Регулиране на ръчната спирачка на Corolla E12
Регулиране на ръчната спирачка на Corolla E12
Здравейте, от изчетеното тук ми се изясниха горе-долу нещата. През отвора на диска, който се поставя на 6ч. с плоска отверка се регулира чрез тази пластина до пружината/на снимката/ хода на ръчната. Въпросът ми е каква е посоката, нагоре-разпъва надолу-свива челюстта или..то принципа при всички барабанно-челюстни спирачки е еднакъв, но все пак. Тази пластина явно замества търкалцата при другите спирачни с-ми. Моля ако някой си е натягал от там ръчната да сподели.
- Прикачени файлове
-
- Regulator ruchna.jpg (83.71 KiB) Преглеждано 5639 пъти
Последно промяна от Akima на 11 Авг 2015 18:35, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Причина: Променено заглавие.Преместена в правилния раздел.
Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Странно, явно никой не си е сменял задните дискове, за да каже как се регулират челюстите на ръчната 

Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Като не стане на едната посока въртиш на другата не виждам нищо сложно .
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Добър отговорdiesel_power написа:Като не стане на едната посока въртиш на другата не виждам нищо сложно .

Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Ако не свалиш диска ще видиш една дупка през която трябва с плоска отверка да извършиш операцията, пробвай да видиш дали е толкоз просто 

Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
По посока на часовниковата стрелка разпъваш накладките, а обратно ги събираш. Процедурата се прави при вдигната задница, сложени барабани и отпуснато въже на ръчната от гайката между седалките. След като регулираш челюстите да не закачат при въртене на барабаните затягаш гайката, докато не започнат да закачат накладките и връщаш толкова, че да се въртят свободно. Дърпаш няколко пъти лоста и пак проверяваш дали си опънал жилото достатъчно. Слагаш гумите, монтираш средната конзола между седалките и си готов. 

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Аз съм я правил тази процедура няколко пъти и за около 5 мин и всичко си е на място. ЗиЗи е обяснил относно посоките. Иначе разпъваш, до като диска спре да се върти и после отпускаш 8 зъба по книга. Аз отпускам 10-12, за да не ми сурка, но така или иначе не ползвам ръчна. При 8 отпуснати зъбчета, хваща на 6-7 зъб на ръчната. При 10 е на 9-10, което на мен ми е ок.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Благодаря за изчерпателните отговори. 

Toyota Corolla 2.0 D4D 110hp Hatchback`03
Re: Регулиране на ръчната спирачка на Корола Е12
Да напиша как се регулира , че да се знае.
Свалят се джантите сред като задницата е повдигната в опората в средата на купето така, че и двете гуми да са във въздуха.
Изваждат са тапите на дисковете /гумени са/ поставят се дисковете на 6 часа.
Дърпа се ръчната на 5 - 6 зъба и с права отвертка и фенерче се бърка и се завърта една гайка с формата на звезда докато и двата диска се въртят с еднакво усилие.
Натиск надолу - затяга, обратното отпуска.
Има и друг обтегач за регулиране, метода по горе е за изравняване силата на затягане на двете колела. Ако нямате въобще ръчна може да е и друго
Свалят се джантите сред като задницата е повдигната в опората в средата на купето така, че и двете гуми да са във въздуха.
Изваждат са тапите на дисковете /гумени са/ поставят се дисковете на 6 часа.
Дърпа се ръчната на 5 - 6 зъба и с права отвертка и фенерче се бърка и се завърта една гайка с формата на звезда докато и двата диска се въртят с еднакво усилие.
Натиск надолу - затяга, обратното отпуска.
Има и друг обтегач за регулиране, метода по горе е за изравняване силата на затягане на двете колела. Ако нямате въобще ръчна може да е и друго
Toyota Corolla E12 2006 1.4 vvti 2006 FOBOS
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Toyota Avensis T25 1.8 vvti 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта