Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от nowyaris » 01 Юни 2015 07:49

biro написа:На Тасос с хибрид ще е много икономично, защото пътищата са завои и баири. Моя авенсис даде 6/100 разход там. За майските празници обиколих острова два пъти и ходих из вътрешността (Теологос).
Чеверме хапна ли biggrin.gif Аз ходих и по-навътре , и още по-нагоре - на няколко пъти се включваше перката на радиатора,въпреки че беше 19 градуса въздуха.Защо Хибрида да е икономичен на баири - нагоре си го натискаш здраво , а надолу и Яриса е икономичен - показва компа разход 0,0 литра/100 biggrin.gif .
ПП Всъщност Като че ли темата не е зададена правилно.Трябва да е "Икономически изгодно ли е закупуването на чисто нов Хибрид от магазина за семейна/фамилна/основна и единствена такава кола" . Всичко друго е разсъждения върху употребявани автомобили , а там нещата са съвсем различни - сметките и всичко останало :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
biro
Мнения: 2794
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 121 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от biro » 01 Юни 2015 09:09

Да хапнах чеверме. Хибрида е икономичен, защото в завоите се натискат спирачки и това зарежда батеряита. После натискаш газта и част от ускорението идва от електрическия двигател. Гърците се дърпаха в банкета, за да ми правят място за изпреварване. Много културни шофьори са.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 01 Юни 2015 18:30

nowyaris написа: ПП Всъщност Като че ли темата не е зададена правилно. ...
Ако темата е зададена така, за нов автомобил, може би отговора е сравнително еднозначен.
Ярис CVT с 1.33 двигател – от 30490 до 35740.
Ярис хибрид – от 30390 до 35700 (с постоянно действащата "хибридна" отстъпка, което си е май чисто търговски трик).
За същите пари с хибрида получаваш по добър като усещане автоматик. С чувствително по нисък разход – особено в града. С по евтина поддръжка. Всички тестове сочат хибрида и като чувствително по надежден от CVT. Освен това хибрида е по динамичния автомобил от двата.
Защо автоматик – дори на извънградско, а не само в града и особено в планината – може да попитаме американците – дори за техните „междуградски” вземат преди всичко автоматици.

Има ли колеги с ярис хибрид?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 04 Юни 2015 14:27

Не бъркай настоящата ценова политика на Тойота България с въпроса изгодни ли са хибридите.
Просто имат много произведени хибриди и искат да ги продадат по-бързо а и видяха че няма много балами да дават по + 10 000 лв в сравнение с бензиновият аналог за уникалните им хибриди
Няма да се учудя и ако този ход не сработи, следващият месец хибридите на Тойота да се предлагат на по-ниска цена от бензиновият вариант.
Изобщо могат да манипулират пазара както си искат , както впрочем направиха с Лексус , там вече почти няма модели които да не са хибриди за да нямат клиентите даже и възможност да избират..
Отделно бензиновият Ярис като му изтече гаранцията и стане на 5-10 години ще струва повече от хибрида на същите години...

p.s За нов бензинов Ярис в магазина веднага ще ти направят поне 10 % отстъпка , за хибрида няма и в крайна сметка пак бензина ще е по евтин с 3000-4000 лв..
Безплатен обяд няма няма и да има никога.
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от nowyaris » 04 Юни 2015 15:52

Не мога да не се съглася със Сфинкса - бензинов Ярис с ръчна скоростна струва около 25 хилки , а може и по-евтино да се вземе . Разхода е почти аналогичен със този на хибридния,ама е с повече от 10 хилки по-евтин.Колко хора познавате,дето ще дадат 35 хилки за Ярис ? Аз не познавам . Говоря за новозакупени модели , не употребявани . А истина е че ценовата политика на авто производителите за всеки отделен регион си е шантава работа .
Единственото за което бих се гръмнал на сравнително поносима цена е хибриден Аурис комби , но трябва преди това да съм си решил всичките други проблеми.... biggrin.gif . Относно цените за употребявани нямам представа - трябва да съм луд за да си продам Яриса worthy.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от BOz » 04 Юни 2015 23:03

nowyaris написа:Не мога да не се съглася със Сфинкса - бензинов Ярис с ръчна скоростна струва около 25 хилки , а може и по-евтино да се вземе . Разхода е почти аналогичен със този на хибридния,ама е с повече от 10 хилки по-евтин.Колко хора познавате,дето ще дадат 35 хилки за Ярис ? Аз не познавам . Говоря за новозакупени модели , не употребявани . А истина е че ценовата политика на авто производителите за всеки отделен регион си е шантава работа .
Единственото за което бих се гръмнал на сравнително поносима цена е хибриден Аурис комби , но трябва преди това да съм си решил всичките други проблеми.... biggrin.gif . Относно цените за употребявани нямам представа - трябва да съм луд за да си продам Яриса worthy.gif
Честно да ти кажа аз не познавам нито един, който ще даде 25к за Ярис. Това не означава, че няма такива хора, нали?
Ама пак въртиш, сучеш и нямаш доводи над изказването ти.
Виждаш, че дали ще вземеш хибрид или не хибрид, при относително еднакви параметри, цената е относително еднаква.
Кой луд ще даде 30к за Айго, като може и за 17к да си купи?
Кой луд ще даде 60к за Авенсис, като може и за 40к да си купи?
Същия този може да даде и 35к за Ярис, като може и за 25к да си купи.
Приеми, че има хора, които не искат да карат най-евтината и базова версия от даден модел. :thumbsup:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от slowtraveler » 05 Юни 2015 07:42

nowyaris, в случая BoZ e прав.... :whistle:
Не само познавам човек, който би дал такива пари, ами и в офиса има един такъв - Ярис най-високо оборудване, който преди 4-5 години струваше някъде около 43х.лв с всичките си екстри, включително навигация за Европа (е, за БГ бе под всякаква критика), безключов достъп и т.н.
Като човека се чудеше дали да не вземе IQ, ама IQ-то бе по-скъпо дори от Яриса wacko.gif no.gif
Цената в никакъв случай не е основния определящ фактор при покупка на нов автомобил....
В дадения ценови диапазон (определен от възможностите ти и личния критерий) можеш да избереш доста модели и марки, избора на част от които не влизат в критерия ми за здрав разум stretcher.gif
Ама хората си ги избират tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от nowyaris » 05 Юни 2015 13:59

slowtraveler написа:nowyaris, в случая BoZ e прав.... :whistle:
Не само познавам човек, който би дал такива пари, ами и в офиса има един такъв - Ярис най-високо оборудване, който преди 4-5 години струваше някъде около 43х.лв с всичките си екстри, включително навигация за Европа (е, за БГ бе под всякаква критика), безключов достъп и т.н.
Като човека се чудеше дали да не вземе IQ, ама IQ-то бе по-скъпо дори от Яриса wacko.gif no.gif
Цената в никакъв случай не е основния определящ фактор при покупка на нов автомобил....
В дадения ценови диапазон (определен от възможностите ти и личния критерий) можеш да избереш доста модели и марки, избора на част от които не влизат в критерия ми за здрав разум stretcher.gif
Ама хората си ги избират tooth.gif
Прави ми впечатление,че четете това което съм писал като дявола Евангелието.Сигурно има хора дето са готови да дадат 35 хиляди или 45 хиляди за нещо дето струва 25 хиляди .Не твърдя че са луди (въпреки че в момента не се сещам за друга по-точна квалификация) , просто си имат парички и в момента няма какво друго да си ги правят . Гледам колко Яриса като моят се движат по българските (и не само) улици и колко Приуса. И смятам .
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 05 Юни 2015 18:58

Не знам дали това е настоящата ценова политика на бг представителя или въобще на тойта, защото хибридната отстъпка я имат май навсякъде. Така внушават на купувача, че купува изгодно нещо скъпо, а истината може би е, че хибрида не е толкова скъп. Ако им беше толкова неизгоден може би нямаше да го пуснат с новите модели на аурис и ярис. Или поне бг представителя нямаше да го предлага, така както не предлагат двулитровия дизел с новия модел аурис или с 2,2 дизела на стария модел. И този им ход с хибридната отстъпка го направиха още с пускането на новите модели ярис и аурис. Това дали 10 годишния бензинов аурис ще струва повече от десетгодишния хибрид е доста спорно, ако погледнем сегашните цени на аурис хибрид по сравнение с бензиновия. А и CVT след 10 години нормална експлоатация, ще е в по лошо състояние от батерията на кой да е хибрид, според мен. Макар, че при днешното ниво на надеждност на автомобилите е трудно да се правят такива далечни прогнози. Колега хвърли ръчна скоростна кутия на авенсис на 60 хиляди.
Обезценяването на автомобила на вторичния пазар е некоректен критерии, доста голямо значение има разпространението на модела. Ако това бе показател, по този показател моделите на бмв и мерцедес значително отстъпват на хибридите на тойота. А за 10% отстъпка на нов бензинов - аз купих хибрида с повече от 10% отстъпка без да съм се търгувал, та това едва ли е аргумент.
Иначе, да – бензиновия ярис с ръчна скоростна кутия е доста по евтин, с базовата комплектация. Автоматика и хибрида не ги предлагат с ниското ниво оборудване. Но има хора които смятат, че автомобил с ръчна скоростна кутия, е атавизъм подобно на каруцата – попитайте колегите от САЩ (което е странно при положение, че каруцата няма скоростен лост и е по близо до автоматика).
Не знам колко ярис автоматик се купуват, но щом тук в нашият град се появиха толкова автоматици ярис, аурис и не само тойота, може би имат търсене. А трафикът в градът ни е по близко до трафика в селата, отколкото до трафика в София.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 09 Юни 2015 16:14

