Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение
от Akima » 11 Сеп 2015 00:48
Nedkow написа:Някой разбрали, коя е веригата с проблемно гориво от миналата седмица, за която тръбиха по медиите ?
Няма много информация - само спекулации - за мен релеватно е единствено това изявление:
http://www.damtn.government.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=739%3A2015-09-09-13-57-55&catid=1%3Anews&Itemid=116&lang=bg написа:
При проверка на автомобилен бензин А-100Н в една от бензиностанциите, част от голяма верига, е установено фрапиращо отклонение от изискванията за качество. Изпитванията налагат извода, че горивото или е друг вид, или е с много високо съдържание на тежки фракции, например дизелово гориво.
От взети общо 410 бр. проби от гориво за дизелови двигатели 7% не съответстват на изискванията за качество.
Най-често срещаните отклонения при гориво за дизелови двигатели са по показатели „пламна температура” и „съдържание на сяра”, като при 13 бр. проби отклоненията са драстични.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".
Akima
-
Nedkow
- Мнения: 1773
- Регистриран на: 26 Фев 2008 00:25
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 1 път
Мнение
от Nedkow » 11 Сеп 2015 00:59
Да това го знам ама ми е интересно коя е веригата.
Nedkow
-
Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Мнение
от Akima » 11 Сеп 2015 01:06
Спекулира се с OMB и ЕКО - други твърдят,че е САКСА ООД - т.е. "Круиз".
Като се разбере коя ще изтрия този пост - много мразя да се говори без конкретни факти.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.

Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".
Akima
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от scorpion » 11 Сеп 2015 11:14
1.6 VVT-i написа:scorpion написа:
Всички големи вериги бензиностанции. Забравете за "кварталните" такива или гориво на черно и ще бъдете доволен. Отделно сипването на по-скъпия дизел като гориво има своето значение !
Я дай пак отначало сега... Какво викаш за "
големите" вериги...? ...или беше за по-скъпите горива?

Съжалявам, ако не съм бил ясен. Съвета ми е да се зарежда само от големите вериги бензиностанции: ОМВ, ЕКО, Лукойл, Петрол, ШЕЛ (слагам и Ромпетрол, макар, че не са така разпространени из цяла българия като останалите). Ако има финансова възможност бих препоръчал да зареждате от по-скъпия дизел: под различни наименования е, например - Макс Моушън, Авио Дизел (новия на ЕКО) и пр. ... Безаварийно !
scorpion
-
Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
-
Обратна връзка:
Мнение
от Рошко » 11 Сеп 2015 14:22
Колега, sorpion... Беше пределно ясен. Написах го така в кръга на шегата, а не, че не разбрах какво си написал. Аз също зареждам само от "големите" вериги, просто исках да кажа, че и при тях няма никаква гаранция без збачение нито колко е голяма веригата, нито колко е скъпо горивото, както се вижда от публикувания линк.
Рошко
-
georgi.mehana
- Мнения: 68
- Регистриран на: 08 Юли 2014 21:26
- Местоположение: Пловдив
Мнение
от georgi.mehana » 11 Сеп 2015 20:11
Като гледам класацията, май ще трябва да зареждам от Ромпетролския дизел. biggrin.gif
Toyota Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
georgi.mehana
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 11 Сеп 2015 20:24
Статистиката както винаги е изкривена

При условие, че повечето народ зарежда в ОМВ е нормално да има и повече недоволни...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
georgi.mehana
- Мнения: 68
- Регистриран на: 08 Юли 2014 21:26
- Местоположение: Пловдив
Мнение
от georgi.mehana » 11 Сеп 2015 20:58
От няколко години съм заложил на "Еко". Досега съм нямал проблеми като цяло.
Toyota Corolla Verso 2.0 D4D 2005г.
georgi.mehana
-
ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Мнение
от ico1 » 11 Сеп 2015 21:21
Колеги мисля ,че проблема се преекспонира 10 (260000км) години карам Пежо Партнер с дизел от Лукойл и в началото Шел никакви проблеми.
Сега Равката 30000км от Лукойл,Еко и пролетта ходих до Италия с ОМВ от скъпия никакви проблеми.
Имам 20литра от Газпром веднъж не се форсираше повече от 3000 оборота от тогава там не сипвам.
В Тойотата от както съм я взел винаги слагам и добавка Бардал дизел.
LEXUS RX450hl
ico1
-
Bodhid
- Мнения: 80
- Регистриран на: 20 Май 2014 21:27
- Местоположение: Стара Загора/София
Мнение
от Bodhid » 27 Дек 2015 22:04
Здравейте колеги, Честита Коледа на всички !
Искам само да споделя едно впечатление: моята Тойота пуши доста, особено като я понатисна, но си пуши и на място леко. Пушека е черен, така че не се притеснявам много, но може и да са дюзи. Чистих EGR преди време и като я изкарахме от сервиза не пушеше. После пак започна.
Така де, искам да кажа само, че започнах да зареждам Авио дизел на Еко и почти спря да пуши

. Като я натисна изпушва, но на следващите натискания /говорим за около 3-4 000 оборота/ не виждам в огледалото черен пушек, а с обикновен дизел на Еко виждах. Ще карам така и пак ще пиша да видим как е

Toyota Avensis II Wagon T25 2.2 D4D 150hp 2005
Bodhid
-
scorpion
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 03 Юни 2009 15:02
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от scorpion » 28 Дек 2015 10:25
Bodhid написа:Здравейте колеги, Честита Коледа на всички !
Искам само да споделя едно впечатление: моята Тойота пуши доста, особено като я понатисна, но си пуши и на място леко. Пушека е черен, така че не се притеснявам много, но може и да са дюзи. Чистих EGR преди време и като я изкарахме от сервиза не пушеше. После пак започна.
Така де, искам да кажа само, че започнах да зареждам Авио дизел на Еко и почти спря да пуши

. Като я натисна изпушва, но на следващите натискания /говорим за около 3-4 000 оборота/ не виждам в огледалото черен пушек, а с обикновен дизел на Еко виждах. Ще карам така и пак ще пиша да видим как е

Честита коледа и от мен !
Ако се кара предимно в града, с ниски обороти е съвсем нормално да пуши. Преди да започна ежедневно да използвам моят Авенсис в града (2-3 години основно извънградско) колата не пушеше. Сега, когато изляза извънградско и я понастъпя, за секунди след мен е като след стар Икарус

Просто си трябват повечко обороти за известно време за да се напържи катализатора и се самопочисти. На магистралата и газ.

scorpion
-
KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от KiLLeR » 29 Дек 2015 11:10
Честита Коледа!
Последните проблеми бяха с гориво от веригата на Петрол. На изхода на Пловдив и в Севлиево. Симптомите - пушене, не вървене, "заглъхване" от двигателя, ЧЕК ЕНДЖИН(тая лампа сефте я видях, че свети за 5г......) Сложих добавка на Протек /не правя реклама, такава имаше налична в сервиза, но щях да сложа най-вероятно и всеки друг буламач/ Колата започна да се движи съвсем нормално и без никакви симптоми. И така 3000км до сега. Доста съм сигурен, че беше от смотаната им нафтица....
Извод: Лично аз ще избягвам въпросната верига, както вече не зареждам на ШЕЛ и ОМВ...
Toyota Avensis D4D 2001

KiLLeR
-
dts000
- Мнения: 48
- Регистриран на: 09 Авг 2014 18:10
- Местоположение: Благоевград
Мнение
от dts000 » 20 Яну 2016 20:17
Днес имах проблем с дизела в студеното време. Говоря за служебния автомобил, той е дизел, Пежо Партнер.
В Бл-град беше около -10. Нямаше никакви пеоблеми, тръгнах за София. В Перник тмпературата стана -17, колата продължаваше да работи без проблеми. Всязох в София и по Цар Борис започнаха проблемите. Температурата показваше около -13. Колата изгасваше и светваше лампа stop, както и жълтата лампа на катализатора. Като запалиш пак, минавах по около един км и пак същото. Хубаво беше че веднага палеше, без проблем. Стигнах до мястото дето ми беше работата и я оставих на слънце. След около един час, температурата на вън показваше -7. Запалих и лампата на катализатора вече не е светвала. До Бл-град вече нямах никакви проблеми. Температурата в нашия град беше вече се покачила на -3, ако може това да се каже че е топличко. Не съм слагал никакви добавки в дизела.
Поредното ми доказателство е че си обичам бензиновите двигатели.
Последно промяна от
Akima на 24 Яну 2016 14:39, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.ЧРД!!!
RAV 4 бензин 2,0 - ръчни скорости 2008г, 152 кс
dts000
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 20 Яну 2016 20:46
Да, като че ли замръзнала нафта... Обаче тук се продава и нафта за по-ниска температура....
Обикновената май не замръзваше до -18С... Ти си бил на ръба...
Последното ми нискотемпературно пътуване бе от Варна до София преди година... Температурата спадаше до -18С, и имаше доста закъсали автомобили по пътя... Наистина много....
Обаче при мен нямаше проблеми - предполагам подгрева на филтрите спомага за намаления риск...
А и при дълго пътуване навярно загрява и цялата нафта през върнатото гориво...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Оги
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Мнение
от Оги » 22 Яну 2016 17:41
При влажно време в резервоара на мястото на изгорената нафта отвън постъпва влажен въздух, който в последствие кондензира по стените на резервоара и се свлича на дъното във вид на капки вода. Също от нечисти цистерни на бензиностанциите и автовозите и при липса на утаяване може да постъпи още вода във вашия резервоар. Тази вода се спира в горивния филтър и като е студено замръзва. Докато е в малко количество не създава проблем- нафтата си минава над замръзналия лед и колата върви. Като се случи да се събере повече обаче- когато филтъра се напълни и замръзне- мотора спира заради липса на гориво.
Едни коли имат датчици за наличие на вода във филтъра, но пък им горят крушките.
Ако е бензинка- профилактично може в резервоара да се сипе 100-200 г. спирт за горене, който да разтвори водата и тази смес изгори в мотора, но при нафта това не може да стане. При нафта единствено може да се смени филтъра и евентуално обезвъздуши за да тръгне мотора. Затова някои колеги си сменят редовно горивния филтър, а други които знаят как се сменя и не се колебаят да се изцапат насред пътя си носят по 1 филтър в багажника за да им бъде в помощ неволята и да не остават на насред път.

Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
Оги
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта