Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg
За джантите
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Re: За джантите
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: За джантите
Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: За джантите
А къде проверявате с колко да се затягат гайките/болтовете на джантите? Аз за моята кола, примерно, не знам. Имам динамометричен ключ, но фактически не го ползвам.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: За джантите
Или прост Опел. biggrin.gifufer написа:Колега, за 150 Нм трябва да имаш я Порше, я Ягуар, я джип или нещо по-специално. Какво е всъщност? Аз коментирах преди време употребата на динамометричния ключ. Моята глава посивя, вашите и на вашите внуци ще посивее и тогава може би ще се оправи тази държава и този народ, ако ги има. Който има някой лев да си купи един, макар и евтин ключ, и сам да си прави проверката. Дори и да не е много точен, все пак е нещо, иначе може някой ден да ви подгонят гумите по шосето... biggrin.gif
Иначе аз си направих експеримент. Ако затегна винта/гайката със стандартния ключ към колата и ако малко повече се понапъна, защото нали знаеш, че всеки (включително и аз) като си затяга гумите ако му се наложи, винаги напъва, случайно да не му избяга колелото, то после с динамометричния ми ключ, който е до 210Нм, не може да хвана силата, с която съм ги затегнал.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: За джантите
slowtraveler написа:Заповядай - 'гумаджийницата' се казва Маринтекс... Не е нещо голямо, но се гордеят/парадират и с това, че винаги баланс машините им са калибрирани и добре нивелирани на здрав фундамент...
Собственика им е корабен механик доколкото си спомням.
https://www.google.com/maps/dir/43.2151 ... !2e0?hl=bg
Светлин е номер едно във Варна - рядко хваля така,но това е единственото място,където знам и името на затегналия джантите/гумите - пише го в досието на комплекта при всяка смяна.

Цените са над средното,но от безопасност не се пести.
Като ви чета и си представям как динамометричните ключове си ги слагате за ключодържатели.


- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Re: За джантите
А, няма страшно. И аз имам прост Опел освен Тойотата. Иначе си абсолютно прав - всеки малко или много пренатяга. А динамометричният ключ има дълго рамо и усилието между стандартните 90-120 Нм не е много голямо. От прекалено натягане се деформират леглата за болтове и гайки и след това като колегата по-горе се разхлабват. Много често при слагане на алуминиеви джанти не се подбират и правилните болтове, които са овални или конусни - дори с различен ъгъл. А това е проблем...Или прост Опел.
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: За джантите
За да ви се саморазвиват гайките/болтовете на джантите имате проблем или с тях, или с джантите. Дори да не са стегнати по предписание и със специализиран ключ, ако всичко е наред няма вариант да се развиват! Споделям и мнението на ufer!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта