Мнение
от slowtraveler » 14 Яну 2016 18:03
Свещите често се късат при развиване (особено ако не ги е слагал 'правилният' майстор, защото се затягат с доста малък въртящ момент, и е добре да се сложи и високотемпературна смазка за да не залепват)...
Затова често се дърпат хората, защото ако се скъса, клиента ще им каже 'ами ти я скъса - оправяй я сега без пари'....
Варианта при скъсване е:
1. Ползване на шлосер и подръчни материали (повишен риск) за да се разпробие, и да се опита да се изкара остатъка от свещта
2. Ползване на правилния инструмент, който обаче не съм сигурен дали го има някой в България - ползва се сравнително рядко, а е доста скъп комплекта... Действа се както при т.1, но с втулки, които да водят правилно свредлото и т.н...
Горните методи могат да донесат над 90% успех, но все пак може и да не стане с тях...
3. (най-често използвания метод) Сваля се глава, и се дава на фирма, която да престърже остатъците от свещта... Това води до всичките последствия от сваляне на глава - нужда да се провери и евентуално - да се шлайфа, гарнитура и т.н....
Аз бих процедирал така:
Опит за развиване на свещите, но без прекален ентусиазъм... Която се развие - ОК... Ако се развият всичките - супер...
Ако не - смяна на тези, които са се развили... Ако се развият по-малко от три - прилагане на по-голям ентусиазъм при развиване и каквото сабя покаже...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008