Привет!
Колата е Corolla E11 1998 - задните спирачки са барабанни и е без ABS.
Вчера бях на ГТП и се оказа, че задно ляво колело не държи на крачна спирачка, а само на ръчна. Днес го отворих и видимо всичко е наред. Барабана е със съвсем лек ръб, накладките са наполовина, буталцата се местят в цилиндъра, механизма за саморегулиране е чист, няма никакъв теч на спирачна течност. Когато е натисната спирачката, барабана не може да се завърти на ръка т.е. работи си. И въпреки това на валовете това колело не държи. Какво бихте ме посъветвали да направя? Вече си поръчах нови спирачни цилиндри, но има ли смисъл да ги сменям? И има ли тази кола регулатор на спирачното усилие за задните колела, т.е може ли да има проблем в него? Предварително ви благодаря!
Проблем със задна барабанна спирачка - Corolla E11 1998
Проблем със задна барабанна спирачка - Corolla E11 1998
Последно промяна от Akima на 13 Дек 2015 22:46, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Причина: Променено заглавие.Моля прочетете правилата и важните теми.
Toyota Corolla
- wscientist
- Мнения: 104
- Регистриран на: 25 Мар 2013 11:35
- Местоположение: София
Re: Проблем със задна спирачка, Корола Е11
Аз бих започнал от спирачната течност и обезвъздушаване. И чак след това бих тръгнал по веригата спирачна помпа, тръбопроводи, маркучи, спирачни цилиндри.
Toyota Yaris 1.33 VVT-i, 99hp, 6-степенна, ръчна, 09.2011.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Проблем със задна спирачка, Корола Е11
Аз бих регулирал първо самото колело. Най-безболезнено като процедура. Ако няма проблеми в цилиндърчетата е безпредметно да се разбутват.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Проблем със задна спирачка, Корола Е11
Днес имах малко повече време и се занимах по-подробно с проблемното колело. Разглобих спирачката, свалих механизма за саморегулиране, навих го до край и сглобих всичко обратно, като качих и барабана. При всяко опъване на ръчната от колелото се чува щракване и постепенно луфта между накладките и барабана се обира. От един момент нататък обаче този механизъм престава да действа а е нужно още малко да се самонатегне за да започне да работи крачната спирачка както трябва. При свален барабан опънах ръчната още три-четири пъти, барабана тоя път вече влезе с усилие, но пък спирачката се оправи. Защо обаче цялата тая история не сработва автоматично, както си работи на другото колело? Накладките и барабаните са еднакво износени, механизмите са едни и същи а едното колело държи без да се налага да регулирам каквото и да било, другото не... Накрая ми омръзна да си блъскам главата, смених накладките и на двете колела с нови, сега ще покарам малко така за да се сработят с барабаните и пак ще пробвам как спира...
Toyota Corolla
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Проблем със задна барабанна спирачка - Corolla E11 1998
Иване, съжалявам,че цитирам твое мнение отпреди доста години, но имам подобен проблем със Тойота Старлет 98-ма, на техн. преглед ми казаха,че задните спирачки спират слабо,а като гледах като че ли едното колело спира повече от другото на валците. Помниш ли какъв беше проблемът при твоята Корола и дали го оправи? Мерси.iwan33 написа: ↑12 Дек 2015 19:40 Днес имах малко повече време и се занимах по-подробно с проблемното колело. Разглобих спирачката, свалих механизма за саморегулиране, навих го до край и сглобих всичко обратно, като качих и барабана. При всяко опъване на ръчната от колелото се чува щракване и постепенно луфта между накладките и барабана се обира. От един момент нататък обаче този механизъм престава да действа а е нужно още малко да се самонатегне за да започне да работи крачната спирачка както трябва. При свален барабан опънах ръчната още три-четири пъти, барабана тоя път вече влезе с усилие, но пък спирачката се оправи. Защо обаче цялата тая история не сработва автоматично, както си работи на другото колело? Накладките и барабаните са еднакво износени, механизмите са едни и същи а едното колело държи без да се налага да регулирам каквото и да било, другото не... Накрая ми омръзна да си блъскам главата, смених накладките и на двете колела с нови, сега ще покарам малко така за да се сработят с барабаните и пак ще пробвам как спира...

TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта