Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV ?
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV ?
Здравейте.
Извинявам се на модераторите на сайта за това че пускам темата повторно, но не успях да предизвикам внимание към темата за това я качвам пак.
Имам следния въпрос за Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV 90HP.
Колата е при мен вече около 9 месеца и все си мисля, че има някакъв проблем с турбото
Колата преди 2200 оборота е мъртвец, ако не вкараш по-малка скорост, не можеш да изпревариш.
Турбината се включва на 2200 оборота, колата запява друга песен, пъргава и бърза, дърпа до към 3200оборота, после пак става мудна и тромава, това нормално ли е? Все трябва да я караш в специални обороти!
Скоро карах равка 2003, година 116 коня D4D, коренна разлика, без такава турбо дупка.
Равката ми се видя много пъргава, да не кажа бърза, много по-плавна при преминаване от оборотите без турбина в обороти с турбина.
Това така ли трябва да бъде при мен или имам някакъв проблем, колеги споделете ?
Може ли да се пипне софтуера на турбината, римап или нещо друго - да се разгъва на по-ранен етап, до към 3500 оборота например? Може би дебитомер или АГР ? Преди около 4 месеца бях на диагностика в оторизиран сервиз, без проблем, дюзи, турбина, електрическа система, а колата си е все така "специална"!
Дайте съвет.
Много благодаря.
Извинявам се на модераторите на сайта за това че пускам темата повторно, но не успях да предизвикам внимание към темата за това я качвам пак.
Имам следния въпрос за Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FTV 90HP.
Колата е при мен вече около 9 месеца и все си мисля, че има някакъв проблем с турбото
Колата преди 2200 оборота е мъртвец, ако не вкараш по-малка скорост, не можеш да изпревариш.
Турбината се включва на 2200 оборота, колата запява друга песен, пъргава и бърза, дърпа до към 3200оборота, после пак става мудна и тромава, това нормално ли е? Все трябва да я караш в специални обороти!
Скоро карах равка 2003, година 116 коня D4D, коренна разлика, без такава турбо дупка.
Равката ми се видя много пъргава, да не кажа бърза, много по-плавна при преминаване от оборотите без турбина в обороти с турбина.
Това така ли трябва да бъде при мен или имам някакъв проблем, колеги споделете ?
Може ли да се пипне софтуера на турбината, римап или нещо друго - да се разгъва на по-ранен етап, до към 3500 оборота например? Може би дебитомер или АГР ? Преди около 4 месеца бях на диагностика в оторизиран сервиз, без проблем, дюзи, турбина, електрическа система, а колата си е все така "специална"!
Дайте съвет.
Много благодаря.
Последно промяна от Akima на 07 Ное 2015 22:41, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- veso_hds
- Мнения: 1476
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 39 пъти
Re: Нормална турбо дупка или проблем ?
Колега,това,което си описал не е нормално.Моята равка върви точно така,както си описал тая,която си карал.Не знам на кой оторизиран сервиз си ходил,но да не открият нищо....? Преди да се пристъпи към лечение,трябва първо да се постави диагнозата.
Потърси помощ от мехаННика от форума.
Потърси помощ от мехаННика от форума.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
Re: Нормална турбо дупка или проблем ?
Да определено ще трябва да погленда и SCV клапаните, бях го отписал като опция
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Нормална турбо дупка или проблем ?
Колега, не се обиждай от липсата на 'внимание' към темата... Просто си описал субективни впечатления, на базата на които трудно се прави дистанционна диагноза...
Последния уикенд врътнах едни 500км с двулитров дизел (HDI-90 к.с.)... Не съм го карал под 2000об/мин, защото тягата не ме удовлетворяваше...
На високите обороти също не ми харесваше, и затова го карах в диапазона 2-3.5х.об/мин....
Колата си бе наред... Това не означава, че задължително твоят автомобил е наред...
На твое място бих го сравнил с еднотипен модел....
Еднакъв двигател на различни модели се държи различно - имаш различна трансмисия, различно тегло и т.н...
От друга страна - специалист може да направи оценка чрез информация за режимите през датчиците (налягания и т.н.)...
Така, че вариантите са ти два : 1. Субективно сравнение със същия модел автомобил; 2. Оставяне в ръцете на специалист за диагностика. Колегите са споменали по-горе...
Последния уикенд врътнах едни 500км с двулитров дизел (HDI-90 к.с.)... Не съм го карал под 2000об/мин, защото тягата не ме удовлетворяваше...
На високите обороти също не ми харесваше, и затова го карах в диапазона 2-3.5х.об/мин....
Колата си бе наред... Това не означава, че задължително твоят автомобил е наред...
На твое място бих го сравнил с еднотипен модел....
Еднакъв двигател на различни модели се държи различно - имаш различна трансмисия, различно тегло и т.н...
От друга страна - специалист може да направи оценка чрез информация за режимите през датчиците (налягания и т.н.)...
Така, че вариантите са ти два : 1. Субективно сравнение със същия модел автомобил; 2. Оставяне в ръцете на специалист за диагностика. Колегите са споменали по-горе...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Благодаря ви, ще я пусна за почистване на EGR, SCV, MAF, след което ако резултатът не ме задоволи, ще търся по сериозен сервиз. Колкото до това къде правих диагностиката, Монца - Благовград, специализиран сервиз за ремонт и продажба на Тойота и Ситроен.
Ще пиша по въпроса, когато имам резултат!
Ще пиша по въпроса, когато имам резултат!
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Днес след почистване на дебитомер, ЕГР колата е една идея по бърза, но не достатъчна. Майстора каза че колата не имала блок за регулиране на геометрията на турбината, вярно ли е ?
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Пробва ли аналогичен модел?
Защото на доста от малолитражките 'ритника' идва след 1800-1900об/мин...
Т.е. много близо до посочените от теб стойности...
Защото на доста от малолитражките 'ритника' идва след 1800-1900об/мин...
Т.е. много близо до посочените от теб стойности...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- alexstrahilov
- Мнения: 39
- Регистриран на: 12 Яну 2015 21:30
- Местоположение: Разлог
- Автомобил: RAV4 III Gen
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Не, но иначе един съгражданин има същата като моята. След като му дадох да я покара, след една случайна среща каза:
"Не се коси... и моята е така, слабички са, но вече не ми прави впечатление !"

"Не се коси... и моята е така, слабички са, но вече не ми прави впечатление !"

Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Здравей колега, този проблем с "турбо дупката" го имам от покупката на автомобила. До 1500-1700 об. е като умрял при ускоряване на всички скорости. Като го карам около и над 2000 об. разликата е огромна. При покупката ми казаха, че са "такива тези мотори", на всяко следващо обслужване моля в сервиза да оправят мотора, прави се диагностика и казват, че всичко е наред... И така вече 70 000 км.
Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля... Не знам как са им новите CR двигатели на VAG....
Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля... Не знам как са им новите CR двигатели на VAG....
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем такаvessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
За SDI сигурно си прав, но TDI го карам наравно с D4D и разликата е голяма, няма го "замислянето" за 400-500 об. biggrin.gifslowtraveler написа:Е, те всичките турбодвигатели се държат по този начин.... Равномерно от 800об/м? Е, не е съвсем такаvessonik написа:.....Карам и VW 1.9 TDI PD, разликата е очевадна - ускорява съвсем равномерно от 800 об. и не се замисля......Ритника си го има и при тях, като в ниските единствено 1.9 SDI не е чак толкова умрял, просто защото не се усеща разликата (т.е. защото е умрял и във високите
)...
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.
- slowtraveler
- Мнения: 6179
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 335 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Re: Нормална турбо дупка - Corolla Verso E121 2.0 D4D 1CD-FT
Известни разлики може да има поради различен турбокомпресор и управлението му...
Но не са фрапиращи разлики...
...
Но не са фрапиращи разлики...
...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: мехаННика и 7 госта