Само ще те поправя, че ако спазваш предписаните налягания на гумите както за 17-ките, така и за 16-ките, а именно 2.3 бара, то контактната площ и на двете гуми реално е една и съща.1.6 VVT-i написа: Колкото до "какво им е на 17-ките за зимата" има значение на заснежен път. На сняг гумите трябва да бъдат по-теснии и и високи, - тогава гумата има по-малка контактна площ със снега, съответно теглото се разпределя на по-малка площ и има високо сцепление... Със 17-ките все едно си сложил скиПързаляш се и имаш по-малко сцепление, тъй като теглото се разпределя на по-голяма площ
Разни разсъждения за гуми, диаметри, контактни площи (разделена)
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Разни разсъждения за гуми, диаметри, контактни площи (разделена)
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Не съм съгласен с теб. 17-ката е 225 (т.е. 225 мм ширина на стъпката) докато 16-ката е с 2 см по-тясна, така че няма как да имат еднаква контактна площ.BOz написа:Само ще те поправя, че ако спазваш предписаните налягания на гумите както за 17-ките, така и за 16-ките, а именно 2.3 бара, то контактната площ и на двете гуми реално е една и съща.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Ширината си е ширина... Диаметъра на джантата не оказва влияние на ширината...
На джипката не оказва върху комфорта чак толкова голямо влияние разликата в диаметъра на джантата - летните са ми 20, а зимните 18 (абе големички са гумите - почти 31" диаметър - не се притеснява от дупчици по пътя
)...
Но избрах за зимни 18" защото цената на гума + джанта ~= цена само на 20"' гума...
На леките автомобили смъквах поради същата причина диаметъра - ценово излизаше изгодно заедно с джантите...
Освен това при леките автомобили (малкия диаметър гуми) височината на борда е доста ниска, и с по-малкия диаметър джанти печелиш височина, която може да ти спаси джантата (и гумата) особено при зимното по-тежко движение (изронен асфалт, дупки, коловози, ледени парчета, паднали клони и т.н.)..
За честотата на датчиците - да, много е важно... Затова и наблегнах да се провери добре какво се търси преди поръчката...
На джипката не оказва върху комфорта чак толкова голямо влияние разликата в диаметъра на джантата - летните са ми 20, а зимните 18 (абе големички са гумите - почти 31" диаметър - не се притеснява от дупчици по пътя

Но избрах за зимни 18" защото цената на гума + джанта ~= цена само на 20"' гума...
На леките автомобили смъквах поради същата причина диаметъра - ценово излизаше изгодно заедно с джантите...
Освен това при леките автомобили (малкия диаметър гуми) височината на борда е доста ниска, и с по-малкия диаметър джанти печелиш височина, която може да ти спаси джантата (и гумата) особено при зимното по-тежко движение (изронен асфалт, дупки, коловози, ледени парчета, паднали клони и т.н.)..
За честотата на датчиците - да, много е важно... Затова и наблегнах да се провери добре какво се търси преди поръчката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Естествено, че диаметърът на джантата не влияе на ширината на гумата, но когато размерът на 17-цоловите гуми за даден автомобил е 225/45 R17, то (относително) съответстващия размер на 16-цолова гума, за да не се промени критично обиколката на колелото и от там грешно показание на скоростта и изминатото разстояние, е 205/55 R16, откъдето идва и разликата в контактната площ.slowtraveler написа:Ширината си е ширина... Диаметъра на джантата не оказва влияние на ширината...
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Безспорно по-тясната гума е по-доброто решение за зимата - по-висока скорост на аквапланинг и по-добро сцепление на хлъзгави гладки повърхности....
Но обяснението за гумата не го разбрах - ако имаш 225/45/17 и искаш да слезеш на 16, спокойно би могъл да избереш гуми 225/50/16.....
Не, че не бих направил като теб - да избера по-тънки гуми поради горните причини (на Маздата слязох от 215/50/17 на 205/60/16), но идеята ми бе, че това е вече въпрос на личен избор....
Но обяснението за гумата не го разбрах - ако имаш 225/45/17 и искаш да слезеш на 16, спокойно би могъл да избереш гуми 225/50/16.....
Не, че не бих направил като теб - да избера по-тънки гуми поради горните причини (на Маздата слязох от 215/50/17 на 205/60/16), но идеята ми бе, че това е вече въпрос на личен избор....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Принципно, си прав, че 225/50 R16 е също в допустимите граници, но е нелогично да минеш на по-нисък размер джанти и да оставиш същата ширина на гумата. Отделно, че и в ценово отношение е МЕГА нелогичен този размер
тъй като е 217+ лв, колкото е 225/45 R17, та като сложиш и джантите...
205/55 R16 е масов модел и съответно цената му е значително по-ниска от "екзотичния" 225/50 R16... Да не говорим, че по-малкият размер джанта е и по тясна (J) и 225 широка гума може да се окаже "голяма лъжица" за някоя 16-ка.. Сам знаеш, че всеки производител дава предписания за различните размери гуми на съответния цолаж джанти и съответно това са размерите, с които автомобилът излиза от завода. При Auris това са 225/45 R17, 205/55 R16 и 195/65 R16. Иначе е ясно, че всеки може да си прави всякакви "свободни съчинения"...


- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
А защо толкова лесно допускаш, че отпечатъка по дължина на гумата остава същия?1.6 VVT-i написа:Не съм съгласен с теб. 17-ката е 225 (т.е. 225 мм ширина на стъпката) докато 16-ката е с 2 см по-тясна, така че няма как да имат еднаква контактна площ.BOz написа:Само ще те поправя, че ако спазваш предписаните налягания на гумите както за 17-ките, така и за 16-ките, а именно 2.3 бара, то контактната площ и на двете гуми реално е една и съща.
Помисли малко и може да си разбереш грешката.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Мисля, мисля и... не мога да го измисля. При положение, че приемем външната обиколка на гумата за еднаква за двете гуми, а 17-цоловата е по-широка, колкото и да го мисля, не виждам как контактната площ остава същата...BOz написа:Помисли малко и може да си разбереш грешката.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
След като установихте,че гумите са кръгли и се намират на джанти може ли да се върнем на темата.
Не,че не се радвам се,че си "хортувате по братски"...

Не,че не се радвам се,че си "хортувате по братски"...

- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
E, голям праз... веднъж я измести от Срещи в Окачване, колко му е после да я метнеш в Off topic и накрая - в кошчето...
Виж се к'ъв си значи... Нахълта тук и развали седянката...
Да не предпочиташ да преоткрием икономичността на Приус и другите хибриди...? 



- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
Мислиш така, все едно гумата не е гума а желязно колело, което по твоята логика би създало различно налягане върху пътя, ако му намалиш широчината, като деформациите са почти нулеви, точно както си го представяш. Ама...1.6 VVT-i написа:Мисля, мисля и... не мога да го измисля. При положение, че приемем външната обиколка на гумата за еднаква за двете гуми, а 17-цоловата е по-широка, колкото и да го мисля, не виждам как контактната площ остава същата...BOz написа:Помисли малко и може да си разбереш грешката.
Просто помисли с какво се означава налягането на гумите. След това виж реално какво представлява това нещо от физична гледна точка. След това помисли как колата стои във въздуха. И накрая си отговори защо отпечатъка ще е един и същ в крайна сметка, след като ти давам необходимите жокери.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: [TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset
От физична гледна точка разглеждаш нещо като 'идеална гума'BOz написа:....... И накрая си отговори защо отпечатъка ще е един и същ в крайна сметка, след като ти давам необходимите жокери.

Към това добави 'жокера' твърдост на борда и протектора, форма на борда (като цяло - включително и влиянието върху формата на фактора височина), форма на протектора, налягане на гумата, та отпечатъка пак става различен и като площ, а не само като форма ...
П.С. Акима - абсолютно си прав - ще има разделяне на темите

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Re: Разни разсъждения за гуми, диаметри, контактни площи (ра
Трябва да сме благодарни за подобни теми. Доста заблуди, които сме приели без да се замисляме, могат да се развенчаят. Стигнало се е до контактната площ. Но сцеплението май не зависи и от размера и (ако е над определен минимум и се коментират стандартни гуми на асфалт). Може би трябва да се даде, какво реално дават различните размери гуми.
- 1.6 VVT-i - а 15ки ще станат ли на твоя аурис, стоманени?
- 1.6 VVT-i - а 15ки ще станат ли на твоя аурис, стоманени?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: Разни разсъждения за гуми, диаметри, контактни площи (ра
Теоретично сцеплението не зависи от размера...
Но 'страничните' фактори при гумите променят това...
Например на сухо по-голямата контактна площ дава по-добро сцепление. Затова летните гуми са с по-малко канали. (да, и по-големи блокове, за да може гумата да поеме и по-големите натоварвания без да се огъва)...
При мокро основния ефект който се търси е устойчивост към аквапланинг... Там гумата трябва да е по-тънка, с по-дълбоки и широки (и повече) канали за отвеждане на водата. Практически гумата 'оре' канал във водния слой - колкото по-тънък канал трябва да 'изоре', толкова по-лесно влиза 'плуга' - гумата... И при толкова по-висока скорост би изплувала...
При тънък сняг тънката гума е по-устойчива, защото се 'забива' в снега, при което се получава допълнителна устойчивост...
При дълбок сняг или грунт, който не носи голяма тежест се търсят балонни гуми с ниско налягане - при тях контактната площ е огромна, като налягането върху повърхността е по-ниско от товароносимостта му... (навярно сте гледали клипчета, при които голям тежък специален камион преминава през човек, и човека с усмивка става след това - просто налягането е ниско...)
Т.е. за всичко си има подходяща гума...
За диаметрите - отделно
Но 'страничните' фактори при гумите променят това...
Например на сухо по-голямата контактна площ дава по-добро сцепление. Затова летните гуми са с по-малко канали. (да, и по-големи блокове, за да може гумата да поеме и по-големите натоварвания без да се огъва)...
При мокро основния ефект който се търси е устойчивост към аквапланинг... Там гумата трябва да е по-тънка, с по-дълбоки и широки (и повече) канали за отвеждане на водата. Практически гумата 'оре' канал във водния слой - колкото по-тънък канал трябва да 'изоре', толкова по-лесно влиза 'плуга' - гумата... И при толкова по-висока скорост би изплувала...
При тънък сняг тънката гума е по-устойчива, защото се 'забива' в снега, при което се получава допълнителна устойчивост...
При дълбок сняг или грунт, който не носи голяма тежест се търсят балонни гуми с ниско налягане - при тях контактната площ е огромна, като налягането върху повърхността е по-ниско от товароносимостта му... (навярно сте гледали клипчета, при които голям тежък специален камион преминава през човек, и човека с усмивка става след това - просто налягането е ниско...)
Т.е. за всичко си има подходяща гума...
За диаметрите - отделно

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Рошко
- Мнения: 918
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 3 пъти
- Обратна връзка:
Re: Разни разсъждения за гуми, диаметри, контактни площи (ра
По принцип най-ниското ниво на оборудване идват на стоманени 15-ки, но на моята конкретно не стават. Високото ниво на оборудване, което заводски идват на 17-ки, са с по-големи дискове и 16-цоловите са абсолютния минимум. След като сложих 16-ките, останаха няколко милиметра между вътрешния борд на джантата и спирачните апарати и е абсолютно невъзможно да се сложи 15-ка. Единият размер дискове е 273, а другият - 296 mm.Hursa написа:- 1.6 VVT-i - а 15ки ще станат ли на твоя аурис, стоманени?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 9 госта