На повечето автомобили при пускане обдухването на челното стъкло (т.е., когато водача е усетил запотяване), дори автоматично се изключва рециркулацията...
Каква е целта да се кара с включена рециркулация? Не искаш да ти влиза свеж въздух, или не ти работи добре парното/климатика?
Рециркулацията позволява по-бързо достигане на желаната температура, но пък има доста негативни последствия:
1. Хората дишат в затворено пространство - кислорода се понижава, СО2 се повишава, което води до по-скорошна умора и други негативи
2. Хората при дишане, потене и т.н. отделят влага, която няма къде да отиде (затова и виждаш запотяване)
3. Особено зимата хората влизат с мокри дрехи, обувки и т.н... Изпаряващата се вода (включително и стопения сняг, попил в стелките) няма къде да отиде, и затова отново се 'лепи' по стъклата и виждаш запотяване...
Затова за да няма изпотяване на стъклата трябва да има вентилация - да влиза външен въздух.
Ако случайно се е получило изпотяване, то най-бързия начин за отстраняването му е включване на климатик (който да изтегли част от влагата на въздуха - ще намали абсолютната влажност), и загряване (включено парно), което пък допълнително ще намали относителната влажност на въздуха..
Обикновено това го пише и в инструкцията, но едва ли сте чели книжката на 22 годишен автомобил
