JapCar написа:Всички обвиниха ремъци, ролки, за шумноста/вибрациите, а никой не попита, как така сменяйки тези неща, мотора станал по-пъргав и т.н. И как след смяна на тези неща се проявява проблем с биелен лагер и т.н., а преди е бил наред.....
И все пак, как така колата взе да върви по-добре при смяна на ремъци?
Добри въпроси JapCar

...има една зависимост при дизела, че когато аванса(разбирай момента на впръскване на горивото преди ГМТ на буталото) е по-голям двигателя работи по-твърдо(по-шумно) и се подобрява динамиката, но и работната температура...при малък аванс е обратното по-малко динамика, но и по-мека работа на двигателя. Та размислите в тая насока ме навеждат на мисълта, че е твърде вероятно да има нещо объркано при зацепването на ремъка и оттам да се е объркала работата на газоразпределителния механизъм и да се е получило неправилно горене(детонации) в резултат на което да се е прецакала и втулката на биелата. От друга страна като се замислиш какво толкова има да объркат - две ролки и хидравличен обтегач и начина на смяна го пише във всяка кракната аутодата

Може пък наистина да е съвпадение...who knows?

П.П. Какво масло сложи след ремонта на биелата..пак ли Мобил?