[Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS,D4D
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
надали е така,приус3 има 0,25,за новия аурис не намирам инфо,но задната му част е много по-различна от оптималната в приус и съответно вдига коефициента.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Челното съпротивление не зависи само от коефициента на челно съпротивление, а и от челната площ.
Само с числото на коефициента на челно съпротивление не може да оцените една кола реално ако нямате и челната площ на превозното средство.
Като пример - Опел Инсигния е със същото челно съпротивление като Приус, но това не означава, че имат еднакво общо въздушно съпротивление, нали?
Съответно общата площ на съпротивление е по-голяма, от което следва, че ще трябва и повече енергия (гориво) за преодоляването на общото въздушно съпротивление на автомобила.
Аурис-а има коефициент на челно съпротивление от 0.28, съчетано с площ от 2,21м2, това прави общо челно съпротивление от 0,62м2
Приус-а има коефициент на челно съпротивление от 0.25, съчетано с площ от 2,32м2, това прави общо челно съпротивление от 0,58м2
Както се вижда Приуса има по-добро общо челно съпротивление.
Колкото и да не ви се вярва, 100 кг. са си 100 кг. и те са си особено важни при играта с десети от литъра изразходвано гориво.
Само с числото на коефициента на челно съпротивление не може да оцените една кола реално ако нямате и челната площ на превозното средство.
Като пример - Опел Инсигния е със същото челно съпротивление като Приус, но това не означава, че имат еднакво общо въздушно съпротивление, нали?
Съответно общата площ на съпротивление е по-голяма, от което следва, че ще трябва и повече енергия (гориво) за преодоляването на общото въздушно съпротивление на автомобила.
Аурис-а има коефициент на челно съпротивление от 0.28, съчетано с площ от 2,21м2, това прави общо челно съпротивление от 0,62м2
Приус-а има коефициент на челно съпротивление от 0.25, съчетано с площ от 2,32м2, това прави общо челно съпротивление от 0,58м2
Както се вижда Приуса има по-добро общо челно съпротивление.
Колкото и да не ви се вярва, 100 кг. са си 100 кг. и те са си особено важни при играта с десети от литъра изразходвано гориво.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Така е,евентуално при високите скорости се получава предимство от cw-коефициента,но теглото си е тегло.мислех си дали тойота не са направили някакви фини подобрения в системата,но сигурно не е така.при преходите от различните генерации винаги олекотяваха hsd-системата вкл. батериите,дали тук са 1:1 с тези в приус...но все пак е само един фейслифт,може би всичко е еднакво.но възможния нисък разход си заслужава респект,както колегата реално го и постига,браво!
в някаква статия четох,че в близко бъдеще се подгатвят още няколко хибридни модели,дано да вкарат 2,5л мотора от камри в някой по-народен модел като авенсис например.
пс>cw-коефициента не беше ли въздушно съпротивление,а не само челно?мисля и задната част на колата има влияние върху него заради завихрянията,ако не се лъжа.
в някаква статия четох,че в близко бъдеще се подгатвят още няколко хибридни модели,дано да вкарат 2,5л мотора от камри в някой по-народен модел като авенсис например.
пс>cw-коефициента не беше ли въздушно съпротивление,а не само челно?мисля и задната част на колата има влияние върху него заради завихрянията,ако не се лъжа.
Последно промяна от Akima на 26 Юли 2015 15:37, променено общо 1 път.
Причина: |
Причина: |
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Определено Тойота правят фини подобрения в хибридната система,защото забелязвам все по-нисък официален среден разход при Аурис, той всъщност е в зависимост и от нивото на оборудване на Аурис, вероятно и голяма роля играе по-ниското тегло на последната генерация Аурис спрямо предишната. Но имайте предвид,че Приус е по-голям автомобил и е нормално да е с по-висок разход при еднаква хибридна система. Но и при самия Приус разходът е намален спрямо преди фейслифта му - в началото средният беше 4/100км., сега 3,9/100км. Може да е смешно, но е факт. 7-местният миниван Приус е с официален среден разход 4,1/100км. Много фин миниван. Изглежда просто чудесно- ниска аеродинамична стойка. Технологични бижута.jim_beam написа:Така е,евентуално при високите скорости се получава предимство от cw-коефициента,но теглото си е тегло.мислех си дали тойота не са направили някакви фини подобрения в системата,но сигурно не е така.при преходите от различните генерации винаги олекотяваха hsd-системата вкл. батериите,дали тук са 1:1 с тези в приус...но все пак е само един фейслифт,може би всичко е еднакво.но възможния нисък разход си заслужава респект,както колегата реално го и постига,браво!
в някаква статия четох,че в близко бъдеще се подгатвят още няколко хибридни модели,дано да вкарат 2,5л мотора от камри в някой по-народен модел като авенсис например.
пс>cw-коефициента не беше ли въздушно съпротивление,а не само челно?мисля и задната част на колата има влияние върху него заради завихрянията,ако не се лъжа.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Това е за предните, защото задните за много по-тънки- не са вентилирани като предните.Akima написа:Не е за тук,но 24 мм - по спомен.iovkito написа:Някаква информация за минималната дебелина на задните дискове на авенсис т25?
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Минимална дебелина Т25:
Предни - 24 мм
Задни - 9 мм
Предни - 24 мм
Задни - 9 мм
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: [Дискусия]Нови двигатели за Auris E18 2015 - 1.2 8NR-FTS
Искам да дам отново дълбокото си разочарование за смяната на въпросните дискове и накладки в ТМ.BOz написа:В този ред на мисли ако може да споделя случката (леко оплакване) с тия дискове като оф-топик, без да ме санкционираш.Akima написа:И аз се загледах в офертата - само,че греда - всичко е сменено при мен ...BOz написа:Добре изглежда.
Тъй като Приуса е на обслужване за дискове и накладки при дилъра (излизат по-евтино от предлаганите на пазара), като ходя да си го взема ще гледам да обърна внимание да го видя на живо.![]()
![]()
Та разбираме се за смяната, там оферти, цени всичко както си му е реда.
Но изведнъж решавам, че искам да сменя и всички пластини, пружини и анти-скръц подложки, както си му е реда - както пише в сервизното ръководство.
Та ще дам стотици левове за тия неща, ама като им казах, че искам и тези неща да ми ги поръчат, то ми казаха, че трябва да отида и да им оставя 50 лв. капаро, защото не можели да поръчат частите.
Това ме вбеси, леко казано. Викам им - ще ви преведа цялата сума до 2 минути и ще ви изпратя платежното нареждане, за да видите, че не си говорим измислици. Те пак отново - не може да поръчаме частите без да са платени или капарирани, а вие ако преведете сумата сега, то ще трябва да чакаме нашето счетоводство да ги види, за да поръчаме частите. Не може да приемат и платежно нареждане, защото такава била политиката.![]()
За мен това е държание на чисто смешен квартален сервиз, а не на дилър на Тойота.
Та както съм писал лятото смених предните дискове и накладки при тях. Поръчах всичко де що може да се поръча по предните спирачки - дори и прибиращите пружини нищо, че въобще не трябваше.
Та към комплекта се дава и една медна смазка, която трябва да се нанесе на точно определени места, както е описано в сервизното ръководство.
За жалост преди 3 дни сменях летните със зимните гуми и разгледах малко нещата. Значи въпросната смазка са я нанесли навсякъде където може, но на точно определените места, на които е задължително, то няма никой. Дори са ми намазали и шпилките на главината с въпросната смазка, където е недопустимо и в сервизното ръководство си пише с големи букви като предупреждение да не се прави.
Направо не знам какво да правя. Ама и да направя нещо, то все тая. Хем им даваш двойно или тройно пари за труд, хем се пробват да те очистят, мама им м....

Съжалявам за офтопика, но държах да си го споделя.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Toyota auris 1.6d-4d touring sport facelift
Здравейте,
имам Auris E18 1.6 D4D Toring Sport Facelift.
Интересуваме от къде да намеря информация за двигателя че от 4 месеца си имам 2015-2016 модела на вече 10 000 километра и ми е чудно как този двигател със 112 коня са могли да направят да работи толкова разтоварено,толкова хубаво и икономично.
Просто искам да получа информация за двигателя - има ли турбо или битурбо и други такива.
Благодаря.
имам Auris E18 1.6 D4D Toring Sport Facelift.
Интересуваме от къде да намеря информация за двигателя че от 4 месеца си имам 2015-2016 модела на вече 10 000 километра и ми е чудно как този двигател със 112 коня са могли да направят да работи толкова разтоварено,толкова хубаво и икономично.
Просто искам да получа информация за двигателя - има ли турбо или битурбо и други такива.
Благодаря.
Последно промяна от Akima на 17 Яну 2016 15:29, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Добре дошъл.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.Вежливост!Правопис.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Добре дошъл.Моля прочети правилата и ползвай търсачката.Вежливост!Правопис.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта