MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Добър ден!
Имам два въпроса на които не мога да намеря отговор от известно време и не знам какво да правя.
1. Имам Toyota MR2 SW20 1992 NA (3SGE мотор) която гори масло.Проблема е,че пропушва само когато я натисна,ако се кара внимателно и леко почти не пипа масло,но при натоварване започва да гори сравнително много.Интересното е че двигателя за сега работи идеално,свещите са идеални...имаше скъсан маркуч за картерната вентилация (този които излиза от капака на клапаните и влиза в дроселната клапа) той беше много омаслен,след като прегледах всмукателния колектор,открих че и той е доста омаслен отвътре.Като цяло двигателя няма никакви външни следи от масло по него,навсякъде е сух,има само едно омаслено място по него и това е на ръба на картера,вижда се насъбиране на масло но никога не е капало по земята когато колата е спряна.Знам че трябва да измеря компресията но имам малко затруднение да намеря уреда.Но ако може да се съди по работата на двигателя за компресията - би трябвало да е доста добра,както казах - двигателя работи страхотно за сега.Другото което ще направя е да изчистя картера и ще кача колата на подемника,ще я запаля и ще следя да не би насъбирането на масло около ръба на картера да няма друг източник.Въпроса ми е - според вас какво може да кара една добре работеща кола (пали веднага,работи гладко,няма клопания или някакви лоши и ненормални звуци,не пуши без да се натисне стабилно,върви си прилично и т.н.) да гори масло само при натоварване,без да цапа свещи...разхода на масло които ми дава е грубо около 1 литър на 1700 + км.
2. Другият ми въпрос е свързан с АБС-а,светеше ми АБС-на на таблото,направих диагностика и ми даде код 22 който гласи - прекъсната или свободна връзка на трипътен соленоид на предно ляво колело.Моля ако можете,обяснете какво е това и къде да го търся защото съм тотално отчаян вече.Питах много хора и никой не може да ми каже. Благодаря предварително,хубав ден!
Имам два въпроса на които не мога да намеря отговор от известно време и не знам какво да правя.
1. Имам Toyota MR2 SW20 1992 NA (3SGE мотор) която гори масло.Проблема е,че пропушва само когато я натисна,ако се кара внимателно и леко почти не пипа масло,но при натоварване започва да гори сравнително много.Интересното е че двигателя за сега работи идеално,свещите са идеални...имаше скъсан маркуч за картерната вентилация (този които излиза от капака на клапаните и влиза в дроселната клапа) той беше много омаслен,след като прегледах всмукателния колектор,открих че и той е доста омаслен отвътре.Като цяло двигателя няма никакви външни следи от масло по него,навсякъде е сух,има само едно омаслено място по него и това е на ръба на картера,вижда се насъбиране на масло но никога не е капало по земята когато колата е спряна.Знам че трябва да измеря компресията но имам малко затруднение да намеря уреда.Но ако може да се съди по работата на двигателя за компресията - би трябвало да е доста добра,както казах - двигателя работи страхотно за сега.Другото което ще направя е да изчистя картера и ще кача колата на подемника,ще я запаля и ще следя да не би насъбирането на масло около ръба на картера да няма друг източник.Въпроса ми е - според вас какво може да кара една добре работеща кола (пали веднага,работи гладко,няма клопания или някакви лоши и ненормални звуци,не пуши без да се натисне стабилно,върви си прилично и т.н.) да гори масло само при натоварване,без да цапа свещи...разхода на масло които ми дава е грубо около 1 литър на 1700 + км.
2. Другият ми въпрос е свързан с АБС-а,светеше ми АБС-на на таблото,направих диагностика и ми даде код 22 който гласи - прекъсната или свободна връзка на трипътен соленоид на предно ляво колело.Моля ако можете,обяснете какво е това и къде да го търся защото съм тотално отчаян вече.Питах много хора и никой не може да ми каже. Благодаря предварително,хубав ден!
Последно промяна от Ivcata7 на 22 Фев 2016 19:08, променено общо 7 пъти.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: Моля помогнете!MR2 проблеми на които просто не намирам отговор!
Според описанието ти, колега, много е вероятно да имаш износени сегменти или спечени (спукани) маслени сегменти. Без да мериш компресия си е гадаене. Понякога при определено ниво на износване свещите се цапат, понякога - не. Както някои хора казват, ако картерът "духа" той връща чрез картерната вентилация маслени пари и капки към всмукателния колектор - при теб май че е така. При малки обороти не се проявава тази загуба на масло, при високи обороти вече си харчи и при теб е порядъчно. Без да мериш компресия си е гадаене. Хайде измери я ДОБРЕ и пиши... Понякога и гумичките на клапаните са за смяна... Пак ще говорим!
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
1.PCV клапан трябва да се смени първо.Особено щом е имал скъсан маркуч.
2.За отделна тема в раздел спирачна система е.
Но - http://stephenmason.com/cars/mr2abscode.html
Ето да си почетеш за соленоиди - http://www.testroete.com/car/Toyota/mr2 ... ems/22.pdf
Моля да научиш членуването в българския език.
Успех.
2.За отделна тема в раздел спирачна система е.
Но - http://stephenmason.com/cars/mr2abscode.html
Ето да си почетеш за соленоиди - http://www.testroete.com/car/Toyota/mr2 ... ems/22.pdf
Моля да научиш членуването в българския език.
Успех.

Re: Моля помогнете!MR2 проблеми на които просто не намирам отговор!
Измерих компресията преди малко и нещата седят по следния начин:
цилиндър 1 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 2 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 3 - 9 бара - 130,5psi
цилиндър 4 - 10 бара - 140 psi
Не съм сигурен само колко точно е нормата...
цилиндър 1 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 2 - 9,5 бара - 137,8 psi
цилиндър 3 - 9 бара - 130,5psi
цилиндър 4 - 10 бара - 140 psi
Не съм сигурен само колко точно е нормата...
Последно промяна от Ivcata7 на 23 Фев 2016 09:27, променено общо 2 пъти.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-FE / 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Моля да уточните и кодът на мотора или да дадете VIN.
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-FE / 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Ivcata7 написа:JT163SW2000051862
Така - тази няма PCV явно - прегледайте главата.07/1991 TOYOTA MR2 (SW20L-AJMZFG)
G TBR LHD 3SGE TWC MTM 5F
Маркучът този ли беше:
12261 HOSE, VENTILATION
12261-88362 1 € 15.43

EDIT
http://manual.teq.org/
http://mr2wiki.com/
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
От десетина години по експлоатационните документи дават за нормално разход до 1 литър на 1000 км.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Те хубаво дават по 1 л на 1000 км, но който е имал такъв разход, той си знае. Колегата малко е разменил компресията на 3 и 4 цил. (psi). Но данните показват, че моторът вече не е първа младост. Според мен си е нормално износен, но все пак износен и при високи обороти почва харченето на масло. Щом компресията не е поне 12 бара и ако няма някоя друга причина като маслен клапан, маслен радиатор, гумички на клапани, теч и др., аз бих направил старата "газова" профилактика за всеки случай против спечени маслени сегменти. В този случай не вярвам това да помогне много, защото компресията е ниска и вероятно картерът вече "духа" по малко. Двигателят иска нови сегменти и вероятно шлайф на цилиндрите. Но ако си прежалваш по 1 л масло на 1000 км, карай си така и доливай... Това може да продължи години...
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
При разлика в компресията 1bar между цилиндрите мотора си е за отваряне, Ремонт глава и комплект сегменти и ще стане почти нов. Е, с известни уговорки разбира се. Не знам колко е помагала "газЕната профилактика" навремето на жигулките, но на синтетичните масла и нагари от тях няма да помогне изобщо. Така ще ти промие мотора че не може да го запалиш след това.
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Така е, със синтетичните масла е по-сложно, но може да се направи умната, пък и колегата може да кара с минерално или полусинтетика. При този разход е по-евтино...
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Добре,утре живот и здраве ще вида да го извадя тоз двигател.Имам само още 1 въпрос:нужно ли е да слагам нови болтове на главата и на биелите при събиране на мотора и ако може да ме информирате с какво напрежение се стягат въпросните болтове,защото аз не мога да намеря точната информация.Благодаря и хубав ден!
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Колега, щом не си наясно с тези неща, по-добре не го отваряй ти, този двигател. Какво ще разбереш от другите дефекти по него, като го отвориш?Ivcata7 написа:Добре,утре живот и здраве ще вида да го извадя тоз двигател.Имам само още 1 въпрос:нужно ли е да слагам нови болтове на главата и на биелите при събиране на мотора и ако може да ме информирате с какво напрежение се стягат въпросните болтове,защото аз не мога да намеря точната информация.Благодаря и хубав ден!
Нека да го направи квалифициран специалист.

За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 1026
- Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
- Местоположение: Ст. Загора
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: MR2 SW20 2.0 3S-GE 1992 - гори масло при високи обороти и DTC 22 - ABS соленоид.
Това от autodata, нямам идея дали може да се вярва напълно:
http://prntscr.com/a7c2fk
http://prntscr.com/a7c2ve
http://prntscr.com/a7c2fk
http://prntscr.com/a7c2ve
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта