Мнение
от LEXUS » 22 Авг 2015 23:49
Специално в ТМ Ауто ходих заради този ефект немного след като купихме колата,от нова го има това изтракване от време на време. Бях шокиран,че понякога чувам изтракване на аванс в чисто нова Корола, при положение,че при 20 годишната ми Корола не бях чувал такова нещо. При мен се получава между около 2200-2600 об./мин. при слабо натоварване, тоест поддържане на скорост по наклон/около написаните обороти специално/ или съвсем плавно ускорение с малко газ при нагорнище и поддържане около 2300 об/мин. понякога чувам аванса! Специално за това ходих и диагностикът се вози с мен в колата там на нагорнището преди ТМ Ауто на Цариградско, но не можах да пресъздам условията и нямаше чукане на аванс, проявява се най-отчетливо при нагорнище и примерно каране с 65-75 км/ч. на 4-та предавка/което е равно приблизително на оборотите, които посочих/. На затворени прозорци не се чува ,особено като работи и музиката, но при определените обороти се заслушвам и отварям прозорец и понякога го чувам, с още малко подаване на газ спира,което според мен означава,че Knock Sensor-а работи. Гледам когато съм около тези обороти да подам още малко газ,за да излезе от този режим и няма тракане от аванса. Това,което прочетох за този ефект е,че Software-a Bosch има някакъв бъг в работата на системата.
Техническото обяснение, според моите знания, е,че когато двигателят работи с ниско натоварване, работи на много бедни смеси, високата степен на сгъстяване на VVT-i двигателя 10,5:1 предполага към по-висока склонност към детонация,а бедните смеси усложняват това положение и допринасят за още по-лесна детонация, в случая ако софтуерът не е настроен достатъчно чувствително или прецизно, може би оттам се получават тези неща.
В Тойота обяснението на приемчика беше - "Тези двигатели/тогава беше най-новата технология на Тойота в компактния клас/ работят на границата на детонацията с цел по-висока горивна икономичност, за това при определени условия може да се чуе изтракване на аванса.
В книжката пише относително същото - в определени случаи може да се чуе леко чукане от аванса,което не е признак на повреда. Пише,че при непрекъснато чукане при поддържане на скорост по равен път е нужна консултация в сервиз.
В крайна сметка моят извод е,че двигателят е с голямо сгъстяване на сместа и работи на бедни смеси при ниско натоварване, системата за управление на двигателя /софтуера/ Bosch не пасва идеално към условията и не реагира достатъчно при определени моменти.
Последно промяна от
LEXUS на 23 Авг 2015 00:28, променено общо 5 пъти.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN