висока от аналогичен автомобил но с двг .
И това всичкото само заради скъпата батерия .
Ето това за мен е скъпо , ако ме разбираш

Нека да излезе и тогава ще говорим. А иначе ел. коал освен бензина, също не плашач и никакви ремонти. Ма тока в БГ е скъп, така че и ел. коли за БГ може да са скъпи за каране, совен началната им цена.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
Japanese_fever
-
slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 24 Мар 2016 20:37
Офтопик
► Виж съдържание
mirott написа: Който е бил скоро в Норвегия е видял колко много таксита Тесла има...
Много Тесла има... Толкова много електрички никъде не съм изпреварвал през живота си

На магистралата караха поне с 10км/ч по-бавно от потока

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Мнение
от iovkito » 24 Мар 2016 20:45
Четохте ли за новия приус , който ще се зарежда от ел.мрежата? Минава 35 км само на батерия. От нас до работното ми място са точно 33 км , как да не се замисли човек.

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 24 Мар 2016 20:53
To нали и предишния е PLUG-IN...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Мнение
от Kiki » 25 Мар 2016 07:41
iovkito написа: Четохте ли за новия приус , който ще се зарежда от ел.мрежата? Минава 35 км само на батерия. От нас до работното ми място са точно 33 км , как да не се замисли човек.

Когато го направят да изминава 350 км с едно зареждане на ток, тогава ще започна да се замислям, ако съм жив.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Kiki
-
slowtraveler
- Мнения: 6163
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 25 Мар 2016 07:47
► Виж съдържание
Офтопик
Kiki, за теб е ТЕСЛА, ама нали ти казах - по магистралата по-бавничко, че явно не може да стигне до следващата зарядна станция...
От друга страна ще се формира нов бизнес - 'изтегляне-зареждане' на електрички:
[bbvideo=560,315]
https://www.youtube.com/watch?v=M0ANR-leiB8[/bbvideo]
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
nowyaris
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Мнение
от nowyaris » 25 Мар 2016 09:29
BOz написа: А ти може ли да ми кажеш колко хибридни Голфове, Рена и Ситроени има, че го повдигаш на въпрос? Попитах те елементарно - защо европейците купуват хибриди на Тойота а не дизелови? Нима няма дизелов Аурис?
Ти сам си отговаряш на въпроса, който задаваш. Ако имаш един автомобил, който е относително на една и съща цена, то ще избереш хибрида, защото икономически ти излиза по-изгодно през експлоатационния му живот.
Ако си решил да купуваш Голф, ами като няма хибрид, то какво да купиш, бензин ли? Естествно, че си правиш сметката кое ще е по-евтино и натам накланя везната. Това е особено силно показателно с Ауриса, който си е типичен хечбек, имаш бензинов, дизелов и хибриден вариант. За 2015-та година е Европа са продадени ~130k Ауриса, от които ~68к са хибридни. Факт. Може да не ти изнася ама е факт.
Хибридите в Европа имат средно 22% YoY растеж! Това ако не ти говори нещо, не знам какво друго може да те убеди.
И защо не са изпокупили дизеловите екземпляри? Не се напъвай да отговаряш. Риторичен въпрос. Предвид растежа, който споделих.
Само ФВ да пуснат масов хибрид на цена като дизеловите им еквиваленти, тогава ще стане грозна картинка. А това ще стане несъмнено в обозримо бъдеще.
Срещу 68 хиляди хибридни Ауриса колко дизелови автомобила в този клас произведени от Европейски производители са продадени ????? И защо някой ще реши да си купи дизелов Голф,Пежо,Ситроен или Фиат вместо хибриден Аурис.Не са малоумни западноевропейците и единственото на което робуват е "Трябва да е изгодно !"Лично мнение на база личен опит.Да не говорим че в този клас Тойота не предлага на Европейския пазар нищо дизелово което да е що-годе читаво и поне малко да отговаря на критериите на европейския купувач.Фауве,Пежо/Ситроен,Рено и Фиат са оборудвани с такава гама от дизелови двигатели,за която Тойота може само да си мечтае.В щатите може и да са гътнали пазара,ама за Европа ще почакат.Доста.Днес дизела в мойто австрийско /заредих в 7,00 че с дедо сме на Залцбург за Остера/ градче на OMV-то струва 0,93 Евро. Бензина беше 1,05 Евро. Колкото и да е икономичен хибрида разликата в цената на двата типа гориво тук го обезмисля.И стига с този растеж,който показвате за хибридите-по комунистическо беше така със статистиката :"Преди се чакаше 15 години в Мототехника,а сега само 14."Хибрида все още не е основната Европейска кола.И скоро няма да бъде.И за Норвегия-още 3 години ниски цени на петрола и ще станат бетер Гърция-не електрички,ами направо от 2025 на конски каруци ще минат директно.Без наставления от Правителството.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
nowyaris
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 10 госта