Тойота внушава че е по-добре да си купиш хибрида отколкото бензина или дизела на същото купе , и то на същата цена , дали е случйно как мислиш тойота да ти дадат едва ли не безплатно свръх високота си технология laugh.gif
Бензинова или дизелова Тойота след като изтече гаранцията на много места ще могат да ти я обслужат и на много места ще намериш части , виж за хибрида при специфичен ремонт леко никъде извън оторизираните сервизи няма да могат да ти го ремонтират нито ще има откъде да си вземеш части.
Питай Божко откъде намери части за стар Приус като го удари градушката и колко струваха. За нов да не говорим.
Общо взето за доста неща по хибрида ставаш доживотен клиент на оторизираният сервиз и то без право на обжалване stretcher.gif
Тойота мислят доста години напред , по-добре е днес да спечелят по-малко от директната продажба на хибрида , но за сметка на това купувача става доживотен клиент на оторизираният сервиз . А от това се печели доста повече отколкото от директната продажба.Колкото повече клиенти излъжат с "отстъпката" толкова по-добре ,оторизираните сервизи ще са гарантирано пълни в следващите 10-15 години и частите и консумативите ще се продават гарантирано.
За обезценяването не знам какво има да коментираме , едва ли ще има по-бързо обезценяваш се автомобили от хибридите след 10 години , точно пак заради батерията и гарантираният и летален край .За CVT изключително мъдра мисъл си изказал , сам се сети защо :thumbsup:
Честно казано покупката на стар хибрид за мен е огромна глупост , не че на нов не е ..
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 09 Юни 2015 19:20

Няма в хибрида на тойота свръх висока технология. Има просто решение в трансмисията и поради това е надеждно (и поради това сравнително евтино). Няма свръх сложна електроника в хибрида, във всеки автоматик или робот устройствата за превключване са по сложни – използват електромеханични или електрохидравлични устройства, които са значително по ненадеждни, дори софтуерно са по сложни - робота или автоматика (според мен). Че частите са скъпи от тойота, това го знаем, предпочитат да продават нови автомобили, но и при почти всички производители е така. Да у нас сега ще е по скъпо да се отремонтира хибридната система или батерията, най-вече поради това, че трудно ще се намерят части втора употреба. Но при пазари където хибридите са повече – не е така. Сравнете какво е положението в Русия – имат си и сервизи за хибриди и развит вторичен пазар. Може би и у нас положението ще се промени – виждат се все повече от хибридите на тойота, част от зелените таксита също след известно време ще станат подходящи донори и то не поради недостатъци на хибридната им система. А и хибридите на тойота не са само приус – ако ауриса го удари градушката, цената ще ми е колкото да отремонтирам кой да е аурис. И още – дори да се наложи смяна, след 10 години хибрида ще ми е спестил повече от достатъчно за една нова батерия по сравнение с CVT, дори при доста умерен пробег за година.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 10 Юни 2015 09:46

Тойота са хвърлили голямото чепаре , колкото повече рибки се закачат толкова по-добре laugh.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 10 Юни 2015 10:08

Всички производители хвърлят въдиците с всеки свой модел. сорри
Последно промяна от Hursa на 10 Юни 2015 17:28, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от SFINKS » 10 Юни 2015 11:04

С чепаре се ловят сафридчета , мънички и глупавички wink.gif
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Re: Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Мнение от Hursa » 10 Юни 2015 11:47

Възможно е. Но доказателства ще има, ако се появят тук оплаквания от хибридната система. smile.gif Иначе твърдениятя са голички откъм аргументи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Мирослав Петков и 3 госта