Колата е Тойота Ярис 2003г. с 1.0 L 1SZ-FE I4
Проблемът е следния.
Както си карах и се появи шум(тракане) при двигателя, спрях и я изгасих.
После не запали. Оказасе, че веригата се е разхлабила и превъртяла дори. Този проблем се е появил в следствие на "побългаряване" на хидравличният оБтегач - заварена гайка за основата му и навит болт в нея, който заменя хидравликата. Всичко щеше да е добре, ако му бяха сложили и контра гайка, за да не се навие обратно от вибрациите... Направих центровка и стегна веригата.
Сега колата докато е студена въри сравнително добр, но не както си беше. Загрее ли при потегляне "забива" моцуна и е много мудна при ускорение. Трябва да се потегля на 2к оборота, за да може въобще да се потегли... Също така двигателя работи нестабилно...
От това следва, че някой цилиндър неработи правилно? Това е в следствие на крив/и клапани? Предполагам този двигател няма защита от срещане клапан-бутало? Как мислите правилна ли ми е теорията? - дано не... Друго в което не съм сигорен е центровката на ангренажа. На самата верига беше отбелязано с лак два белега, които съвпаднаха с белезите на разпределителните валове, но уви на коляновия вал нямаше. Три пъти зглабях и разглабях ангренажа и капака му, като местех зъби "напред" - "назад" докато незаработи двигателя "сравнително" добре и започна да работи и на празен ход. Дали е възможно по това, което обясних по горе проблема да идва от неправилна центровка, като се има напредвит, че колата има празен ход и на "гасне" и също така (особено студена) си има мощност (не както беше, но не е и като с объркан зъб на ангренажа)
Благодаря предварително на всеки отзоваш се
