Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Трудно превключване на каквато и да е скорост при студено кола на Avensis T25, 2.0 d4d 116к.с., 192 000км
След минути (до 10), се усеща плавно подобряване до напълно изчезване на проблема (макс до 15минути, като зависи колко е натоварено градското движение).
Колата обикновенно седи в гараж, с мин. температура от 15 градуса, но около март месец тази година се наложи да постои отвън и тогава за първи път усетих трудното превключване.
Без да чакам особенно много(няколко седмици) на около 182 000км смених маслото с Motul Gear 300 75W90. Да обаче се затопли и аз си останах с едно наум за идната зима. Преди това маслото е сменяно в Тойота на 120 000км, като по спомен така пишеше в книжката. Сега обаче както писах по-горе със застудяването проблема отново се показа. Ако колата е в гаража почти не се усеща, като в момента там е около 19 градуса. А от вън между -1 и +5. Колата не се кара всеки ден, т.е. постоява си 2 нощи редовно без каране и си изтива. Също така лятото смених и спирачната течност, като освен че бе dot 4, не помня друго за нея. Съединителят не е сменян до сега.
Четох темата на колегата с Corolla E12 http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=24&t=28999 и симптомите ми изглеждат идентични, само че при мен става въпрос за всички скорости и след загряване симптомите изчезват, все едно нищо нередно няма.
Някак си при -15 бих го очаквал, но още на 0 градуса да трябва да се боря с лоста не ми се вярва да е нормално.
След минути (до 10), се усеща плавно подобряване до напълно изчезване на проблема (макс до 15минути, като зависи колко е натоварено градското движение).
Колата обикновенно седи в гараж, с мин. температура от 15 градуса, но около март месец тази година се наложи да постои отвън и тогава за първи път усетих трудното превключване.
Без да чакам особенно много(няколко седмици) на около 182 000км смених маслото с Motul Gear 300 75W90. Да обаче се затопли и аз си останах с едно наум за идната зима. Преди това маслото е сменяно в Тойота на 120 000км, като по спомен така пишеше в книжката. Сега обаче както писах по-горе със застудяването проблема отново се показа. Ако колата е в гаража почти не се усеща, като в момента там е около 19 градуса. А от вън между -1 и +5. Колата не се кара всеки ден, т.е. постоява си 2 нощи редовно без каране и си изтива. Също така лятото смених и спирачната течност, като освен че бе dot 4, не помня друго за нея. Съединителят не е сменян до сега.
Четох темата на колегата с Corolla E12 http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=24&t=28999 и симптомите ми изглеждат идентични, само че при мен става въпрос за всички скорости и след загряване симптомите изчезват, все едно нищо нередно няма.
Някак си при -15 бих го очаквал, но още на 0 градуса да трябва да се боря с лоста не ми се вярва да е нормално.
Последно промяна от Akima на 08 Ное 2015 12:35, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.
Причина: Променено заглавие.
- TATI
- Мнения: 3030
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2
Явно е нещо в маслото, защото и аз смених мойто с такова и забелязвам същата аномалия.
И мойта кола седи в гараж и там не се усеща толкова изявено.
При мен се получава следното:
Тръгвам и в момента в който искам да мина на втора, лоста все едно е залепнал и изключва една идея по-трудно отпреди смяната.
Другите скорости пък влизат една идея по-трудно.
Всичко това е в рамките на първите 2-3 км, след това се оправят.
Сериозно се замислям да го изхвърля това масло, нищо че е само на 10к км от смяната.
И мойта кола седи в гараж и там не се усеща толкова изявено.
При мен се получава следното:
Тръгвам и в момента в който искам да мина на втора, лоста все едно е залепнал и изключва една идея по-трудно отпреди смяната.
Другите скорости пък влизат една идея по-трудно.
Всичко това е в рамките на първите 2-3 км, след това се оправят.
Сериозно се замислям да го изхвърля това масло, нищо че е само на 10к км от смяната.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Akima
- Мнения: 7444
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2
Пробвайте с масла различни от Motul и Castrol.
Аз ползвам ELF и Mobil.
Аз ползвам ELF и Mobil.
- paco_escobar
- Мнения: 98
- Регистриран на: 07 Яну 2013 19:43
- Местоположение: Варна
Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2
И аз имам сходен проблем зимата.Автомобила е основно навън.Съмнявам се да е от маслото, защото проблема е от закупуването на колата.Маслото е на 25к Toyota 75w90.От колеги от форума разбрах за Xado и вчера го инжектирах в кутията.Веднага се усеща по-лесно влизане на скоростите като се има в предвид че "обработката се счита за завършена след 50 часова работа на механизма или 1500 км пробег".НЕ СЪМ ДИЛЪР!!!Някои от колегите може да потвърдят.Успех 

