И така, не е нормално без да са включени консуматори, вентилация, AC, не е студено и да държи такива високи обороти.
Заех се да изследвам и не стигнах до никъде...Подозренията ми са 3:
1.В механизма/клапана за пр.ход който е под дросела, но не можах да го сваля- изисква 5 лъчев (вместо нормалния 6) торкс за винтчетата. При следващото идване ще си донеса, в Англия имам.
2.Датчиците за температура на охл.течност и за температура на външния въздух, които подават инфо на ЕКУ. Не знам всред многобройните датчици, кои са те и какво им е съпротивлението при нормална температура? Тук нямам и Аутодата...
3. Забелязах един пневмоклапан до пръчката за маслото (ще дам снимка), който управлява една кобилица, завъртаща нещо във всмукателния колектор. След запалване стои твърдо изтеглено лостче, кобилицата до упорния винт (дори и след заграване). Когато е студена и вдигне оборотите, като извадя маркучето и остане без вакуум, лостчето се връща и оборотите малко намаляват. При изключен двг лостчето си стои опънато, до упорния винт и вакуума стои и на другия ден. Маркучето отива в някакъв електро клапан който е на недостъпно място под всмукателния колектор, та не мога да го сваля и разгледам. Очевидно целия този механизъм не работи добре щом не се отпуска никога.
Когато двг. загрее оборотите падат до 800, но понякога и по-ниско...т.е нещо в регулирането на пр.ход не е много наред.
За какво е този клапан и въобще нещо полезно по въпроса ще ми е от полза от някой познаващ този двигател...
Клик на снимката и скрул надолу:

