Previa 2.0 D4D 1CD-FTV - Откраднат катализатор/не пали РЕШЕН
Previa 2.0 D4D 1CD-FTV - Откраднат катализатор/не пали РЕШЕН
Здравейте,
За съжаление първият ми пост ще бъде свързан с проблем.
Автомобил:
Toyota Previa 2.0 D4D 1CD-FTV / 2003г. на 170хил.км.
Предистория:
Колата си работеше перфектно във всяко едно отношение докато една сутрин преди около 2 месеца не отсъмнах с откраднат катализатор. Колата запали много трудно, може би от 3-4 опит с доста въртене. Още при потегляне се усети странен звук от турбината при отнемане на газта. Интересното е, че колата не беше по-шумна от обикновено. Като временно решение сложих гърне на мястото на катализатора.
Текуща ситуация:
- Колата върти нормално, но не пали.
- Techstream-a не показва натрупани грешки. Вероятно след като заработи двигателя ще изкочи нещо.
- Имобилайзера е наред и ключовете се разпознават
- Сменен е горивният филтър
- SCV клапаните са подменени с нови преди около 50хил. км, но все пак планирам да ги сваля за почистване
- EGR е почистван преди около 6 месеца профилактично (нямаше сериозен нагар)
- преди около 2г са подменени с нови: VSV, E-VRV, Turbo pressure и MAF. Бързата проверка показва, че параметрите са в нормите.
- Датчиците на коляновия вал, за температурата, маслото са проверени и изглеждат ок.
- Маслото и филтърът са сменени преди около 5хил.км заедно с въздушен филтър
Въпрос:
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем след кражба/отстраняване на катализатор. Интересното е, че веднага след поставянето на гърнето колата запали с лекота и заработи както обикновено. Седмица по-късно започна да пали все по-трудно докато един ден отказа напълно. Това което ми направи впечатление последните дни е, че лампата на маслото започна да изгасва 1-2 секунди след като заработи двигателя. В общи линии идеите ми се поизчерпаха и ще бъда благодарен ако някой сподели опит.
За съжаление първият ми пост ще бъде свързан с проблем.
Автомобил:
Toyota Previa 2.0 D4D 1CD-FTV / 2003г. на 170хил.км.
Предистория:
Колата си работеше перфектно във всяко едно отношение докато една сутрин преди около 2 месеца не отсъмнах с откраднат катализатор. Колата запали много трудно, може би от 3-4 опит с доста въртене. Още при потегляне се усети странен звук от турбината при отнемане на газта. Интересното е, че колата не беше по-шумна от обикновено. Като временно решение сложих гърне на мястото на катализатора.
Текуща ситуация:
- Колата върти нормално, но не пали.
- Techstream-a не показва натрупани грешки. Вероятно след като заработи двигателя ще изкочи нещо.
- Имобилайзера е наред и ключовете се разпознават
- Сменен е горивният филтър
- SCV клапаните са подменени с нови преди около 50хил. км, но все пак планирам да ги сваля за почистване
- EGR е почистван преди около 6 месеца профилактично (нямаше сериозен нагар)
- преди около 2г са подменени с нови: VSV, E-VRV, Turbo pressure и MAF. Бързата проверка показва, че параметрите са в нормите.
- Датчиците на коляновия вал, за температурата, маслото са проверени и изглеждат ок.
- Маслото и филтърът са сменени преди около 5хил.км заедно с въздушен филтър
Въпрос:
Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем след кражба/отстраняване на катализатор. Интересното е, че веднага след поставянето на гърнето колата запали с лекота и заработи както обикновено. Седмица по-късно започна да пали все по-трудно докато един ден отказа напълно. Това което ми направи впечатление последните дни е, че лампата на маслото започна да изгасва 1-2 секунди след като заработи двигателя. В общи линии идеите ми се поизчерпаха и ще бъда благодарен ако някой сподели опит.
Последно промяна от dr.Quiz на 25 Май 2015 14:34, променено общо 1 път.
Toyota PREVIA 2.0 D-4D 08/2003
- ffsolutions
- Мнения: 261
- Регистриран на: 07 Фев 2014 07:45
- Местоположение: София
Re: Toyota Previa 2.0D4D - Откраднат катализатор -> не пали
Здравей, колега. Аз имам същия мотор, но на Авенсис. Свиха ми катализатора една вечер, но като разлика забелязах леко усилване на шума на автомобила, но не и проблеми със самото палене. Тук е момента да спомена, че Авенсиса е с 2 катализатора, един вътре под капака и един отдолу под колата, който ми свиха. Не знам дали и Previa-та е на същия принцип и дали това не би оказало някакво влияние.
Ще отбележа, че моята понякога пали трудно на горещ двигател, не на студено, което според мен вероятно се дължи на стартера (от четеното в английския форум и също така в нашия), поради което другия месец ще се провери стартера за проблеми.
Твоята не пали при определени условия (на студено, когато е гореща), или принципно много трудно пали сутрин? Не съм технически грамотен, но бих започнал от най-простото - проверка на акумулатора, проверка на горивния филтър (макар и сменен може бързо да се е запушил) и на стартера. Но нека по-компетентните колеги се изкажат. Аз исках да те ориентирам, че при откраднат катализатор, заменен с тръба при Дидо, нямах проблеми със запалването (при 2 катализатора на Авенсиса).
Ще отбележа, че моята понякога пали трудно на горещ двигател, не на студено, което според мен вероятно се дължи на стартера (от четеното в английския форум и също така в нашия), поради което другия месец ще се провери стартера за проблеми.
Твоята не пали при определени условия (на студено, когато е гореща), или принципно много трудно пали сутрин? Не съм технически грамотен, но бих започнал от най-простото - проверка на акумулатора, проверка на горивния филтър (макар и сменен може бързо да се е запушил) и на стартера. Но нека по-компетентните колеги се изкажат. Аз исках да те ориентирам, че при откраднат катализатор, заменен с тръба при Дидо, нямах проблеми със запалването (при 2 катализатора на Авенсиса).
2005 Toyota Avensis T25 Estate - 2.0, 1CD-FTV powerplant
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
"Щастието ни зависи от нас самите."
- Аристотел
Re: Toyota Previa 2.0D4D - Откраднат катализатор -> не пали
Благодаря за информацията. Точно тава исках да разбера дали проблемите ми са свързани с катализатора или е просто неприятно съвпадение на два различни дефекта.ffsolutions написа:Здравей, колега. Аз имам същия мотор, но на Авенсис. Свиха ми катализатора една вечер, но като разлика забелязах леко усилване на шума на автомобила, но не и проблеми със самото палене. Тук е момента да спомена, че Авенсиса е с 2 катализатора, един вътре под капака и един отдолу под колата, който ми свиха. Не знам дали и Previa-та е на същия принцип и дали това не би оказало някакво влияние.
Ще отбележа, че моята понякога пали трудно на горещ двигател, не на студено, което според мен вероятно се дължи на стартера (от четеното в английския форум и също така в нашия), поради което другия месец ще се провери стартера за проблеми.
Твоята не пали при определени условия (на студено, когато е гореща), или принципно много трудно пали сутрин? Не съм технически грамотен, но бих започнал от най-простото - проверка на акумулатора, проверка на горивния филтър (макар и сменен може бързо да се е запушил) и на стартера. Но нека по-компетентните колеги се изкажат. Аз исках да те ориентирам, че при откраднат катализатор, заменен с тръба при Дидо, нямах проблеми със запалването (при 2 катализатора на Авенсиса).
Иначе двигателят е същия, с две тела, като това което откраднаха е пасивно. Акумулаторът е първото нещо което смених след като не пожела да запали (това преди да установя липсващия катализатор). Горивният филтър е сменен преди няколко дни с оригинален.
Изчетох доста теми преди да реша да пиша включително и тази за стартера. До колкото разбирам там проблема се проявява при загрял двигател, а при мен отказа тотално. Към момента стартера върти нормално или поне звучи нормално. Днес SCV-тата са на почистване. Ако отново няма резултат ще опитам и със смяна на стартер-а.
Toyota PREVIA 2.0 D-4D 08/2003
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Колега,
откъде сте - попълнете си населеното място в профила,за да може да ви изпратим при правилния човек?
Аз бих се насочил към оправяне на генерацията и връщането и във вид близък до заводския.
Иначе за стартерите на този мотор сме говорили - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 0&start=60.
П.С. Адмирации за доброто описване на проблема.
П.П.С. Може да си откачиш акумулатора за 15-30 мин.,за да "нулираш" ECU-то и да спечелиш малко време.
откъде сте - попълнете си населеното място в профила,за да може да ви изпратим при правилния човек?
Аз бих се насочил към оправяне на генерацията и връщането и във вид близък до заводския.
Иначе за стартерите на този мотор сме говорили - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 0&start=60.

П.С. Адмирации за доброто описване на проблема.

П.П.С. Може да си откачиш акумулатора за 15-30 мин.,за да "нулираш" ECU-то и да спечелиш малко време.

Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Съжалявам, явно съм пропуснал да добавя местоположение при регистрацията. София, коригирах си профила. В момента на мястото на катализатора има гърне за да се затвори изпускателната системата. Преди да сложа въпросното гърне, колата се държеше по подобен начин - върти, но не пали. Веднага след монтажа си запали от раз и работата беше както преди. Още не съм решил дали да поръчвам катализатор защото колата е висока и без проблем ще го отмъкнат отново. До колкото разбирам тези "специалисти" действат бързо, практически колата остана да нощува навън само два пъти.Akima написа:Колега,
откъде сте - попълнете си населеното място в профила,за да може да ви изпратим при правилния човек?
Аз бих се насочил към оправяне на генерацията и връщането и във вид близък до заводския.
Иначе за стартерите на този мотор сме говорили - http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f ... 0&start=60.![]()
П.С. Адмирации за доброто описване на проблема.
П.П.С. Може да си откачиш акумулатора за 15-30 мин.,за да "нулираш" ECU-то и да спечелиш малко време.
Темата за стартера я изчетох преди известно време, но тогава реших, че симптомите не съвпадат напълно с моите. Вече не съм толкова сигурен

Гимнастиката с акумулатора вече я направих, но няма резултат. Също и махане на EFI/EDU предпазителя за 60+ сек., както е дадено в workshop-а, отново без резултат.
Toyota PREVIA 2.0 D-4D 08/2003
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Ремонт и изработка на генерации - Uncle Dido http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=16421. - София.
Нов подобрен стартер на разумна цена - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597. - Варна - работи с Еконт.

Нов подобрен стартер на разумна цена - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597. - Варна - работи с Еконт.

Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Благодаря за информацията. От "Toyota Forever" съм пазарувал вече няколко пъти и съм се насочил отново натам. "Uncle Dido" ще посетя веднага след като върна колата в движение.Akima написа:Ремонт и изработка на генерации - Uncle Dido http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=16421. - София.
Нов подобрен стартер на разумна цена - http://toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=11597. - Варна - работи с Еконт.
Относно стартерът забелязах, че има разлика в параметрите. Новият от Service bulletin-a e 2.0 kW (за Avensis и Corolla Verso), a този който слагат на Previa-ta е с номер "28100-64430" и е 2.2 kW. Ще потърся дали и за него няма "подобрена" версия.
Toyota PREVIA 2.0 D-4D 08/2003
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Защо се насочвате чак толкова към стартера? Върти ли нормално или не? Аз съм палил с полу-умрял акумулатор , въртеше много трудно и мудно , но все пак ставаше. Тойотите не палят като някои от Ваг-групата , които не пускат нафта под определени обороти на стартера.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Не закачайте стартера преди да сте направили нещата с Дидо.
Превията не е засегната май,защото ползва "усилен" стартер - номерата се различават драстично:
28100-64430 се вгражда в следните Превии:
Засегнати са само Авенсис и Корола Версо по документи.
Успех.
Превията не е засегната май,защото ползва "усилен" стартер - номерата се различават драстично:
28100-64430 се вгражда в следните Превии:
Никоя няма 2 стартера по каталог - не намирам и TSB по въпроса.Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
04/2003-12/2005 CLR30L-MDMDTW DX, EUR, LHD, 1CDFTV, MTM, 06S 19-04 19-04
02/2001-03/2003 CLR30L-MFMDTW DX, EUR, LHD, 1CDFTV, MTM, 07S 19-04 19-04
02/2001-03/2003 CLR30L-MRMDTW DX, EUR, LHD, 1CDFTV, MTM, 08S 19-04 19-04
02/2001-03/2003 CLR30R-MDMDTW DX, EUR, RHD, 1CDFTV, MTM, 06S 19-04
02/2001-03/2003 CLR30R-MFMDTW DX, EUR, RHD, 1CDFTV, MTM, 07S 19-04 19-04
02/2001-03/2003 CLR30R-MRMDTW DX, EUR, RHD, 1CDFTV, MTM, 08S 19-04 19-04
Засегнати са само Авенсис и Корола Версо по документи.
Успех.

Re: Toyota Previa 2.0 D4D 1CD - Откраднат катализатор -> не
Драмата приключи. Смених SCV-тата и вече всичко е наред. Малко съм изненадан, че този комплект не изкара и 60 хил.
Като заключение:
Проблемът с "не-паленето" няма отношение към случилото се с катализатора, а се дължеше на неработещи(замърсени) SCV клапани.
Благодаря на всички за съдействието.
Като заключение:
Проблемът с "не-паленето" няма отношение към случилото се с катализатора, а се дължеше на неработещи(замърсени) SCV клапани.
Благодаря на всички за съдействието.
Toyota PREVIA 2.0 D-4D 08/2003
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: мехаННика и 6 госта