Corolla E11 4E-FE Wagon
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2
Моята също е така . Когато е много студено , трябва да минат поне 3-4 секунди , за да успея да включа на първа/задна , след това проблеми няма. През повечето време стои в гараж , но оставя ли я навън , особено на течение , включването е трудно.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Akima
- Мнения: 7444
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Трудно включване на скорост при студена кола, Avensis T2
Ползвал съм XADO за кутии на една Corolla - не подобрява скоростта на загряване на маслото.
Извод:
Карате така и чакате да загрее маслото в кутията.
Възможно плацебо:
Непрепоръчително според Toyota е да се мине на масло 75W-80,но е правено - http://www.oil-club.ru/forum/topic/2118 ... ntry178969.
Успех и приятна зима.

Извод:
Карате така и чакате да загрее маслото в кутията.
Възможно плацебо:
Непрепоръчително според Toyota е да се мине на масло 75W-80,но е правено - http://www.oil-club.ru/forum/topic/2118 ... ntry178969.
Успех и приятна зима.


Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
При мен проблема е същият - докато е студена трудно изключва от първа, особено ако е при обороти над 2500. Като загрее се оправя. Маслото е сменяно преди 30000км. със закупено от Тойота.
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com
www.polivni.com
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Много интересно.
Тогава да не би проблема да е в новите масла. Защото тези коли са по на над 10 години. А може и просто в остарелите кутии да е проблема. Аз от масла не разбирам просто се чудя. Има и полусинтетични варианти със същия вискозитетен индекст и API GL4 или GL5. Разгледах техническите характеристики на различни масла които ще ги напиша, като се има в предвид, че всички тези поддържат стандарта API GL4
Явно ще е проба грешка, само че си е скъпо упражнение, така че ако някой има наблюдения да споделя. С маслото на Тойота и това на Motul Gear 300 нещата не са много в ред на 10годишните коли.
Тогава да не би проблема да е в новите масла. Защото тези коли са по на над 10 години. А може и просто в остарелите кутии да е проблема. Аз от масла не разбирам просто се чудя. Има и полусинтетични варианти със същия вискозитетен индекст и API GL4 или GL5. Разгледах техническите характеристики на различни масла които ще ги напиша, като се има в предвид, че всички тези поддържат стандарта API GL4
- Mobil Mobilube 1 SHC 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 102/15,1
Total Transmission Syn FE 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 101/15
Motul GEAR 300 75W90 - Вискозитет 40 C/100C - 72,6/15,2
Motul GEAR 300 LS 75W90 - Вискозитет 40 C/100C - 109,6/16,4
Motul MotylGear 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 107,8/16,7
Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 78/14,8
Castrol Syntrax Universal Plus 75W-90 - Вискозитет 40 C/100C - 104/15
Elf TRANSELF SYNTHESE FE 75W-90- Вискозитет 40 C/100C - 101/15
Amsoil Synthetic Manual Transmission & Transaxle Gear Lube 75W-90 API GL4 Вискозитет 40 C/100C - 87,6/13,9
Явно ще е проба грешка, само че си е скъпо упражнение, така че ако някой има наблюдения да споделя. С маслото на Тойота и това на Motul Gear 300 нещата не са много в ред на 10годишните коли.
- TATI
- Мнения: 3030
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Тези дни ще тествам как ще се държи масло на една друга кутия, която в момента е при мен за ремонт и е на двойно повече километри от мойта, макар че марката на автомобила е друга.
Според мен, износването си казва думата. Това ми каза и мехаННика, когато му споделих за аномалиите с мойта кутия.
А може наистина синтетичното трансмисионно масло да ни идва тънко.
Според мен, износването си казва думата. Това ми каза и мехаННика, когато му споделих за аномалиите с мойта кутия.
А може наистина синтетичното трансмисионно масло да ни идва тънко.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Akima
- Мнения: 7444
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Колеги,
все пак всички стареем - кутиите също.
Не мисля,че може да се пребори.
Ситуацията е малко като трудното вкарване на втора предавка при IS200.
Поне кутиите са сравнително здрави и не се трошат толкова често.
Успех с борбата със скоростите рано сутрин.
все пак всички стареем - кутиите също.
Не мисля,че може да се пребори.
Ситуацията е малко като трудното вкарване на втора предавка при IS200.
Поне кутиите са сравнително здрави и не се трошат толкова често.
Успех с борбата със скоростите рано сутрин.

