Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Слоу, дори колата да е на 250 000 км 4 литра разход на масло на 10 000 км не е нормален. Моля ти се, не говорим за някакви ам., френски или италиански бараки, а за японска кола!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Щом казваш че са уникални и имунизирани против посочените проблеми - добреJapanese_fever написа:Слоу, дори колата да е на 250 000 км 4 литра разход на масло на 10 000 км не е нормален. Моля ти се, не говорим за някакви ам., френски или италиански бараки, а за японска кола!

Навярно звучи по-добре да се каже, че горенето на масло е поради заводски/конструктивен дефект отколкото да се признае, че в механиката всичко се износва

Ама фактите са, че всичко се износва...
Механика предполагам може да подскаже колко е ключа на сегментите на двигател на 300х.км.. И износването на буталата и цилиндрите... За гумички на клапани, семеринги (които могат да просълзяват) да не говорим...
Освен това често заради запушена вентилация на картера се увеличава налягането в подбуталното пространство, и маслото почва да си търси изход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Дадох ти пример с моята кола, а занм за още поне пет на адски много мили без да горят толкова масло. Нека колегата да си сипе предназначеното за неговия мотор масло 5W30, за да видим колко е реалният му разход. 400 мл сега, след 6 месеца може да станат 600 мл, а след година 1л на 1000 км. Или викаш тези дето горят масло от дефектни бутала и сигменти започват по 1л на 1000 км от раз?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Да, от раз, но не винаги регулярно....Japanese_fever написа:... Или викаш тези дето горят масло от дефектни бутала и сигменти започват по 1л на 1000 км от раз?
Например - 'лепне' сЕгмента, и за 200км нивото ти паднало от МАХ на под МИН, а след това 300-400км не пипа масло (сегмента отлепил)....
Поне при мен бе така, и то на 30х.км....
Залепналия маслен сегмент автоматично повдига разхода в пъти... А той няма как да е 'полузалепнал'... Може да е износен - тогава разхода се покачва плавно съобразено с износването...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
А разходът еднакъв ли е, ако ти залепне само един сигмент или 4-те заедо?
Ако залепват един по един?
Ако залепват един по един?

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Сам разбираш, че няма как да разбера колко сегмента (пише се сЕгмент) са били залепнали...
Просто съм виждал резултата - 200-300км и литър масло го няма. А следващите 200-300км - няма разход...
Просто съм виждал резултата - 200-300км и литър масло го няма. А следващите 200-300км - няма разход...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.
MADE IN JAPAN
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
На 20 март 2015 год си написал че до 2 литра на 10 хиляди - здраве да е.Сега пишеш че над 0,5 литра на 10 хиляди е голям проблем.На кое от двете да вярваме ние,неуките????? И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникнеgojyto написа:Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.

Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Ами сегмента не залепва в прекия смисъл, а заклинва в канала си (дали поради температурно разширение, или натрупан нагар - това е друг въпрос)... И понякога от температурни разлики или различно (и по-агресивно) натоварване на двигателя, успява да отлепи от канала и отново да уплътни...Airfan написа:Как лепва и отлепва сегмент, Слоу?
На времето наливахме газ в цилиндрите, и в повечето случаи сегмента отлепяше... Но разбира се това не е нормалното състояние...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Колега, запознай се първо с конструктивния или инвинерен роблем на двигателя 1ZZ-FE, преди да пишеш. То и ние искаме едно, но в крайна сметка нпкой път резултата не е това, което сме искали. Инжинерите на Тойота не са роботи, нито тези в Ф1, нито всеки един човек. Проблемът вече е установен от къде е и то от квалифицирани хора и това не са сегментите, а буталата на този двигател (това е първоизточника). След като се направи необходимото на старите бутала се сменят само сегментите, а за който има повече пари може да смени и двете с нови. Ако смениш само сегментите, проблема пак ще се появи след определен пробег. И да, това е грешка на инжинерите на Тойота.nowyaris написа: И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!
- Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Аз не съм виждал сегменти на Тойота, но предполагам са едни и същи като конструкция. Така нареченият маслен сегмент, всъщност са две пластинки, закрепени една към друга както са двете повърхности на един вентилиран спирачен диск, а в средата има нещо като пружинка. Та въпросните отвори позволяват при движение към долна мъртва точка обраното масло да мине през тези отвори обратно към картера. Е, като спече сегментът, всъщност се запушва, според мен, което води до невъзможност за маслото достатъчно бързо да се изтегли към картера и минава между сегмента и стената на цилиндъра. С което се започва и пушенето в обороти.slowtraveler написа:Ами сегмента не залепва в прекия смисъл, а заклинва в канала си (дали поради температурно разширение, или натрупан нагар - това е друг въпрос)... И понякога от температурни разлики или различно (и по-агресивно) натоварване на двигателя, успява да отлепи от канала и отново да уплътни...Airfan написа:Как лепва и отлепва сегмент, Слоу?
На времето наливахме газ в цилиндрите, и в повечето случаи сегмента отлепяше... Но разбира се това не е нормалното състояние...
С уговорката, че не съм механик и говоря малко на теория и личен опит.


Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Имах предвид колега,че 2 литра са нищо при положение повече от 50% от притежателите на този мотор говорят за разходи над 5 литра на 10 К км.А това ,че разход над 0.5 литра си е проблем си е абсолютно така.Живеем в държава ,в която масово караме 15+ годишни кошници и рядко чувам за такъв проблем.Но както каза колегата по горе проблема е отдавна установен и това са буталата.nowyaris написа:На 20 март 2015 год си написал че до 2 литра на 10 хиляди - здраве да е.Сега пишеш че над 0,5 литра на 10 хиляди е голям проблем.На кое от двете да вярваме ние,неуките????? И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникнеgojyto написа:Според мен всякакъв разход над 500 мл на 10 К км е проблем.А специално за този проблем на тойота си е тотално конструктивен и няма нищо общо с износването на двигателя.Моя форд е на поне 350 К км(ако не и повече) и не гори грам масло.Това е работа на конструктире и инженерите.Та няма да хвърлям чоп дали ми е залепнал сегмента или е отлепен.
MADE IN JAPAN
-
- Мнения: 4507
- Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
- Местоположение: ЛИНЦ/АТ
- Получена благодарност: 2 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Понеже си с Плевенска музикална гимназия да взема и да ти обесня - ако дефекта е конструктивен от 100 хиляди произведени двигатела 100 хиляди ще имат завишен разход на масло . А този случай не е такъв. Дефекта е технологичен и няма нищо общо с конструкцията.Те всички са цигулари,ама някои са първа цигулка,някои втора и т.н. Че и с инженерите е така - някои са конструктори,други технолози,трети организират монтажни линии и качествен контрол,четвърти........ . Пак ти казвам - от чертожната дъска (или КАД-КаМ система на компютър) до готовото изделие пътя е много дълъг и има много други възможности за грешка.Japanese_fever написа:Колега, запознай се първо с конструктивния или инвинерен роблем на двигателя 1ZZ-FE, преди да пишеш. То и ние искаме едно, но в крайна сметка нпкой път резултата не е това, което сме искали. Инжинерите на Тойота не са роботи, нито тези в Ф1, нито всеки един човек. Проблемът вече е установен от къде е и то от квалифицирани хора и това не са сегментите, а буталата на този двигател (това е първоизточника). След като се направи необходимото на старите бутала се сменят само сегментите, а за който има повече пари може да смени и двете с нови. Ако смениш само сегментите, проблема пак ще се появи след определен пробег. И да, това е грешка на инжинерите на Тойота.nowyaris написа: И какви ще са тези конструктори и инженери дето заводски на чертожната дъска залагат завишен разход на двигателно масло ?????? Пишете неверни работи,колега.Проблема със завишен разход на двигателно масло при автомобил до 100 хиляди е винаги технологичен или производствен,а след 100 хиляди - експлотационен.Ако изобщо възникне
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....
- slowtraveler
- Мнения: 6209
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 345 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Re: Celica T23 2001 гори масло 10W40 - какво да налея?
Airfan, сегмента блокира в канала си (включително и заради коксуваното/прегрято масло) и не уплътнява стената...
nowyaris, за мен е конструктивен дефект, щом например от 100х. автомобила, при 10-20-30х.автомобила се проявява проблем с даден конкретен детайл...
Явно не е домислен... А в конкретния случай не е мислено добре охлаждането на челото на буталото (локално прегряване)...
nowyaris, за мен е конструктивен дефект, щом например от 100х. автомобила, при 10-20-30х.автомобила се проявява проблем с даден конкретен детайл...
Явно не е домислен... А в конкретния случай не е мислено добре охлаждането на челото на буталото (локално прегряване)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 0 госта