
Разбира се като за 20 годишна кола имаше доста забележки които постепенно отстраних но има нещо което до ден днешен се чудя от какво може да бъде.
Проблема е странен но ще се опитам да го обясня по-подробно.
Когато тръгна на по-дълъг път (60-70 км, конкретната дестинация е Варна- Иракли) колата след 50-60 км(в Обзор) започва да загрява. В момента в който изляза от Обзор и вдигна скоростта колата си нормализира температурата разбира се до следващото намаляване на скоростта. Тъй като колата е с вода (с вода е понеже така я купих и исках първо да отстраня проблема преди да сложа антифриз.)по време на загряването изхвърля поне половин литър и ми се налага да доливам. На връщане се случва същото само че в Приселци (отново 50-60 км)
Странното е че в градски условия и на по-къси разстояния (30-40км) проблем няма - стрелката седи малко под средата и не мърда. След подобни преходи съм проверявал водата и не е мръднала. Миналата седмица я оставих 2 часа да работи пред офиса и също нямаше никакви грижи. Перката се включва нормално, и си поддържа температурата.
Утре мисля да сменя датчика на перката, термостата и да сложа антифриз и в петък(на следващата палатка) да я тествам отново.
Въпроса ми е следния:
Мога ли да се надявам че след смяната на термостат и датчик мога да се надявам да се оправи или ще трябва да сменям Водна помпа? Нямам идея кога е сменяна.
1. Принципно не ми се вярва да е термостат защото според мен си отваря нормално. като пипам радиатора си е горещ навсякъде, няма участъци с по-ниска температура(евентуално запушване).
2. За датчика не съм сигурен. Както казах перката на място завърта но не съм сигурен дали не е 2степенна. - Евентуално втората степен да не сработва... Тук ако някой може да помогне.
3. С наливането на антифриз се надявам да избегна изпаряването на охладителна течност когато загрее а и евентуално да обере малки луфтове в помпата. Все пак е доста по-гъст от водата.
Благодаря предварително