-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
А какво се получава ако феродовия диск "залепва" за маховика? А ако феродовия диск не се движи гладко върху първичния вал? Абсолютно същото .
- Akima
- Мнения: 7444
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 96 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Чакаме сега да си признаят тези,които са за смяна.
@мехаННика
Знаеш,че в този раздел теб чакаме и на теб се надяваме.
Не мисля обаче,че всички са със свършили съединители...
Аз кутия няма да разглобя дори и да ми падне отгоре от подемника,но все пак теоретично имам представа какво се случва вътре.

@мехаННика
Знаеш,че в този раздел теб чакаме и на теб се надяваме.
Не мисля обаче,че всички са със свършили съединители...
Аз кутия няма да разглобя дори и да ми падне отгоре от подемника,но все пак теоретично имам представа какво се случва вътре.

- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Що да не я разглобиш и сглобиш? Кутията е един от простите механични агрегати - нито имаш кой-знае каква точност, нито имаш кой-знае колко чаркове
Те затова и са здрави ако са сметнати правилно... 'Плашенето' от кутиите е заради нуждата от смъкване (в повечето случаи няма как да се отвори капак и да се демонтира повредена част), което обикновено е тегаво ако нямаш подходящи условия, държачи и т.н. (като се сетя как съм свалял и качвал кутия на Москвич на приятел пред блока зимата, като единственото приспособление бе бордюр, на който москвича бе стъпал с левите колела, ама тогава бяхме съвсем хилави студенти и се намествахме под москвето)...
МехаННика е абсолютно прав, че за трудно включване може да има и други фактори извън кутията...
Но често проблема с включването на втора предавка е свързана и с общо износване... Например синхронизатора на втора предавка обикновено е най-натоварения в автомобила - при всяко тръгване преминаваш през втора, и то обикновено с по-рязко превключване (бързаш от светофара).
Освен това е добре да се прегледа самата лостова система на скоростния лост... Може просто да е клеясала и докато се постопли/размърда, да включва тегаво...
На Доблото миналата зима му бяха замръзнали предавките. Сменяха жила - безрезултатно. Накрая смениха блока, който бута вилките в скоростната кутия (там, където влиза управляващия вал на скоростната кутия), заедно с механизма с ябълката на скоростния лост и нещата се оправиха...
Ама като е гаранционно - можеш да сменяш колкото си искаш за чужда сметка

Те затова и са здрави ако са сметнати правилно... 'Плашенето' от кутиите е заради нуждата от смъкване (в повечето случаи няма как да се отвори капак и да се демонтира повредена част), което обикновено е тегаво ако нямаш подходящи условия, държачи и т.н. (като се сетя как съм свалял и качвал кутия на Москвич на приятел пред блока зимата, като единственото приспособление бе бордюр, на който москвича бе стъпал с левите колела, ама тогава бяхме съвсем хилави студенти и се намествахме под москвето)...
МехаННика е абсолютно прав, че за трудно включване може да има и други фактори извън кутията...
Но често проблема с включването на втора предавка е свързана и с общо износване... Например синхронизатора на втора предавка обикновено е най-натоварения в автомобила - при всяко тръгване преминаваш през втора, и то обикновено с по-рязко превключване (бързаш от светофара).
Освен това е добре да се прегледа самата лостова система на скоростния лост... Може просто да е клеясала и докато се постопли/размърда, да включва тегаво...
На Доблото миналата зима му бяха замръзнали предавките. Сменяха жила - безрезултатно. Накрая смениха блока, който бута вилките в скоростната кутия (там, където влиза управляващия вал на скоростната кутия), заедно с механизма с ябълката на скоростния лост и нещата се оправиха...
Ама като е гаранционно - можеш да сменяш колкото си искаш за чужда сметка

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 38 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Някъде казах ли "за смяна"? Само давам посока за теориите.
- slowtraveler
- Мнения: 6186
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 338 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25
Въобще не съм имал намерение да се заяждаммехаННика написа:Някъде казах ли "за смяна"? Само давам посока за теориите.

Просто посочих 'втория вариант за точна диагностика' - сменяш докато проблема изчезне

Ама варианта е работим когато не е на свой гръб/джоб де (или поне не и докато не си изчерпил всички смислени варианти за решение на проблема)tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост