RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали РЕШЕН
RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали РЕШЕН
Така колеги малко предистория,от известно време равчето започна да пали от 1/4 обороти направи ми впечатление ама нали пали необърнах особенно внимание ,обаче това палене започна да се обръща в непалене.Какво ще рече това, сутрин пали нормално или на 1/4 след като съм я покарал например 15-20км. гася и след 1ч някаде искам да я запаля върти но не иска да възпламени от първи път, при втория опит запалва но трудно, подпомагам със стартера, въртя по-дълго от нармалното и не запалва експулзивно а като пусна клуча разбирам че е запалила.Имам ГИ Фобос1 за информация.Чек енджин лампата не свети,не ми показва за проблем на някой датчик.Забравих да напиша ,ако опитам да запаля веднага или 10мин по късно пали от първия път,някой път нормално друг път пак 1/4 от оборота не мога да хвана дали има някаква закономерност при какво положение се случва това.Нямам загуба на мощност или поне аз не мога да усетя загуба.Дайте идеи къде какво и как да проверя.
Последно промяна от Akima на 07 Юни 2015 23:11, променено общо 2 пъти.
Причина: Променено заглавие.Прочетете правилата на раздела и правилата за пускане и озаглавяване на нови теми!
Причина: Променено заглавие.Прочетете правилата на раздела и правилата за пускане и озаглавяване на нови теми!
- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Отивай да ти оправят инжекторите на ГИ-то - изпуска ти газ в цилиндрите.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Мдааа доста е вероятно да се случва това което ти казва колегата, дори и нещо друго да се окаже пак трябва от АГУ да започнеш.
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Днес намерих време да закарам колата на газаджия,тяхната диагностика е,смяна на изпарител.Много слабо изпуска газ, пробваха и с пяна и като закачиха компютъра,губи налягане.Офертата е 140лв. за нов.Ремонтен комплект мембрани ще свърши ли работа или да не се занимавам с подмяна на гумички и мембрани.Навремето когато карах ладичката на газ мембраните вършеха работа дори и българските такива.Тука е друга бира.Bass_Man написа:Мдааа доста е вероятно да се случва това което ти казва колегата, дори и нещо друго да се окаже пак трябва от АГУ да започнеш.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Чакай малко ти нали си с ГИ? За какъв изпарител става въпрос? Дали ще влезе газ в колетора не зависи само от него крайния регулатор е дюзата! Нещо според мен не са така нещата както са ти ги казали не че и изпарителя не може да е развален.
Принципно мембраните вършат работа но изпарителя не става като нов! Колкото съм ремонтирал до сега ако въобще става нещо от тях не е като нов! При положение че има турски не лоши на доста прилични цени ремонта не е особенно смислен освен ако не си с някакъв много специален модел.
Принципно мембраните вършат работа но изпарителя не става като нов! Колкото съм ремонтирал до сега ако въобще става нещо от тях не е като нов! При положение че има турски не лоши на доста прилични цени ремонта не е особенно смислен освен ако не си с някакъв много специален модел.
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Изпарител томасето ат 09 .Не е специален модела а евтинBass_Man написа:Чакай малко ти нали си с ГИ? За какъв изпарител става въпрос? Дали ще влезе газ в колетора не зависи само от него крайния регулатор е дюзата! Нещо според мен не са така нещата както са ти ги казали не че и изпарителя не може да е развален.
Принципно мембраните вършат работа но изпарителя не става като нов! Колкото съм ремонтирал до сега ако въобще става нещо от тях не е като нов! При положение че има турски не лоши на доста прилични цени ремонта не е особенно смислен освен ако не си с някакъв много специален модел.

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
За тъпотията и ината ти си знаеш само дето българина не знам защо си мисли че времето е без пари? При положение че това е безценен ресурс! Иначе ако пълни колектора през мембраната може да се получава този ефект но май до сега такъв случай не съм имал. На колко години е този изпарител?
Разглоби всичко и го почисти добре. В нета има много клипчета и дори братушките му правят ъпгрейд/модификация че се оказва че дизайна му не е много добър. След това пак трябва да закачите на компютър и да оправите наляганията и картата на място и в движение. Аз лично приключих с ремонтите на изпратители защото качеството на услугата която предлагаш сравнено с парите които трябва да се вземат не е добро. Отделно няма и гаранция че нещо ще стане за пример последно правих един AT09 и едно Ловато RGJ3 и двата не работеха както трябва след това.
Ето ти и линк да срваниш цени на нови изпарители които ако не друго поне имат гаранция
: http://fobosgas.com/category/51/izparit ... tml?page=1
Успех!
BTW AT09 ако е Томасето а не турския вариант не е от най-евтините изпратители.
Разглоби всичко и го почисти добре. В нета има много клипчета и дори братушките му правят ъпгрейд/модификация че се оказва че дизайна му не е много добър. След това пак трябва да закачите на компютър и да оправите наляганията и картата на място и в движение. Аз лично приключих с ремонтите на изпратители защото качеството на услугата която предлагаш сравнено с парите които трябва да се вземат не е добро. Отделно няма и гаранция че нещо ще стане за пример последно правих един AT09 и едно Ловато RGJ3 и двата не работеха както трябва след това.
Ето ти и линк да срваниш цени на нови изпарители които ако не друго поне имат гаранция

Успех!
BTW AT09 ако е Томасето а не турския вариант не е от най-евтините изпратители.
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Незнам какъв е по произход изпаритела,когато ми монтираха уредбата за италянски ми хванаха парите.Мисля че да, не е от евтините изпарители и за това реших да опитам с рециклиране.А и естествено 140 лв. за нов изпарител има няма 3г малко ме ядоса новината и амбицира. Според мен не само от вакума изпуска газ а и през инжекторите ,но там незнам как да проверя.На мембрана в този отсек на изпаритела има клапанче най вероятно то изтърва газ,доколкото разбрах това клапанче се задйства когато в изпаритела навлезе или има свръх налягане и то пропуска газ през вакума и направо в колектора за безопасност.Защо изтърва газ при мен идя си нямам.Това ще разбера когато разглобя всичко и детайлно разгледам,надявам се тази събота и неделя да се случи това стига времето да позволи.Като разгледах по внимателно маркучите така или иначе нещо ще се прави по системата видях че няма маркуч кйота да не е за смяна,та и това трябва да се смени,направо пълно рециклиранеBass_Man написа:За тъпотията и ината ти си знаеш само дето българина не знам защо си мисли че времето е без пари? При положение че това е безценен ресурс! Иначе ако пълни колектора през мембраната може да се получава този ефект но май до сега такъв случай не съм имал. На колко години е този изпарител?
Разглоби всичко и го почисти добре. В нета има много клипчета и дори братушките му правят ъпгрейд/модификация че се оказва че дизайна му не е много добър. След това пак трябва да закачите на компютър и да оправите наляганията и картата на място и в движение. Аз лично приключих с ремонтите на изпратители защото качеството на услугата която предлагаш сравнено с парите които трябва да се вземат не е добро. Отделно няма и гаранция че нещо ще стане за пример последно правих един AT09 и едно Ловато RGJ3 и двата не работеха както трябва след това.
Ето ти и линк да срваниш цени на нови изпарители които ако не друго поне имат гаранция: http://fobosgas.com/category/51/izparit ... tml?page=1
Успех!
BTW AT09 ако е Томасето а не турския вариант не е от най-евтините изпратители.

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Значи такова е положнието с Бг маркучите максимум 2 години и всичко е нацепено и напукано. Тия за водата карат повече но пък се удървят доста. Задължително трябва да ги смениш с Италиански иначе пак същото ще стане!!!
Сега това дето ми го говориш за клапана нещо не се връзва. Ако освобождаващия клапан за свръх налягане изпуска който според мен го няма на този изпарител това няма нищо общо с мембраните! Ако изпуска от вакума там клапан няма, а вакума директно дърпа мембраната която от своя страна се бори с една пружина и в зависимост от това кой победи отваря и затваря клапан който се намира от другата страна на мембраната.
От друга страна не мога да си представя че мембраната ще е скъсана и ще изпуска супер бавно от нея. По-скоро това изпускане което са ти показали ми прилича на изпускане от напуканите маркучи.
Този тип инжектори които най-вероятно имаш не би трябвало да изпускат особенно щом са им здрави гумичките. Освен ако не са регулирани добре или не задират самите буталца. Но като им видиш цената ще ти стане ясно : http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B ... 0%B5%D0%BA biggrin.gif
Дори и да не изглеждат така от вътре са еднакви! И най-добре се хващат нещата с диагностика на уредбата. Но щом си ходил много пъти за донастройки е ясна работата.
Виждам че си фен но без другарче което да ти настрои нещата няма да можеш да се оправиш и рискуваш да си прекараш почивните дни около колата и накрая пак да нямаш добре работеща кола на газ.
Реално тези изпарители повече от 5 години не карат! Дори и на външен вид да изглеждат здрави и мембраните да са им здрави започват да изпускат през уплътненията и започват да не могат да държат добро диференциално налягане. И общо взето това важи за всички изпарители дето клапана който регулира налягането е направен от някаква ламаринка с гумичка и една ос която лагерува в легло затворено от две болтчета. Истинските изпарители са конструктивно доста различни и в някой случаи могат да изкарат 10-15 години. Но и там нещата се затлачват и в един момент спират да държат добри налягания. Виждал съм мебрана на Ловато на около 5 години вече прилича на пластмасова.
Живота на бутилката е 10 години, живота на сондата и клапаните също е толкова. Тръбата ако не е медна и тя е там ( май на по-хубавата и даваха 20 ?!?!). Общо взето за да си сигурен какво се случва при скъпи компоненти можеш да изкараш 10 години или 150 000 - 200 000км. Съвсем нормално ми се вижда с компоненти за 1/4 от цената за 3 години да си на полуразпад
. Това са съоръжения за газ под налягане и изискванията и стандартите за работа с тях са доста по-стриктни от тези за нафта и бензин! И не е лошо да се спазват защото не случайно са заложени като срокове. Също така и самата индустрия е малко по-специфична и качеството на самите системи не е на нивото на тези предназначени за оригинално вграждане. Които пък са безобразно скъпи.
За твое съжаление тази събота съм на училище, а в неделя ми е ден за църква и не работя. Но каквото натвориш другата седмица може да звънеш да ти ударя едно рамо. Но не си мисли че ще намериш лесно хубави маркучи. На 90% от местата в София се продават все едни и същи буклуци и всички ще ти обясняват как нямат проблеми. По-добре си поръчай от Фобос директно до тогава по куриер ще ти пристигнат.
Успех!
Сега това дето ми го говориш за клапана нещо не се връзва. Ако освобождаващия клапан за свръх налягане изпуска който според мен го няма на този изпарител това няма нищо общо с мембраните! Ако изпуска от вакума там клапан няма, а вакума директно дърпа мембраната която от своя страна се бори с една пружина и в зависимост от това кой победи отваря и затваря клапан който се намира от другата страна на мембраната.
От друга страна не мога да си представя че мембраната ще е скъсана и ще изпуска супер бавно от нея. По-скоро това изпускане което са ти показали ми прилича на изпускане от напуканите маркучи.
Този тип инжектори които най-вероятно имаш не би трябвало да изпускат особенно щом са им здрави гумичките. Освен ако не са регулирани добре или не задират самите буталца. Но като им видиш цената ще ти стане ясно : http://bazar.bg/%D0%BE%D0%B1%D1%8F%D0%B ... 0%B5%D0%BA biggrin.gif
Дори и да не изглеждат така от вътре са еднакви! И най-добре се хващат нещата с диагностика на уредбата. Но щом си ходил много пъти за донастройки е ясна работата.
Виждам че си фен но без другарче което да ти настрои нещата няма да можеш да се оправиш и рискуваш да си прекараш почивните дни около колата и накрая пак да нямаш добре работеща кола на газ.
Реално тези изпарители повече от 5 години не карат! Дори и на външен вид да изглеждат здрави и мембраните да са им здрави започват да изпускат през уплътненията и започват да не могат да държат добро диференциално налягане. И общо взето това важи за всички изпарители дето клапана който регулира налягането е направен от някаква ламаринка с гумичка и една ос която лагерува в легло затворено от две болтчета. Истинските изпарители са конструктивно доста различни и в някой случаи могат да изкарат 10-15 години. Но и там нещата се затлачват и в един момент спират да държат добри налягания. Виждал съм мебрана на Ловато на около 5 години вече прилича на пластмасова.
Живота на бутилката е 10 години, живота на сондата и клапаните също е толкова. Тръбата ако не е медна и тя е там ( май на по-хубавата и даваха 20 ?!?!). Общо взето за да си сигурен какво се случва при скъпи компоненти можеш да изкараш 10 години или 150 000 - 200 000км. Съвсем нормално ми се вижда с компоненти за 1/4 от цената за 3 години да си на полуразпад

За твое съжаление тази събота съм на училище, а в неделя ми е ден за църква и не работя. Но каквото натвориш другата седмица може да звънеш да ти ударя едно рамо. Но не си мисли че ще намериш лесно хубави маркучи. На 90% от местата в София се продават все едни и същи буклуци и всички ще ти обясняват как нямат проблеми. По-добре си поръчай от Фобос директно до тогава по куриер ще ти пристигнат.
Успех!
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Определено няма да се мъча сам да настройвам,правя това което мисля че мога, не че не се замислям за един кабел да си купя така от спортна злоба.Bass_Man написа:Значи такова е положнието с Бг маркучите максимум 2 години и всичко е нацепено и напукано. Тия за водата карат повече но пък се удървят доста. Задължително трябва да ги смениш с Италиански иначе пак същото ще стане!!!....

Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Направих ремонта,ето линк към снимките как изглеждаше изпаритела отвътре.http://alalexll.snimka.bg/automobiles/lpg.863825 като за 35 000км очаквах да е по замърсен.Смених и маркучите,добре че ги смених единия е сложен така че прави голяма чупка и точно там беше доста нацепен,най много и това лято и щеше да протече,български маркучи са използвали.Сега колата пали и върви нормално,но има нужда да се пипне малко настройката кога ще стане това незнам, ще пиша с колко е избягала настройката,за паленето за което и направих този ремонт на изпаритела за малкото време което я карам нямам оплаквания но и нямах възможност да инсценирам ситуацията когато не палеше, за сега.Bass_Man написа:Значи такова е положнието с Бг маркучите максимум 2 години и всичко е нацепено и напукано. Тия за водата карат повече но пък се удървят доста. Задължително трябва да ги смениш с Италиански иначе пак същото ще стане!!! ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Не нямаше скьсана мембрана.Проблема с непаленето си остана.И на диагностика я водих бедна била сместа, обогатиха я сместа ,сменихме маркучите от инжекторите кьм колектора защото бяха пречупени и старите газаджии саса правили мазало с настройките на всеки цилиндьр с разлики от 30% .Сега колата се дьржи идеално ,но тава дето не иска да пали ме побьрква.Не ми остава друго освен нов изпарител и ще се видиBass_Man написа:Видя ли някъде да е скъсана мембраната?

- Akima
- Мнения: 7443
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Басс,
моля да пишете какво ще излезе - стана ми интересно.
моля да пишете какво ще излезе - стана ми интересно.

- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: RAV4 XA10 2.0 3S-FE 1998 - труден студен старт - пали?
Координатите ги има в Сервизи / Магазини http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?f=5&t=22070, не знам някой въобще гледа ли го този раздел? Иначе е ясно че са правили мазало но преди да погледна нищо не мога да ти кажа.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ogitotv и 6 госта